Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin jättää perheeni

Vierailija
25.10.2012 |

Mä olen niin helvetin kyllästynyt tähän jatkuvaan siivoamiseen, ruuanlaittoon ja pyykinpesuun. Lapsia neljä, joista suurinosa teinejä. Pyyhkeet ja vaatteet heiteltyn sinne tänne. Nuorin vielä siinä iässä että kantaa kuraa sisään minkä ehtii ja ripottelee lelujaan sinne tänne. Joo ja apua olen pyytänyt perheeltä. Ne nimenomaan auttelee. Mitään eivät tee oma-aloitteisesti ja sitten teinit vielä päälle soittavat suuta että kun taas pitää auttaa. Ja mies pitkät päivät töissä ja osallistuu aktiivisesti yhden lapsen harrastukseen. Lähinnä pihahommia hoitelee ja jos oikein valitan niin sit täällä sisälläkin jotakin. Haluaisin vaan jättää perheeni ja muuttaa pois ja käydä vaikka sitten kerran viikossa näiden orjana. Kämppäkin olis valmiina. En tajunnut ennen kuinka pahan burnoutin äitinäkin voi saada. Töissäolo on kuin lepoa tämän rinnalla.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksesta saa kotitalousvähennyksen, joten se on halpaa lystiä omaan jaksamiseen nähden.

Kysy lapsilta palkataanko siivooja vai siivoavatko he pientkä korvausta vastaan. Jos eivät siivoa, viikkorahoista osa menee viikkosiivoojan maksuun, jota myös mies siis rahoittaa, jos ei kerran siivoa.

Vierailija
22/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö itse tehnyt tuota?

Ainakin itseäni on aina kiinnostanut millainen tyyppi seurustelemani mies on ja tahtooko hän tehdä paljon töitä vai tekeekö pyytämättä kotitöitä. Tahtooko osallistua lapsensa harrastuksiin ja kiinnostaako häntä aikanaan esim. opettaa lasta koululäksyissä.

Ja oma mies on sellainen joka on osa perhettä. Tukee ja tekee asioita perheen kanssa. Me ollaan ydiperhe jolla on lapset ja yhteinen hyvä olo intresseissä.

Kyllä miehenkin pitää tajuta että on esimerkki lapsille ja jokasen homma on siirtää omat astiat ja roskat paikoilleen kuin että yksi ne siivoaa.

Mutta ap.n kannalta tämä jeesustelu ei auta. Sinun täytyy jutella perheen kanssa. Myönnä se virheeksi että olet hyysännyt liikaa ja nyt se ei enää jatku. Teineiltä asiaa voi vaatia, pienelle lapselle opettaa pikkuhiljaa. Mutta vähän isompi jos lapsi on niin ehkä viikkoraha tai vaikka uimahallissä käyminen hyvän viikon jälkeen voisi olla hyvä palkinto?

Minäkin liputan useamman pyykkikorin puolesta!

Samoin voisi miettiä mitkä asiat on hankalia ja miten niitä asioita voisi parantaa ja tehdä mielenkiintosemmaksi? Siis ihan sitä säilytysongelmaa ratkaistaan riittävillä laatikoilla ja hyllyillä joista asiat löytyy ja asioille on paikka.

Meillä lapsi ala-asteella on nakitettu viemään lehtiä paperinkeräykseen. Laittaa reppuun lehtiä ja pyöräilee 5 minuutissa takaisin kotiin ja saa siitä 2 euroa lisärahaa normaalin viikkorahan lisänä. Viikkorahaa saa päivittäin kun tyhjää tai täyttää asp.koneen ja imuroi 2 huonetta kerran viikossa.

Se on tavallista elämää että vie roskan roskikseen ja likapyykin pesukoppaan.

Mutta koska ei elä yksin niin pitää sopia kuka siivoaa mitäkin. Aina siivottavaa tulee, ongelma on miten siitä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetat sen passaamisen samantien.

Ostat jätesäkkejä ja alat mättää sitä tavaraa niihin sitä mukaa kun sitä kylvetään pitkin kotia. Säkit pihalle tai parvekkeelle, mihin nyt saat mahtumaan. Vaatteet, pyykit, maitopurkit ja kaikki paska sinne ja pihalle vaan. Pienimmän perään pitää vähän katsoa mutta senkin lelut voit heittää mäkeen jos ei ala uskoa. Sanot miehelle että jos ei jouluun mennessä meno muutu niin muutat pois.

Vierailija
24/26 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva edes kuulla että jollakin muullakin voi olla raskasta silloin kun asuu useampi teini kotona. Tuntuu ettei näin paljon ollut hommia edes silloin kun olivat ihan pieniä. Jotenkin ei vaan meinaa enää jaksaa odotaa että vähän elämä helpottaisi kun se vaan tuntuu vaikeutuvan.

Minusta tuntuu samalta. Raskaampaa nyt, kun silloin kun olivat pieniä. Jatkuva vaatimuslista koko elämä.

Vierailija
25/26 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sua oo varmaa pakotettu hankkii omaa perhettä? Ymmärrän kyllä, mutta sehän oot vastuussa lasten heittejätöstä jos tosta vaan ilmoittamatta jätät heidät.

No, omapa on vastuusi, ei mun.

Vierailija
26/26 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you... Mulla tosin kaksi teiniä vain, mutta olen yksinhuoltaja. Mitään ei tapahdu ilman jatkuvaa muistuttelua ja tekis mieli lähteä nostelemaan. Palkakseni saan vain pään aukomista ja lisävaatimuksia. Joka Jumalan päivä samaa paskaa, kämpän raivaamista, pyykkiä ja tiskiä. Oon niin kypsä. Odotan sitä, että lapset muuttavat omilleen. Se tapahtuu aikaisintaan viiden vuoden kuluttua. Sen jälkeen en siivoa enää ikinä kenenkään jälkiä. En aio huolia miestä samaan talouteen, jos sellaisen onnistun pyydystämään. Omat kämpät on oltava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi