Miksi haluat välttämättä ohittaa minut koiran ja ojan välistä?
Koiran kanssa kuljen vasenta puolta kevyenliikenteenväylillä ihan turvallisuussyistä sekä sen takia, ettei koira tekisi tarpeitaan keskelle jalkakäytävää. Tiedoksi siis, että koiran kuuluu kulkea ohjaajan vasemmalla puolella, pyöräillessä oikealla puolella.
Kommentit (43)
Kysyin vaan, että miksi väkisin koitetaan ohittaa koiran puolelta. Että meneekö oikeanpuoleinen liikenne kevyenliikenteenväylällä niin monen mielestä ohitse siitä mikä olisi ehkä turvallisinta ja lisäksi selitin sen, että miksi kuljen sitä vasenta puolta "vastavirtaan"...
Kysyin vaan, että miksi väkisin koitetaan ohittaa koiran puolelta. Että meneekö oikeanpuoleinen liikenne kevyenliikenteenväylällä niin monen mielestä ohitse siitä mikä olisi ehkä turvallisinta ja lisäksi selitin sen, että miksi kuljen sitä vasenta puolta "vastavirtaan"...
ojan puolelta ohitan teidät jatkossakin oman koirani kanssa, miksi menisin sen kanssa keskelle, kun Kaikkitietävät tulee vastaan?? Not.
kuten jalankulijoiden kuuluu, ja jos sinä sitten koirasi kanssa tulet vastaan, menen ojan puolta ohi omani kanssa. En hyppää ns keskelle väylää teidän takia.
Mitä puolta kävelet maantiellä?
että kävellään väärällä puolella, teen niin. Nyt kävelen oikealla puolella, siihen muutokseen asti siis.
kuten jalankulijoiden kuuluu, ja jos sinä sitten koirasi kanssa tulet vastaan, menen ojan puolta ohi omani kanssa. En hyppää ns keskelle väylää teidän takia.
Mitä puolta kävelet maantiellä?
Mikä vika mun kulkemisella on?
minä kävelen koiran kanssa vasenta tienreunaa, niin aivan varmasti väistän vastaantulevat ihmiset. Koiran voi aivan hyvin siirtää oikealle puolelle ohituksen ajaksi. Näin jään itse koiran ja vastaantulijoiden väliin.
Kyllä se väistää, joka väärää puolta kävelee.
kiinnostaa, että oletko kouluttanut koiraasi? Vai onko sinulla joku pikkupuudeli, joka räksyttää samalla tavalla kulki se missä tahansa?
ojan puolelta ohitan teidät jatkossakin oman koirani kanssa, miksi menisin sen kanssa keskelle, kun Kaikkitietävät tulee vastaan?? Not.
minä kävelen koiran kanssa vasenta tienreunaa, niin aivan varmasti väistän vastaantulevat ihmiset. Koiran voi aivan hyvin siirtää oikealle puolelle ohituksen ajaksi. Näin jään itse koiran ja vastaantulijoiden väliin. Kyllä se väistää, joka väärää puolta kävelee.
Ap, jos jatkuvasti törmäät ongelmiin, johon KUKAAN MUU ei törmää, niin silloin kannattaa katsoa peiliin.
Meillä on ollut koiria kohta kymmenen vuotta, asumme vilkkaassa kaupunginosassa enkä ole koskaan törmännyt tuollaiseen ongelmaan.
pikkupuudeli, jos kävelen siellä, missä kuuluu kävellä? Mikäli liikennesäännöt tosiaan muuttuu, muutan minäkin paikkani kävellessä.
ja autotiellä vasenta, kuten kuuluukin. Meillä koira on koulutettu niin, että kävelee minun kummallakin puolella, ihan miten minä katson parhaaksi (yleensä ojan puolta). Ja eikä myöskään vaihda kadun puolta ilman lupaa, kuten monen koiran näkee tekevät eli siksakkaavat esim. pyörätiellä, jolloin vaarantavat muiden tiellä kulkijoiden turvallisuuden.
Kyllä koiran omistajien olisi lopetettava kitinät ja jo pennusta asti opettaa koiransa käyttäytymään kuten tässä yhteiskunnassa pitää käyttäytyä. Jos ei tähän pysty, nin ei kannata sitä koiraa hankkiakaan. Ärsyttää kun koirista yritetään tehdä samanveroisia kuin ihmisistä, siitä ei nauti edes koirat itse.
koiran kanssa aina sitä reunaa, mitä liikennesääntöjen mukaan pitää kulkea. Ja koira on aina pientareen puolella.
