Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja kuinka jaksaa yksipuoleisessa suhteessa! :(

Vierailija
24.10.2012 |

Tilanne on se, että olemme olleet pitkään yhdessä (17v). Kriisit on läpikäytynä, eli mitään helppoa ei yhteiselomme ole aina ollut.

Nyt elämme aikoja, että mieheni ei innostu mistään yhteisestä, eikä suunnittele tulevaisuuttamme paria viikkoa pidemmälle. Hän ei kuulemma tiedä mistään mitään.

Mitään matkasuunnitelmia esim ensi keväälle tai kesälle on aivan turha hänen kanssaan tehdä, ei hän vaan innostu. Olenkin lasten kanssa lähdössä keväällä reissuun, ilman miestä.

Mies voi olla masentunutkin, en tiedä. Mitään positiivista hän ei meistä löydä. Minä olen yksin yrittänyt meitä tsempata viime ajat, mies vaan lyö ne lyttyyn negatiivisilla kommenteillaan.

Nyt haluaisinkin neuvoja ja tsemppauksia kuinka jaksan! En haluaisi vielä luovuttaa. Olen itsekin vuosia sitten elänyt samanlaisia aikoja ettei mikään suhteeseemme panostaminen kiinnostanut, eikä yhdessä tekeminen. Mutta se vaihe meni minulta ohitse. Se oli varmaan jokin henkilökohtainen identiteettikriisi.

Jaksan vielä mieheni rinnalla olla ja uskoa meihin, mutta voimia tämä vaatii.

Auttakaa ja antakaa minulle voimia tuovia vinkkejä siitä kuinka jaksaa yksin kannatella suhdetta! Ymmärrän että tälläistä pitkät liitot ovat: välillä tarvitaan toisen panosta enemmän, jotta kaikki ei mene rikki.

Onko muita samassa tilanteessa olevia?

Välillä tekisi mieli luovuttaa muttei ihan vielä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen ripustautumista se on että etukäteen haluaa haaveksia jostain tulevasta?? Se että esim. monet todella suosittujen lomakohteiden hotellihuoneet pitää varata melkein vuotta ennen ennen kuin on h-hetki ja perheellä loma, ja jotta saat lentoliput juuri siihen ajankohtaan, on ne samoin varattava hyvissä ajoin.

Mitä hiton ripustautumista ja toisen tukehduttamista??!!!

Se on käytännön pakko, jos jotain haluaa tehdä ja toteuttaa. Voisi puoliso ainakin sanoa suoraan ettei ole kiinnostunut lähtemään, mutta menkää te kuitenkin. Se on toisen osapuolen kunnioittamista että kertoo selkeästi oman ajatuksensa. Ainako naisen tarvii olla se joka tukehduttaa ja vaatii ja ties mitä. Ja toki on oikein että silloin mies pakenee, sen sijaan että avais suunsa ja ilmoittaisi asiallisesti ja loukkaammatta mitä mieltä on??

Eihän sitäkään kai lasketa ripustautumiseksi ja tukehduttamiseksi jos työnantaja vaatii saada tietää neljä kuukautta ennen lomakautta koska aiot lomasi pitää?? Vai mitä!

Hitto teitä akkoja.

Ja minä en ole ap!

Vierailija
2/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaikeaa ymmärtää että ihmiset ajattelevat eri tavoin.

Ja ripustautuminen ja lomamatkan varaaminen ovat aivan eri asioita ja niitä ei ollut tarkoitus verrata keskenään.

Se varaa lomamatkan joka sinne haluaa ja se on voi voi jos toinen ei matkalle halua. Onko parempi että toinen tulee toisenmieliksi vaika oikeasti olisi aivan muualla? Onko parempi että toinen tekee toisen mieliksi omalla kustannuksellaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä me elämme miehen kanssa ns rinnakkain, molemmilla on omat kiinnostuksen kohteet ja menot. Aina löytyy viikonlopuksi ohjelmaa ja kesän tullen katsotaan mitä eteen tulee. Eivät kaikki halua aikatauluttaa elämäänsä.

