Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies esitteli päissään kuinka pystyy kännykällään pääsemään kodin tietokoneisiin

Vierailija
23.10.2012 |

Eli meillä on käytössä 2 pöytäkonetta ja 2 läppäriä. Miehellä käytössä kännykkänä Lumia.

Hän esitteli kuinka pystyy tunkeutumaan perheenjäsenten koneille ja halutessaan vaikka vaihtamaan puhelimellaan sivustoa, jossa kyseinen kone on "auki".

Puuttumatta sen enempää nyt miehen vinksahtaneisuuteen tai minun vittuuntumiseeni, niin miten estän tämän??

Miten suojaan oman läppärini niin, ettei hän lue etänä kirjoittamiani juttuja esim. tällä palstalla tai vaikka sähköpostissa??

Olen tosi avuton tämän maailman kanssa... Tarvitsisin aika helppoja ohjeita.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virustorjunta/palomuuriohjelma, joka on eri kuin muissa koneissa ja laita asetusten muutos salasanan taakse. Palomuurin asetuksissa estät koneelle tulevat ulkopuoliset yhteydet.

Osta uusi virustorjunta ja palomuuri sellaisesta paikasta josta voit kysyä, miten nuo asetukset laitetaan. esim dna-operaattori myy f-securen virustorjuntaa. Käy niiden toimipisteessä ja kysy miten ko. virustorjunta asetuksineen asennetaan koneelle, jos et itse osaa. Se virustorjunta päivittää sitten itse itsensä niin jatkossa sinun ei tarvitse siitä huolehtia.

Vierailija
2/35 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.online-tech-tips.com/cool-websites/5-free-remote-desktop-sha…

on googlata kaikki vaihtoehdot. Niitä on satoja eri tapoja vakoilla koneita. Osa helpommin löydettävissä kuin muut... sorry.

Avioeroa suosittelen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa vaihdettua avoinna olevaa sivustoa toiseksi vain näppäilemällä kännykkäänsä. Kovin tuntui häntä huvittavan. ap

Vierailija
4/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sekoilet?

Vierailija
5/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli oma läppäri auki, pojalla oma pöytäkone (ja kummallakin useampia välilehtiä).

Mies naputteli kännykkäänsä ja esitti kuinka voi siirtyä ikään kuin käyttämään meidän koneitamme. Hän pystyi kännykkänsä kautta ainaki siirtymään välilehdeltä toiselle ja näkemään kännyssään meidän näyttömme. Eli stalkkaamaana ainakin kotiryhmän päätteitä.

Hän tietää tietysti kodin WLAN-salasanat jne muttei oman koneenui käyttäjätunnuksia (niiden murtaminne tuskin on edes vaikeaa).

Mielestäni hän siis voi katsella kotona olevia koneita myös etänä ainakin silloin, kun olemme ne ensin itse avanneet.

Tämä nyt ei ole mikään häiriintynyt trolli vaan ihan tosiasia. ap

Vierailija
6/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain ohjelmalla, mutta en tiedä kuinka sellainen estetään.

Vierailija
7/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain ohjelmalla, mutta en tiedä kuinka sellainen estetään.

ja estoa omalle koneelleni. Minusta se on yksityisyyden loukkaamista ja sähköpostin kohdalla jopa kirjesalaisuuden loukkaamista. ap

Vierailija
8/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihdat salasanat

Vierailija
9/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pääteltävissä on se, että minunkin koneen käyttöä mahdollisesti valvotaan. hmm.

Vierailija
10/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa puhelimellaan yhteyden niihin koska teill on wlan käytössä. meillä töissäkin järjestelmänvalvoja pääsee kaikkien koneille. hurjan nköistä kun yhtäkkiä hiiri liikkuu itekseen ja itse ei pysty vaikuttamaan siihen mitenkään. sun pitäis saada poistettua se ohjelma koneeltas. muistuta mihelles että se on rikos tehdä toisille noin. niin ja niitä on ohjelmia,jotka lukee kaiken mitä kirjoitat koneelle. eli niillä saa selville salasanatkin.

Vierailija
11/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa mieluumin mies kuin salasana? Kuulostaa ällöttävältä tyypiltä.

