Poikani haluiasi olla tyttö
Minun kohta 8v poikani haluaisi olla tyttö. Hän on herkkä kuin tyttö, leikkii nukeilla/kotia mieluiten ja pukeutuisi vaaleanpunaiseen. Hänellä on prinsessa koruja ja laittaisi niitä mielellään kouluun. Mitä tässä äitinä voi tehdä? Miten välttyä kiusaamiselta? Poikani on sanonut, että miksi hän ei syntynyt tytöksi ja että se on minun vikani:( Voikunpa lapseni olisi onnellinen vielä joskus:):)
Hänellä ei ole paljoa kavereita mutta tyttöjen ja oman veljen kanssa leikkii mieluiten.
Kommentit (25)
Itse leikin "poikien"leluilla(autoilla yms)jo ennen kuin sain pikkuveljen,vieläkin (olen 25v)käytän joskus miesten vaatteita,mutta ihan normaali nainen minusta on silti tullut :) Että ei ehkä prinsessakoruista tykkäämisen perusteella kannata vielä pohtia sukupuolen vaihdosta,kiusaamista voi tietysti tulla,mutta kyllä "normaaleita"lapsia kiusataan myös,lapset ovat julmia. Hienoa,että annat pojan olla oma itsensä!
Poikani on aina ollut tyttömäinen mutta varmaan 4 vuoden tienoilla enemmän tullut ilmi
että ei tarvitse olla tyttö käyttääkseen koruja tai leikkiäkseen nukeilla? Suomessa on vaan äärimmäisen sukupuolittuneet roolit vaatteiden väristä lähtien vauvasta alkaen.
Poikani on aina ollut tyttömäinen mutta varmaan 4 vuoden tienoilla enemmän tullut ilmi
että ei tarvitse olla tyttö käyttääkseen koruja tai leikkiäkseen nukeilla? Suomessa on vaan äärimmäisen sukupuolittuneet roolit vaatteiden väristä lähtien vauvasta alkaen.
Löytyisköhän nettikaupoista tai muualta sellaisia sukupuolineutraaleja ja värikkäitä vaatteita, jotka pojan silmää miellyttäisivät. Esin monet retrokuosit on sellaisia että menee tytölle ja pojalle. Saisi poika toteuttaa itseään ja silti ei joutuisi silmätikuksi.
mutta hän nyt on joka tapauksessa syntynyt pojaksi ja se nyt vain on fakta ja tässä vaiheessa se on vain pakko hyväksyä.
Ja voit selittää, ettei se ole sinun vikasi sillä äiti ei voi vaikuttaa syntyvän lapsen sukupuoleen vaikka haluaisi.
Itse halusin pienenä olla poika ja lempivärit oli sininen ja ruskea ja leikin raisuja leikkejä ja halusin pippelin.
Mutta vaihe meni ohi ja olen elänyt elämäni onnellisesti teinityttönä ja naisena....
Sehän on kulttuuriin sidottu juttu että sininen mielletään poikien väriksi ja vaaleanpunainen tyttöjen väriksi. Lapset oppivat nämä sukupuolikoodit ja -roolit aikuisilta.
Jos jonkin pojan henk koht mieltymys poikkeaa valtavirran määrittelemästä pojn roolista niin ei kaise vielä sitä tarkoita että automaattisesti olisi aikuisena sukupuoltaan vaihtamassa.