LUKIHÄIRIÖ naisella
kenellä muulla on lukihäiriö? kuin minulla joka sain sen vasta tietää.Itsekkin epäilin sitä jo kouluaikana,mutta silloin ei saanut apua ja koulussa neuvottiin niitä läksyissä jotka osasi paremmin asiat,eikä minua tyhmää ja olen nainen yli nelikymppinen.Turhauttaa opiskella,kun ei tajua mistään mitään ja erityiopettaja sanoo jos pilkkoo tehtävät pienemmiksi se vie vain opettajan aikaa,että tälläistä.Olkaa onnellisia te viisaat joilla ei ole päässä tyhjää niin kuin minulla.
Kommentit (18)
näyttää olevan sitten vaikeampi lukihäiriö kuin sinulla,kun en saanut koulussa todistukseen kuin nelosia.Pitäähän ne ymmärtää kysymyksetkin mitä kysytään koulussa nyt aikuisenakin,mutta kun en ymmärrä.Aloitin tänä syksynä opiskelun,mutta jätin kesken,kun en ymmärtänyt kysymyksiä ja tehtäviä ja se syö todella paljon motivaatiota.On minulla yksi ammattitutkinto,mutta kaksinverroin sai tehdä töitä että sai sen läpi.Ja tännekkin,kun kirjoittaa saa korjata jatkuvasti kirjoitustaan,kun sanat ja kirjaimet menevät sekaisin.
kyllä aikuisopetuksessakin pitäisi pystyä joustamaan siinä, että missä muodossa annetaan tehtävän ohjeita ja antaa lisäaikaa niiden tekemiseen, jos lukihäiriö hidastaa.
Ap kuitenkin kirjoitat tänne ihan hyvin ja selkeästi, joten tuskin sinulla varsinaisen ymmärryksen kanssa kuitenkaan on ongelmaa.
olen korkeakoulutettu. Kompensoin vajavuuttani keskimäärin paremmalla älykkyydelläni. Mutta voin sanoa, että välillä on VAIKEAA.
Tsemppiä sulle, mitä opiskelet?
näyttää olevan sitten vaikeampi lukihäiriö kuin sinulla,kun en saanut koulussa todistukseen kuin nelosia.Pitäähän ne ymmärtää kysymyksetkin mitä kysytään koulussa nyt aikuisenakin,mutta kun en ymmärrä.Aloitin tänä syksynä opiskelun,mutta jätin kesken,kun en ymmärtänyt kysymyksiä ja tehtäviä ja se syö todella paljon motivaatiota.On minulla yksi ammattitutkinto,mutta kaksinverroin sai tehdä töitä että sai sen läpi.Ja tännekkin,kun kirjoittaa saa korjata jatkuvasti kirjoitustaan,kun sanat ja kirjaimet menevät sekaisin.
esim. wais-testillä?
sitä kirjoittaa hyvin,kun koko ajan korjaa kirjoitustaan eikä jätä korjaamatta kirjoitusvirheitään.Helppoahan sitä on tänne kirjoittaa.Valitettavasti,kun minä en ymmärrä koulun tehtävä kysymyksiä niin pitää kait sitä olla ymmärryksessä vikaa.Mieskin huomasi,kun kysyi minulta jotain,mutta en osannut vastata kysymykseen jotta jotain on vialla.Ja kun luen lehtiä tai ihan mitä vaan luen väärin.Menee aina aikaa kirjoituksissa,että saa kirjoitettua sanat oikein.
on wais testi ? ja olisko netissä mitään älykkyys testiä ? Mensan testin olen tehnyt ja olen sieltä huonoimmasta päästä.t.ap
on wais testi ? ja olisko netissä mitään älykkyys testiä ? Mensan testin olen tehnyt ja olen sieltä huonoimmasta päästä.t.ap
siis oletko tehnyt virallisen mensan testin?
ei lukihäiriö ole älykkyyshäiriö... eli kyllä sulla taitaa olla joku muukin diagnoosi esim. asperger. jos et ymmärrä???
t.2nen
ei lukihäiriö ole älykkyyshäiriö... eli kyllä sulla taitaa olla joku muukin diagnoosi esim. asperger. jos et ymmärrä???
t.2nen
että alhainen älykkyys.
Ei varmaan kovin mukavaa olla sellainen henkilö, jos vielä tajuaa itse tilanteen.
mutta ei se lukihäiriö sitä älykkyyttä laske
t. lukihäiriöinen joka pärjää vaikka joutuu töitä tekeenkin
täällä taas,piti hoitaa tyttöäkin välillä.
On kolme lasta ja iltatähti lisäksi.
Enkä vedätä ketään se ei ole minun tapani hoitaa asioita.En enää muista mensantestin pisteitä,mutta todella huonot ne olivat.
joku vois vastata mikä on wais testi ja missä sen voi tehdä ?Olen muuten ihan normaali nainen,eikä minulla mitään asberkin tautia ole,tiedän kyllä mikä se on.t.ap
joku vois vastata mikä on wais testi ja missä sen voi tehdä ?Olen muuten ihan normaali nainen,eikä minulla mitään asberkin tautia ole,tiedän kyllä mikä se on.t.ap
mulle tehtiin se koska olisin halunut neuropsykologista kuntoutusta lukihäiriööni. Puheterapeutti lähetti yliopistollisen sairaalan polille, jossa tehtiin. Sanoisin osittain ennemminkin kyvyykkys/lahjakkuus kuin älykkyystestiksi.
kautta sitä pääsisi tutkimuksiin,terkkarin kautta ei kannata yrittääkkään,kun ei sinne saa ikinä aikoja ja yksityiselle ei ole varaa mennä.Mitä kautta sinä pääsit tutkimuksiin ? t.ap
itselläni todettii myös aikuisena mutta olen aina tiennyt että se on. Ja on aika vaikeakin. Silti olen lukenut ylioppilaaksi ja ammattikorkekoulusta päässyt läpi hyvillä arvosanoilla... joskus olen epävarma itsestäni, mutta muuten menee ihan hyvin.