Tuosta että koiran pitää aina kulkea vasemmalla puolella... Meillä koira ei ole lenkeillä käskyn alla, joten on ihan sama millä puolella koira kulkee. Silloin kun koira seuraa käskystä, silloin koira kulkee vasemmalla puolella. Jokainen koira joka minulla on ollut, on ymmärtänyt tuon eron hihnalenkin ja tottistreenin välillä, ja uskon että ap:nkin koira sen ymmärtäisi.
Ap:n kaltaiset "oman tiensä kulkijat" levittävät huonoa kuvaa koiraihmisistä, kun jääräpäisesti pitävät kiinni omista säännöistään, mitä kanssakulkijat eivät edes tiedä. Jos vastaantulijalla ei ole koiraa, ei hänen tarvitsekaan tietää että "koiran pitää aina kulkea vasemmalla puolella".
Ap, olet idiootti. Pliis muuta tapojasi ja toimi lain mukaan, niin et pahenna koiraihmisten jo valmiiksi huonoa mainetta.
kevyenliikenteenväylällä. Oikealla kulkeminen ei ole laissa.
Hanki ap muita keinoja hakea huomiota ihmisiltä. Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä joilla joko on koira tai on ollut koira. Sinä ja sun koirasi nyt ette vaan ole mikään maailmankaikkeuden keskipiste. Sen verran voi arkijärkeä käyttää, että siirtyy sinne oikeaan reunaan muun liikennevirran mukana, eikä tahallaan aiheuta muille ihmisille vaaraa ja harmia.
ihan siltä puolelta miltä haluan. Ikään kuin ei olisi tärkeämpää pohdittavaa kuin teidän kohtaaminen ja väistely..huh huh. Niin tyypillistä idioottikoiranomistajan ajattelua!
Varmasti koira oppii kummalle puolelle tahansa, on minulla ollut aiemminkin koira, joten tiedän, että oppii. Tässä vaiheessa koulutusta puolen vaihto ei onnistu noin vaan. Ja mitä niihin liikennesääntöihin tulee, luulo ei ole tiedon väärti.
Kysymykseni sai aikaan tyypillisen av ilkeilyvastausreaktion ja ehkä juuri te tulettekin vastaan tuola. Jännä juttu, että MINUN tulee väistää AINA, ei sen vastaantulevan ja MINULLA on asennevamma :D
Kiitos ja kohtaamisiin!
Tiedoksi siis, että koiran kuuluu kulkea ohjaajan vasemmalla puolella, pyöräillessä oikealla puolella.
yleensä oikealla puolella. tuu sakottamaan!
Varmasti koira oppii kummalle puolelle tahansa, on minulla ollut aiemminkin koira, joten tiedän, että oppii. Tässä vaiheessa koulutusta puolen vaihto ei onnistu noin vaan. Ja mitä niihin liikennesääntöihin tulee, luulo ei ole tiedon väärti.
Kysymykseni sai aikaan tyypillisen av ilkeilyvastausreaktion ja ehkä juuri te tulettekin vastaan tuola. Jännä juttu, että MINUN tulee väistää AINA, ei sen vastaantulevan ja MINULLA on asennevamma :DKiitos ja kohtaamisiin!
mikähän on se koulutuksen vaihe, ettei puolen vaihto onnistu? Normaaliin hihnakäytökseen kuuluu puolen vaihto, ja itse kyllä opetan sen pennusta lähtien. Missäköhän vaiheessa puolen vaihdon opetuksen voi aloittaa?
Mielestäni se pointti siinä että juuri SINUN tulee aina väistää, johtuu siitä että sinulla on koira. Koska ihmisissä on paljon koiranpelkääjiä ja -vihaajia, SINUN tulee koirinesi aina väistää, ettet lietso lisää koiravihaa ympärillesi. Koiranomistajan on oltava tietyllä tapaa nöyrä, ettei joudu konflikteihin.
Minulla on saksanpaimenkoira, ja koska tiedän, että sen rotuisia koiria yleensä pelätään, olen ottanut tavakseni, että MINÄ olen aina se joka väistää. Ei ole mitään väliä kuka tulee vastaan ja kumpi on oikeassa, mutta minä väistän koirineni aina, välillä jopa kevyenliikenteenväylältä ajotien puolelle.
Tuohon sauvakävelijän kommenttiin on pakko tarttua, kun minua on kerran vastaan tullut sauvakävelijä huitaissut sauvalla. Yritti osua koiraani, mutta koska olin koiran ja kävelijän välissä, sauva osui minuun. Motiiviksi epäilen halua ärsyttää pelottavaa koiraa, niin että se kävisi päälle ja sitä kautta voisi ilmoittaa vaarallisesta koirasta. Koirani ei onneksi reagoinut tilanteessa millään lailla, eikä olisi reagoinut vaikka sauva olisi siihen osunutkin.
Eli noita hulluja on oikeasti olemassa.