Kun ei kamalasti järjestele ja oleta toiselta asioita, jotka eivät ole hänelle luontevia, löytyy hyviä yhteisiäkin hetkiä siinä oman elämän ohessa.

Entä jos lakkaisit kannattelemasta suhdetta ja eläisit omaa elämääsi. Aurinkokin nousee joka aamu ilman että kukaan herää sitä erityisesti vahtimaan.

Oletko ajatellut, että tuhlaat energiaasi asiaan joka ei sitä välttämättä vaatisi. Miehesikin varmasti helpottuisi, jos saa tilaa olla. Voihan hän olla masentunutkin, se toki pitää hoitaa.

Vierailija
4/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä me elämme miehen kanssa ns rinnakkain, molemmilla on omat kiinnostuksen kohteet ja menot. Aina löytyy viikonlopuksi ohjelmaa ja kesän tullen katsotaan mitä eteen tulee. Eivät kaikki halua aikatauluttaa elämäänsä. Kun ei kamalasti järjestele ja oleta toiselta asioita, jotka eivät ole hänelle luontevia, löytyy hyviä yhteisiäkin hetkiä siinä oman elämän ohessa. Entä jos lakkaisit kannattelemasta suhdetta ja eläisit omaa elämääsi. Aurinkokin nousee joka aamu ilman että kukaan herää sitä erityisesti vahtimaan. Oletko ajatellut, että tuhlaat energiaasi asiaan joka ei sitä välttämättä vaatisi. Miehesikin varmasti helpottuisi, jos saa tilaa olla. Voihan hän olla masentunutkin, se toki pitää hoitaa.

Olen miettinyt kuinka tähän pystyisin. Tuntuu vaan lasten takia kurjalta, jos vanhemmilla on viileät välit eikä tehdä asioita yhdessä. Ja eläminen passiivisen ja negatiivisen miehen kanssa on raskasta.

Mutta kumpa jaksaisinkin olla itsenäinen ja murehtimatta suhdettamme! Yrittämisen ainakin aion lopettaa, olen jo aika hyvin lopettanutkin.

ap

Vierailija
5/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein aikanaan samaa kuin sinä, mies stressasi valtavasti, kun kaikki vapaapäivät oli jo suunniteltu täyteen hänen puolestaan, hän vaan olisi halunnut olla rauhassa.

Uskon, että mitä tiukemmin toista yrittää puristaa oman tahtonsa mukaiseksi, sen lujemmin toinen pyristelee pakoon.

Kun elää omaa elämäänsä, ottaa toisen huomioon, kunnioittaa toisen tapaa olla, vaikka se olisikin erilainen, muodostuu arjen kohtaamisista hyviäkin hetkiä.

Vierailija
6/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi suunnitella ja tehdä yhdessä?

ainakin meillä me elämme miehen kanssa ns rinnakkain, molemmilla on omat kiinnostuksen kohteet ja menot.

En näe mitään syytä olla tuollaisessa "pari"suhteessa. Mitä mä teen miehellä, jonka asiat ei kiinnosta mua eikä mun sitä? Mitä yhteistä meillä on, mikä meistä tekee parin? Lapset ei ole oikea vastaus, mä olen oma itseni ja haluan puolisoltani muunkin kuin isän roolin.

Vierailija
7/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä elät tulevaisuudessa ja mies kärvistelee tässä hetkessä? Onko liian pitkälle menevä tulkinta?

Miten elätte tätä hetkeä yhdessä? Minäkin nimittäin vähän vierastan tuota, että kesästä on juuri nautittu niin jo heti pitää ruveta tulevaa kesää touhuamaan ja ohjelmoimaan. Suhtaudutko muihin asioihin samoin? Kyllä elämässä pitää vähän improvisointivaraa olla :)

Miten miehesi reagoi identiteettikriisiisi?

Vierailija
8/8 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän pätee sanonta saat sen mistä luovut. Ripustautuva tai vaativa puoliso syö toiselta hapen ja elintilan.

Kun lakkaa haluamasta ja vaatimasta, hyvät asiat tulevat luokse itsestään. Tätä vaan eivät ymmärrä ne joille parisuhde merkitsee oman hyödyn tavoittelua.