Vierailija
12/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihdat salasanat

kielletään koneeni etäkäyttö? ap

Vierailija
13/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa puhelimellaan yhteyden niihin koska teill on wlan käytössä. meillä töissäkin järjestelmänvalvoja pääsee kaikkien koneille. hurjan nköistä kun yhtäkkiä hiiri liikkuu itekseen ja itse ei pysty vaikuttamaan siihen mitenkään. sun pitäis saada poistettua se ohjelma koneeltas. muistuta mihelles että se on rikos tehdä toisille noin. niin ja niitä on ohjelmia,jotka lukee kaiken mitä kirjoitat koneelle. eli niillä saa selville salasanatkin.

kun alkaa tulla tarpeeksi faktaa siitä mitä hän on tekemässä koneellani/ koneillamme, jätän tämän keskustelun AV:lla auki tai luetutan hänellä ihan avoimesti työntämällä läppärini syliin.

Olen liian tietämätön osoittaakseni sormella mitä hän on ruvennut puuhaamaan, mutta tahdon osoittaa, että "kiinni jäit". ap

Vierailija
14/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kotiwlanin laittaisin "julkiseksi verkoksi" jos ei ole tarvetta jakaa mitään ja laittaisin järjestelmän asetuksista sillä tavalla ettei etäyhteyksien ottaminen koneelle ole sallittu. Sitten pitäisi tarkistella mita softia koneille on asennettuna ja mitä prosesseja käynnissä ja googeletella. Tietty jos pääset miehen kännykkää tarkistelemaan, voit googlailla mitä softia sieltä löytyy...

Vierailija
15/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kotiwlanin laittaisin "julkiseksi verkoksi" jos ei ole tarvetta jakaa mitään ja laittaisin järjestelmän asetuksista sillä tavalla ettei etäyhteyksien ottaminen koneelle ole sallittu. Sitten pitäisi tarkistella mita softia koneille on asennettuna ja mitä prosesseja käynnissä ja googeletella. Tietty jos pääset miehen kännykkää tarkistelemaan, voit googlailla mitä softia sieltä löytyy...

mutta taidan tarvita avukseni teini-ikäisen pojan. Voisin kysyä muina naisina kuinka tarkastella näitä asioita. Miehen kännyyn en pääse käsiksi, koska hän kulkee se kourassaan unissaankin. Oikeastaan epäilyttää, että hänellä itsellään on salattavaa (nainen) ja stalkkaa siksi minuakin. Itsestään ihminen viat löytää.

Tahdon saada vain selvyyttä asiaan ihan kaikessa hiljaisuudessa.

Toisaalta: jos lukee tätä keskustelua parhaillaankin, niin siitäpä sitten keksimään lisää uutta kivaa. Tulen perässä kovin hiljaa, mutta tulen kuitenkin. ap

Vierailija
16/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi samaa kuin joku neuvoja: sun pitäis irtisanoutua meidän WLAN:ista, koska iskä on sen järjestelmävalvoja. Tai sun pitää kattoo softat. Sit tietysti palomuuri. ap

Vierailija
17/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän tuollainen etäkäyttö vaatii sen, että koneelle kirjautuu joillakin tunnuksilla. Jos olet jo kirjautuneena omilla tunnuksilla mies ei luultavasti pääse käyttämään tai näkemään mitä teet, koska kone on jo käytössä ja siihen on jo kirjauduttu sisään. Eli en usko, että hän pääsee vakoilemaan mitä teet. Etäkäyttöohjelma ei ole sama asia kuin vakoiluohjelma.

Vierailija
19/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Onko tuollainen kontrollointi enää ihan normaalia?

Vierailija
20/35 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kyseli miksi tämä on minulle niin polttava asia. Ettei häntä kyllä haittaa, koska ei kirjoita mitään henkilökohtaista nettiin. Sanoin, että periaatteena v**uttaa se, että ystävieni tai minun henkilökohtainen reviiri ei ole omani. MIehelle ei kuulu se mitä keskustelen vaikka sähköpostissa kavereideni asioista. Että minulla ei ole salattavaa, mutta ottaa päähän ajatus siitä ettei mies voi kysyä suoraan.

Poika tuumasi, että iskä luultavasti on vain jipoissaan siitä, että voi osallistua nettipeleihinsä yms. ihan mistä tahansa, vaikka töistä käsin.

Duh. Mennään tällä nyt. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä