Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten äiti suuttui, kun pyysin hänen aikuista tytärtään hoitamaan pieniä sisariaan

Vierailija
25.10.2012 |

Olen menossa tänään kahden ”pienen” lapseni kanssa yhden lapsenlapseni syntymäpäiville. Synttäreille on tulossa myös ”pienien lapsieni” aikuinen sisar. Soitin tälle aikuiselle tyttärelle, että jos lähtisin sieltä synttäreiltä vähän aikaisemmin ja hän katsoisi sisartensa perään sen verran, kun homma nyt vaatii (siinähän ne lapseni menevät muiden jatkona synttäreillä ilman eri ”hoitamista”). Ja sitten tämä aikuinen tytär toisi pienet lapseni kotiin ennen kuin menee yövuoroon. Ajatuksenani oli, että saisin tunnin ”omaa aikaa”, jolloin voisin vaihtaa talvirenkaat.

No, aikuinen tytär oli sitten ilmeisesti kertonut äidilleen tästä ”kuviosta”. Ja äiti soitti minulle suuttuneena. Että ”miten kehtaan pyytää tytärtä katsomaan pieniä lapsia, kun tällä on yövuoro.” Että tytär on väsynyt yövuorostaan ja että on kohtuutonta minun rasittaa häntä pienten sisarustensa kattomisella.

Vastasin, että ”voi luoja, ei voi olla totta. Laiskat paskat”. On todella KOHTUULLISTA, että hän katsoo edes joskus sisariaan.”

Minun kannaltani koko perheen naiskatras on mielestäni aivan pihalla siinä, missä mennään.

Ensinnäkin: katsoin lapsia heidän ensimmäiset kolme ikävuotta YKSIN. Kukaan ei AUTTANUT. Ei edes äiti tahtonut tavata omia lapsiaan. Ja nuo kolme vuotta valvoin yökaudet lasten sairauden tähden (molempien). Mainittakoon, että homma katottiin niin pitkälle, että minulla oli mennä henki tässä touhussa. Väsymykseltäni lakkasin syömästä kokonaan, kuukausien ajan en syönyt mitään. Laihduin yli 30 kiloa ja neuvolassa alkoivat sanomaan, että multa lähtee henki, jos en ryhdy syömään (Juu taidan olla niitä harvoja keski-ikäisiä miehiä, joille neuvola on piirtänyt painokäyrää).

Vielä nytkään äiti ei katso lapsiaan kuin ehkä vuorokauden verran per kuukausi (kahtena eri viikonlopun päivänä yhteensä näin).

Joskus, hyvin harvoin, olen pyytänyt aikuista tytärtä tai lasten äitiä kattomaan illalla lapsia, jos on ollut joku duunijuttu ihan palkkatöissä. Koskaan en ole pyytänyt kattomaan lapsia sen vuoksi, että hakisin millään tavoin ”omaa aikaa”. Ja aina on niin pirun VAIKEAA, on aina sitä tai tätä, joka estää pienten hoidon.

Etenkin äidin panos lastenhoitoon. Ja myös aikuisen tyttären. On ollut niin vaatimatonta. Että tältä pohjalta ajattelen, että on todella KOHTUULLISTA, että saan vaihtaa ne talvirenkaat ihan rauhassa.

Vai mitä mieltä olette?

Nyt äiti teeskentelee ”huolehtivansa” aikuisen tyttären ”jaksamisesta”. Jos tällaista halutaan miettiä, niin paremminkin kannattaisi miettiä MINUN ja pienten lapsieni hyvinvointia tai jaksamisia.

Omiapa ovat lapset, joten hoida itse. Niinkö? No, ainakin äidille kuuluisi edes jotain hoitavastuuta kantaa. Etenkin siksi, että toinen lapsi tehtiin vastoin minun tahtoani ja heti syntymän jälkeen jätettiin kokonaan mun hoidettavaksi.

Niin EDES jotain mulla on mielestäni oikeus isänä odottaa. Mutta kun edes vähän yrittää toivoa lastenhoitoapua. Niin aina saa pettyä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotyötä tehneenä ei tulis kyllä mieleenkään hoidella kenenkään taaperoita yövuoron jälkeen/ennen yötä.

Vierailija
2/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että sä olet lasten lähivanhempi ja exäs pääasiassa poissa kuvioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella kuulukaan…

Minä olen isänä se lähivanhempi. Mutta lasten äiti yrittää sekaantua siis ihan kaikkiin asioihin. Ylipäänsä koko kuvio noiden lasten kanssa on aina ollut niin USKOMATON, että sitä on vaikea uskoa kenenkään todeksi.

Siis niin EPÄOIKUDENMUKAINEN mun kannalta.

Vierailija
4/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aikuisen tyttäresi äiti myös pienten lastesi äiti? Kuka lapsenlapsen äiti on? Tuo aikuinen tttäresi, joka siis tylee yövuorosta omalle äidilleen oman lapsensa syntmäpäiville vai joku muu?

Suosittelen ostamaan renkaiden vaihdon palveluna. Maksaa noin 20-30€. Sen jälkeen voit mietiä, miten saisit omaa aikaa ja siten jaksaisit paremmin, jos kukaan ei todella osallistu lasten arkeen. Kysele perhetyöntekijää neuvolan kautta.

Vierailija
5/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan talvirenkaiden vaihdosta, niin pakka ane lapset ja talvirenkaat autoon ja aja sinne synttäreille. Sitten lapset synttärisankarin vanhempien hoidossa sen aikaa kun vaihdat ne renkaat siellä, ja sitten menet kaffelle. Siellä ne lapset menee joukon jatkona.

Mutta jos muutenkin on mahdotonta saada hoitoapua kahdelta aikuiselta naiselta, niin unohda ne tyystin ja hanki se hoitoapu ihan jostain muualta. Eli taaperot eivät sitten näkisi äitiään tai sisartaan. Ja jos alkavat vinkua, niin lastenvalvojalle kirjaamaan tarkat tapaamiset, jotka ovat sitten sun omaa aikaa.

Vierailija
6/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vetoaa talvirenkaisiin?

Katsopa peiliin, siellä on isä ja isoisä, jolle ei luulisi olevan liian vaikeaa edes vähän ottaa muita huomioon. Varmasti lapsenlapsesi vanhemmat kaipaavat joskus omaa aikaa, olisit vähän vähemmän itsekäs ja tarjoaisit sitä heille.

Vierailija
7/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vetoaa talvirenkaisiin? Katsopa peiliin, siellä on isä ja isoisä, jolle ei luulisi olevan liian vaikeaa edes vähän ottaa muita huomioon. Varmasti lapsenlapsesi vanhemmat kaipaavat joskus omaa aikaa, olisit vähän vähemmän itsekäs ja tarjoaisit sitä heille.

edes pari ensimmäistä virkettä, ennenkuin vastaatte?

Vierailija
8/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko sekava sepustus.

Vierailija
9/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sisaruus tarkoita että he joutuvat vahtimaan toisiaan.

Eikä yövuoro kaikkia väsytä ja osa jaksaa tehdä kaikkea normaalia elämää vaikka on työviikko.

Minusta on kummallista että joku kolmas persoona tulee sekaantumaan väliin. Vai joutuuko hän tekemään niin koska se lapsien äiti ei tajua ettei sisarukset vahdi toisiaan.

Ilmoittamalla muille että vahdit muita ei oikein ole hedelmällinen tapa hoitaa asioita.. Ja aina saa hoitaja kieltäytyä vaikka olisi sukua tai ei vaan nappaa katsoa perään.

Minusta teidän kuuluisi puhua asioista. Ei olettaa asioita. Välikäden mukaantulo kuulosti mielenkiintoiselta. Minkä ikäinen tämä hipsujen sisällä oleva aikuinen lapsi sitten on? Minusta tuo alentaa toista.

Vierailija
10/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika epäreilulta, kun et saa lainkaan apua lasten kanssa. :( Kunnioitan suuresti, että olet pienet lapset hoitanut yksin kaikista ongelmista huolimatta. Itse äitinä hoidan yksin taaperoikäistä, jonka isä ei aio koskaan häntä tavata.

Voimia! :)

Vierailija
11/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munsta sisarusten pitäisi hoitaa pienempia. Se on oivaa elämän opettelua.

Apn jutssa en tajua miksi äiti tunki lusikkansa keittoon.

Vierailija
12/12 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todella epäreilua exältäsi, oli lapsilla sama äiti tai ei. Ymmärrän hyvin, että raivostuttaa. Mutta sain sen käsityksen, että exäsi ei ehkä käy ihan täysillä, eli häneltä tuskin voi odottaa reilua ja järkevää käytöstä?

Varmaan oman hyvinvointisi kannalta olisi viisainta lakata odottamasta häneltä ns. mitään. Ehkä näin teetkin, mutta tietysti joskus kiehuu yli. Valita vaan tänne :) Ikävä kyllä tällä palstalla hyökätään mielellään aloittajaa vastaan, älä välitä.

Pyyntösi oli siis tietysti ihan kohtuullinen ja exällesi koko asia ei kuulunut tietenkään yhtään. Mitä mieltä aikuinen tyttäresi oli koko jutusta?