Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuvat virtsikset (lääkärit ja hoitsut, auttakaa!)

Vierailija
23.10.2012 |

Oon ihan väsyny kun koko ajan vti (virtsatieinfektio) uusii. Nyt mulla on ollu n. 3kk taulo ja sitä enne tuli peräjälkeen uusimisia, muutaman viikon tauolla. Yksi antibiootti ei tunnu enää tehoovan ollenkaan ja sellainen supervahva tehoaa, mutta sitä ei lääkäri halua kirjottaa kolamtta kertaa ettei tule resistenttiä.

Edellinen vti oli kesäkuussa, nyt eilen alkoi taas :(

Onko muita samanlaisia? Mikä hoitolinja teillä on?

Olen 41v. Olisiko hormonaalista?

Vai johtuuko käyttämistäni lääkkeistä, kun tekevät muutenkin pissaamisesta vaikeampaa ja aiehuttaa osittaista retentiota. Virtsaa jää helposti rakkoon vielä vessassa käynnin jälkeenkin. Yritän kyll'ä tyhjentää rakkoa kovasti, mutta en tiedä jääkö residuaalia kuin paljon.

Kiitos jos autatte.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Mulle tehtiin lopulta bakteeriviljely virtsasta, kun taas kävin tulehduksen takia. Selvisi, että mulla on virtsassa kolibakteeria. Lopulta paljastui, että juomavetemme on saastunut ja aiheuttanut jatkuvat tulehdukset. Painotan, että meillä on oma kaivo, kunnan vesi ei ylety meille asti. Mutta neuvoni on, että jos ei sun kohdalla ole tehty tota viljelyä, niin pyydä sitä seuraavan tulehduksen yhteydessä.

Vierailija
2/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pysyy virtsa rakossa happamana, jolloin bakteerit eivät pääse jylläämään niin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 4-6e/pieni pullo! Ei riitä palkka tuollaisiin herkkuihin koko aikaa :(

Vierailija
4/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta ja ota sieltä aina vähän kerrallaan. Jos sulla on sauvasekoitin tai tehosekoitin niin laita laita vähän marjoja ja vähän vettä ja surauta sekaisin. Jos siemenet tuntuu pahalta niellä ni voit vähän siivilöidä. Jos ei ole mitään surrutinta ni voit myös vaan syödä niitä marjoja esim. viilin kera tai semmoisenaan...

Vierailija
5/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös saatavilla tohon tarkoitukseen suunniteltua tavaraa, hitsi kun en muista kummassa ja mitä maksoi. Anoppi vaan jokunen vuosi sitten sitä kehui. Kannattaa käydä kyselemässä.

Vierailija
6/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua karpaloihin satsata.

Mun konstit, ehkä näissä ei ole ap:lle uusia mutta kuitenkin

- sokeri pois. Tämä on ihan oleellinen. Mulla tulee virtsatieoireet yleensä juurikin jonkun päiväkausia kestäneen megasokerimätön jälkeen, esim. juhlat jne.

- jos tulee siis se tietty olo, sokerin syönti nollaan ja hapanta mehua. Itse teen niin että keitä kuumaa vettä ja heitän sinne satsin pakastepuolukoita. Puolukat sulaa saman tien ja saan ne alas sitten kohtalaisen hyvin kuuman veden seassa juotuna. Ja huom. tässä kohtaa ei sitä sokeria sekaan.

- Stringit pois kokonaan. Juhlissa enää uskallan käyttää.

Näillä konsteilla mulla ei ole enää ollut vuosiin ja jos tuntuu siltä että nyt rakko alkaa oireilla, pääsen noilla yli siitä kun nopeasti toimii.

Vierailija
7/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on useimmiten tiivistettä josta pitäisi riittää juotavaa ainakin viikoksi, joten taitaa tulla halvemmaksi kuin lääkärit ja lääkkeet ja ainakin miellyttävämpää? Itselläni oli sama vaiva vuosikausia ja sitten se vain hiipui. Oletan että elimistö itse alkoi kehittää jotain vastustuskykyä noihin tulehduksiin koska aina silloin tällöin tulee hetkellisesti se sama kamala virtsatietulehduksen tunne mutta meneekin sitten ohi runsaalla juomisella. Huomaan myös että samanlainen kirvely tulee jos juon liian vähän päivän aikana. Tulehdus voi tulla kylmästä, vääränlaisesta pyyhintätavasta wc-käynnillä tai vaikkapa seksistä. Otetaanhan sinulla joka kerta labrat ja varmistetaan tulehdus ja bakteerin "laatu"?

Vierailija
9/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua karpaloihin satsata.

Mun konstit, ehkä näissä ei ole ap:lle uusia mutta kuitenkin

- sokeri pois. Tämä on ihan oleellinen. Mulla tulee virtsatieoireet yleensä juurikin jonkun päiväkausia kestäneen megasokerimätön jälkeen, esim. juhlat jne.

- jos tulee siis se tietty olo, sokerin syönti nollaan ja hapanta mehua. Itse teen niin että keitä kuumaa vettä ja heitän sinne satsin pakastepuolukoita. Puolukat sulaa saman tien ja saan ne alas sitten kohtalaisen hyvin kuuman veden seassa juotuna. Ja huom. tässä kohtaa ei sitä sokeria sekaan.

