Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läksyketju

Vierailija
24.10.2012 |

Miten itsenäisesti alakoululaisenne hoitaa läksynsä?

Onko ongelmia?

Osallistutko kuulustelemalla, tarkistamalla tai vahtaamalla läksyjen tekoon?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksynsä aina itse, pari kertaa olen kuulustellut, kun on pyytänyt ja kahdesti olen opettanut matikkaa, kun ei jotain ollut oppinut.

Kuopuksen kanssa teen läksyt yhdessä päivittäin, kokeisiin luen hänelle alueen ja sitten kuulustelen. ON ongelmia.

Vierailija
2/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen on opettajien mielestä ollut tärkeää antaa vastuu lapselle, että oppii itsekin hoitamaan niitä eli en ole sen jälkeen enää vahdannut läksyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin tekemään töitä tokalla. Nyt on 4. luokalla ja hoitaa pääsääntöisesti itsenäisesti.

Hän opiskelee enkuksi, joten tokalla oli pakko auttaa kielen kanssa, koska esimerkiksi matikan sanasto oli vaikeaa. Samaten ympäristöoppi.

Kuopukseni on nyt ekalla, eikä häntä tarvitse auttaa. Pitkässä kielessä en edes osaisi auttaa, koska hän opiskelee kiinaa. En tiedä mitä sitten tehdään, jos joskus tarvitsee apua kiinassa... Palkataan varmaan yksityisope.

Vierailija
4/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kyllä vaatinut osallistumista monilla eri tavoilla koko alakoulun ja osan yläkouluakin ajan. Ap.N mainitsemat kuulusteu, tarkkistaminen tai vahtaaminen tosin on olleet niitä huonoimmin toimivia menetelmiä.

Vierailija
5/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee läksyt heti, kun tulee koulusta. Ei oikeastaan koskaan tarvitse siitä sanoa. Koskaan ei ole tarvinnut pakottaa niitä tekemään eikä pakottamalla tekeminen ainakaan parane. Tyttö tekee läksyt myös niistä aineista vaikka seuraavana päivänä ei olisikaan tätä ainetta. On ihan itse huomannut miten jotkut luokkakaverit ei näin tee ja sitten läksyt unohtuu ja siitä tulee merkintö.

Sitkun on tehnyt tuo läksyt tarkistettavaksi ja jos ongelmia tulee kysyy mutta harvoin on. Matematiikasta kysyn kertotaulua ja englannista sanoja mutta sen kummemmin ei läksyjä oikeastaan kuulustella.

Toivottavasti sama meno jatkuu eikä tulisi koulun kanssa suuria ongelmia.

Vierailija
6/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tekee niitä myöhään ja väsyneenä. Joskus tarvitaan apua, lähinnä neuvoja. Tai kuten eilen lapsi kyseli läksynään perheen ruokaostoksista silloin kun minä olin lapsi, ja muutoksista yms.

Tentteihin usein kyselen, mutta niin tehtiin mun kotonakin.

Vierailija
7/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt aina. Hankalaa joskus aloittaminen, tekisi muita juttuja mieluummin, esim. olisi kavereiden kanssa tai pelaisi. Tai lukisi. Mutta läksyt siis helppoja eikä niissä tarvitse apua.

Toistoa vaativat tehtävät, kuten esim. kaunokirjoitus ei ole suosiossa, vaan siihen pitää kannustaa.

Kokeisiin kuulustellaan.

Vierailija
8/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaikki alueet tarkkaan lapsen kanssa läpi ennen kokeita ja tarkistan läksyt.

Muuten ei tule mistään mitään. Lukivaikeus.