Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään tajusin mies häpeää minua(asiaa lapsen neuvolasta)

Vierailija
25.10.2012 |

Lapsi menossa 4-v neuvolaan ja päiväkodissa tehtiin sellainen lappu mikä viedään mukana neuvolaan.Siinä oli lapsella aika monessa kohtaa että tarvitsee tukea esim.hienomotoriikassa yms.Mies ei halua että lapsi joutuisi toimintaterapiaan ja pelkää sitä.Hän haluaa mennä yksin koska on terkkarin tuttu ja osaa selittää asiat ilmeisesti myös häpeää minua koska olen ollut nuoresta pitäen oppimisvaikeuksien takia eläkkellä.Meidän piti mennä yhdessä ja tietenkin saa mennä yksin lapsen kanssa tuli vaan tunne että häpeää minua.Luulenko väärin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapiahan on lapselle hyväksi, jos sitä saa.

Soita sinne neuvolaan huomenna ja kysy mitä päättivät sen pk:n lapun perusteella.

Vierailija
2/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siitä jo vuosia aikaa kun pääsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapiahan on lapselle hyväksi, jos sitä saa.

Soita sinne neuvolaan huomenna ja kysy mitä päättivät sen pk:n lapun perusteella.

sitten saan sen tietää.Tuntuu vaan oudolta kun mies menee sinne yksin 3-v neuvolassa oltiin yhdessä siellä ja kaikki meni ok.Nyt sanoi että lapsi niin iso että hän voi viedä yksin.

Vierailija
4/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta te olette vastuuttomia vanhempia ja teette lapselle hallaa. Vuoden päästä ilmoitat lapsen kuitenkin esikouluun ja noinpaljon kiinnostaa miten lapsi pärjää?

Säälin lastanne, ihan oikeasti säälin. Toivottavasti joku tekee teistä lastensuojeluilmoituksen. Ei kukaan normaali vanhempi toimi lapsensa kehitystä vastaan. :(

Siinähän kuule valehtelette lapsestanne. Se on kuitenkin hänen tulevaisuus kyseessä! Eikö teitä oikeasti kiinnosta? Tämä on kyllä järkyttävää.

Miten kukaan voi pelätä toimintaterapiaa? Tiedättekö mitä se on? Siinä jumalauta annetaan apuja miten lapsen saa oppimaan asioita. Lobotomiaan te kuuluisitte.

Vierailija
5/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että häpeää, vaan jos ei halua lapsen joutuvan terapiaan, saattaa ajatella, että joutuu herkemmin, jos neuvolantäti näkee, että toisella on oppimisvaikeuksia: näkeekö jo päältäpäin tai jos puheesta kuulee. Menisin mukaan, jos itse haluaisin lapsen terapiaan. Luulisio levan hyvä juttu.

Vierailija
6/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että on todella tärkeetä sun olla mukana. Miehes ilmeisesti aikoo piilotella asioita ja siitä kärsii ennenkaikkea teidän lapsi.

Vierailija
7/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä se miehellesi. Lapsi saa tarvitsemaansa tukea.

Minusta sinunkin pitäisi mennä sinne neuvolaan.

Vierailija
8/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta te olette vastuuttomia vanhempia ja teette lapselle hallaa. Vuoden päästä ilmoitat lapsen kuitenkin esikouluun ja noinpaljon kiinnostaa miten lapsi pärjää?

Säälin lastanne, ihan oikeasti säälin. Toivottavasti joku tekee teistä lastensuojeluilmoituksen. Ei kukaan normaali vanhempi toimi lapsensa kehitystä vastaan. :(

Siinähän kuule valehtelette lapsestanne. Se on kuitenkin hänen tulevaisuus kyseessä! Eikö teitä oikeasti kiinnosta? Tämä on kyllä järkyttävää.

Miten kukaan voi pelätä toimintaterapiaa? Tiedättekö mitä se on? Siinä jumalauta annetaan apuja miten lapsen saa oppimaan asioita. Lobotomiaan te kuuluisitte.

ja siitähän se terveydenoitaja päättää tarvitseeko jotain toimintaterapiaa vai ei ja tietenkin se terveydenhoitaja tekee myös ne testit ja kyllä varmasti mies vie sitten toimintaterapiaan jos tarvetta löytyy kunhan sitä nyt hieman oudoksuu.

Vierailija
9/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että häpeää, vaan jos ei halua lapsen joutuvan terapiaan, saattaa ajatella, että joutuu herkemmin, jos neuvolantäti näkee, että toisella on oppimisvaikeuksia: näkeekö jo päältäpäin tai jos puheesta kuulee. Menisin mukaan, jos itse haluaisin lapsen terapiaan. Luulisio levan hyvä juttu.

ja hiljainen ja ehkä sen puheesta huomaa että on oppimisvaikeuksia,mies taas koulutettu,puhelias,sosiaalinen erilainen kuin minä.