- Stringit pois kokonaan. Juhlissa enää uskallan käyttää.

Näillä konsteilla mulla ei ole enää ollut vuosiin ja jos tuntuu siltä että nyt rakko alkaa oireilla, pääsen noilla yli siitä kun nopeasti toimii.

Miten tuo sokeri liittyy asiaan?

Stringejä en ole vuosiin käyttänyt.

Puolukkaa pitääkin ostaa altaasta, harmi etten ehtinyt ollenkaan marjastamaan tänä vuonna :( KUn olisi tän tiennyt, olisin ostanut pakkasen torilta täyteen. Karpalot taitaa olla kalliita.

Vierailija
10/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita toistuvia tulehduksia jossain vaiheessa aina josseksin jälkeen ei peseytynyt... lääkäri ainakin minule sanoi että aina seksin jälkeen pesulle... outoaon se että se ongelma oli entisen mihen kanssa... nykyisen kanssa ei ole mitään ongelmaa

Vierailija
11/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaa jäi aina rakkoon, vaikka miten yritti innistää kaiken ulos. Nyt on ihanaa, kun tuntee taas, kuinka rakko tyhjenee kokonaan, kun käy pissalla. Eikä ole pissatulehduksia. Ap:llä voi hyvinkin johtua siitä, jos rakko ei tyhjene kunnolla.

Vierailija
12/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita toistuvia tulehduksia jossain vaiheessa aina josseksin jälkeen ei peseytynyt... lääkäri ainakin minule sanoi että aina seksin jälkeen pesulle... outoaon se että se ongelma oli entisen mihen kanssa... nykyisen kanssa ei ole mitään ongelmaa

Nyt esim. meillä ei ole ollut monien asioiden summana pariin kk sekiä ja silti tuli vti :(

olen nyt ottanut kolmen pvn kuurista jo 3 pilleriä eikä mitään apua tunnu! Huomenna työmatkalle, pelottaa.

Vierailija
13/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo sokeri liittyy asiaan?

sokeri ruokkii bakteereja. Tutkimuksissa on esim. saatu antibiootit toimimaan paremmin kun antibiootin yhteydessä on annettu ruokalusikallinen sokeria. Näin uinuvatkin bakteerit heräävät toteamaan että nam, ja samalla lisätty antibiootti listii ne. Ilman antibioottia saa tietysti vain ne bakteerit kun syö sokeria.

Vierailija
14/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpalotabletteja-saa myös tavallisista ruokakaupoista ja luontaistuotekaupoista. eka päivänä voi ottaa tupla annoksenkin jos oireet kovat ja juo vettä paljon ekat pari päivää. Syö ainakin viikon kuurina sitä.. kyllä auttaa ja paranee. Sitten lisänä ota ennen yöunille menoa viimeisenä kaksi c-vitamiini tablettia vaikka ihan säännölliseti joka ilta. ja aloita karpalotablettien syönti aina heti kun pikkuisenkin tuntuu-tai epäilet oireita!

Vierailija
15/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vaihtis on kertakatetroida. Residuaali voi hyvinkin aiheuttaa tuon vaivan. Minusta asia pitäisi hoitaa, ei asia siihen voi jäädä että ei nyt vaan kirjoiteta antibioottikuuria. Jotkut tarvitsevat pysyvän estohoidon jatkuviin virtsiitteihin. Jostain luin että siihen mennään jos tulehduksia on kuusi vuodessa tai enemmän. Uudelleen lääkäriin siis.

Vierailija
16/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta karpalokapselit tai -mehut, ei c-vitamiini, ei pesut ja pissat yhdynnän jälkeen. Seuraavaksi olen ajatellut kysyä estolääkitystä lääkäriltä. Mulla on jatkuvasti selexid-kuuri kotona odottamassa että pääsen heti aloittamaan kun oireet iskee, niin kivulias tauti se on.

Vierailija
17/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu annos c-vitamiinia iltaisin. D-vitamiinia reilu annos esim. 50 mikrogrammaa ja maitohappobakteerien käyttö jokapäiväiseksi!

Vierailija
18/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais tehdä cystoskopia. Voi olla joku rakenteellinenkin vika.

Vierailija
19/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu annos c-vitamiinia iltaisin. D-vitamiinia reilu annos esim. 50 mikrogrammaa ja maitohappobakteerien käyttö jokapäiväiseksi!

ja korostan, että c-vitamiinia täytyy vetää hevosen annoksia eli 1000mg (=1g)! Muista myös karpalomehu ja rakon säännöllinen tyhjentäminen. Virtsa ei saa olla rakossa 4 tuntia kauempaa, koska bakteerit ehtii lisääntyä tämän ajan jälkeen liiaksi. Huomioi tämä erityisesti öiseen aikaan, pissata täytyy siis 3-4 tunnin välein! Joo, yöunet jää rikkonaisiksi, mutta ei auta.

Vierailija
20/39 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitruunamehu. Sitä vaan veden sekaan niin paljon kuin kestät ja jaksat juoda. Pitää virtsan happamana ja bakteerit eivät pääse riehaantumaan. Sekä tuoreet sitruunat toimivat että ne keltaiset tiivistemehupullot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi