Voide todella kuivalle ja ärtyneelle iholle?
Minulla ei ole ollut koskaan ihottumia tai ihon kuivumisia enkä ole siis koskaan joutunut rasvaamaan ihoani. Nyt syksyn pakkaset ja kodin ilmastointi tuntuvat olevan iholle liikaa, sillä imetän ja oma vastustuskyky siksi jotenkin alhaalla.
Keho on monelta osin syheröllä ihottumalla, joka kutisee ja jos menee raapimaan, niin iho menee rikki. Siis todella kuiva!
Suuntaan kyllä apteekkiin rasvan hakuun ja eiköhän siellä osata suositella, mutta te keillä kokemusta atoopisesta ihosta, MIKÄ TOIMII???
Essex?
Kommentit (7)
jos ihottuma jo näkyy ja kutisee, hoida se ensin pois miedolla hydrokortisonilla ja aloita sitten tehokas perusrasvaus. Itse tykkään esim. ceralan, aqualan plus, Aco miniderm jne. keskirasvaisista voiteista. Glyserolia sisältävät kosteuttavat tehokkaasti vaikkei olisi kovin rasvaisiakaan.
Alanpa juomaan, sillä juomiseni päivässä ovat olleet melkeinpä vain kahvia ja kaksi lasia mehua. Maitoa kyllä muodostuu vauvalle liikaakin, mutta on sitten ilmeisesti omalta iholta pois.
Ja haen apteekista kortisonia ja jonkun perusvoiteen. Jälkimmäistä voi vielä suositella, jos joku ylivertoa =)
Arganöljyä. Luonnon tuote ja sitä voi laittaa myös rikkinäiselle iholle eikä kirvele yhtään. Itse olen tilannut öljyä täältä: www.arganoljy.fi
Kookosöljy ja Ahavan Mud-rasva. Varsinkin Ahava on ihan huippu!
100% luonnontuote. Tuhtia tavaraa eikä ärsytä ihoa.
sekoitus. Ihan konkreettisesti sekoitin voiteet keskenään.
Siis pelkkää vettä kahvin, teen ja muun nesteen lisäksi.
Auttaa kummasti.
Parasta olisi 2,5-3 litraa/ vrk mutta riippuen painostasi.