Vierailija
10/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taidat olla se sama joka on kirjoittanut tänne monia ruikutusketjuja tilanteestasi, säälitellen itseäsi ja kuitenkin torjuen kaikki ehdotukset esim. töistä joita ehkä pystyisit rajoitteinesi tekemään. Ei, sinä haluat pysyä ruikuttamassa miten sulla on surkeaa ja elämä ei ole elämisen arvoista ja lapsikin kärsii ja joutuu häpeämään sinua kun et ole töissä...

Tätä taustaa vasten, ei ole ollenkaan mahdotonta että mies tosiaan häpeää sinua. Ei varmaan niiden oppimisvaikeuksien takia, eikä eläkkeen takia, vaan ehkäpä asenteesi takia. Jos hän pelkää, että sinä SIELLÄKIN alat ruikuttaa ja kohtuuttomasti antaa negatiivisen kuvan lapsenne tilanteesta, vain koska itse olet niin pessimistinen ja ehkä masentunutkin. Ehkäpä mies arvelee, että he saavat siellä realistisemman kuvan lapsen oikeasta tilanteesta, jos sinä et ole paikalla. Mutta kysy nyt ihmeessä siltä mieheltä suoraan sitä, että häpeääkö sinua ja miksi ei halua sua mukaan, hänhän sen tietää.

Vierailija
11/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle jos kieltää toim.terapian.Kostautuu takuull koulussa...ja oppimisvaikeudet periytyvät,ei voi mitään.Soita sinne neuvolaan ja juttele asiasta!

Vierailija
12/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taidat olla se sama joka on kirjoittanut tänne monia ruikutusketjuja tilanteestasi, säälitellen itseäsi ja kuitenkin torjuen kaikki ehdotukset esim. töistä joita ehkä pystyisit rajoitteinesi tekemään. Ei, sinä haluat pysyä ruikuttamassa miten sulla on surkeaa ja elämä ei ole elämisen arvoista ja lapsikin kärsii ja joutuu häpeämään sinua kun et ole töissä...

Tätä taustaa vasten, ei ole ollenkaan mahdotonta että mies tosiaan häpeää sinua. Ei varmaan niiden oppimisvaikeuksien takia, eikä eläkkeen takia, vaan ehkäpä asenteesi takia. Jos hän pelkää, että sinä SIELLÄKIN alat ruikuttaa ja kohtuuttomasti antaa negatiivisen kuvan lapsenne tilanteesta, vain koska itse olet niin pessimistinen ja ehkä masentunutkin. Ehkäpä mies arvelee, että he saavat siellä realistisemman kuvan lapsen oikeasta tilanteesta, jos sinä et ole paikalla. Mutta kysy nyt ihmeessä siltä mieheltä suoraan sitä, että häpeääkö sinua ja miksi ei halua sua mukaan, hänhän sen tietää.

kyllä olen aina häntä kehunut yms mutta saattaahan tuo mies hävetä minua mutta ei hän sitä myöntäisi vaikka kysyisin,menköön yksinään lapsen kanssa.

Vierailija
13/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitähän se terveydenoitaja päättää tarvitseeko jotain toimintaterapiaa vai ei ja tietenkin se terveydenhoitaja tekee myös ne testit ja kyllä varmasti mies vie sitten toimintaterapiaan jos tarvetta löytyy kunhan sitä nyt hieman oudoksuu.

Pointti oli että vanhempi tahtoo estää valheillaan että lapsi saisi terapiaa! Tuollaisella ihmisellä ei ole kaikki kotona. Teidän perhe voisi kaivata jotain yhteiskunnan apua muutenkin ihan arkeen varmasti jos miehen asenne on tuo ja sinä et kykene jaksamisen takia työhön. Onko kukaan kysynyt sinulta miten te pärjäätte ja valehteletteko silloin? Mahdatko jaksaa hoitaa lasta riittävän monipuolisesti ja jos lapsi menee terapiaan niin kuka lasta jaksaa sitten treenata? Koska se terapiassa käynti ei tarkoita että jossain jonku treenauttaa vaan niitä tehdään kotonakin.

7

Vierailija
14/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyllä mitään apua tarvita.Lapsi on osa-aikahoidossa ja pärjää siellä ihan hyvin ja niinä päivinä kun on kotona saa varmasti monipuolista hoitoa.Ja jos joutuu terapiassa käymään niin silloin minä mieheni kanssa treenataan lasta.

Vierailija
15/15 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen päivättäin (vaikeistakin) oppimisvaikeuksista kärsivien opiskelijoiden parissa ja kaikilla mahdollisuus valmistua haastavaan ammattiin.