Muuttaisitko miehen perässä kylään, jossa 2810 työtöntä & avointa 100 työpaikkaa?
Mä en kuollakseni lähtisi. Jos kävisikin niin, että nyt saisin paikan jossain toimituksessa, mutta firma joutuisi irtisanomaan, joutuisin/pääsisin ehkä hyvällä tuurilla R-kioskille ja sinnekin todella ehkä, koska olisin junantuoma ja joku sukulainen sen paikan kuitenkin saisi.
Miehen mielestä olen väärässä ja asuminen olisi siellä niin paljon halvempaa kuin stadissa, että olisi järkevämpää asua pikkukaupungissa. En perhana lähde! Uskaltaisitko sinä?
Jos olisin sairaanhoitaja tai lääkäri, mikä ettei, mutta toimittajana en.
Kommentit (29)
ympäristökunnista, joten vievät pahukset työpaikat sinun nenäsi edestä. Älä muuta, ei ne jaksaisi sinua siellä.
viettää lauantai-iltaa, yksikään ei silloin juuri kiinnostunut.
Olen tykännyt työstäni vakavaraisessa aviisissa ja pidän siitä, että puolet työstä ei ole myyntiä vaan kaikki työ on sisällöntuotantoa. Voisi olla vaikea ryhtyä friikuksi ja ruveta keksimään uusia kanavia. Keskityn mieluummin laajoihin asiajuttuihin, joihin saa keskittyä rauhassa ja tutkia perinpohjin, kuin pieneen silppuun ja sen myymiseen...
Moni tuttava on friikku ja tekee pitkää tuskaisaa päivää ja on todella vihainen, kun tekijänoikeuksia runnotaan ja maksetaan yhä vähemmän liksaa.
ap
Nyt asun perheeni vuoksi tällä paikkakunnalla jossa on myös paljon työttömiä. Minä olen yksi heistä.... Pitkät työmatkat eivät ole mitään mukavia, etenkään jos joudut ajamaan pimeässä ja hiljaisella tieosuudella. Hirviä sun muita on vähän väliä loikkimassa auton eteen... Ei kovinkaan kivaa. Talvet sitten vielä oma lukunsa kun teitä ei hoideta kovinkaan hyvin. On ihan eri asia kulkea autolla pitkiä matkoja paikoissa joissa on katuvaloja eikä mitään mettää ympärillä!
..ja työ sellaista, joka on aika samanlaista kaikkialla. Riemusta kiljuen muuttaisin, jos hän saisi paikan pienemmältä paikkakunnalta, olen aika kyllästynyt Helsingin ongelmiin.
Koska meillä ei ole yhtään autoa ja sitten niitä pitäisi olla kaksi. Enkä minä oikein enää edes osaa ajaa autoa eikä mieskään halua ajaa kymmeniä kilometrejä samaa motaria joka päivä, vaikka onkin hyvä kuski.
Mutta tuo autonhankinta jo suoraan kaataisi sen säästön, mitä maalla asumisesta asumiskuluissa saisimme.
Olen kyllä käynyt töissä muualla, että olen onnistunut pysyttelemään ansiosidonnaisella päivärahalla.
Positiivista asiassa on se, että saa olla kotona hoitamassa lapsia aika pitkään, kun ei ole pelkoa töihinjoutumisesta.
Toimittajia kyllä aina tarvitaan paikallisissa toimituksissakin, ja ainakin sijaisuuksia ja kesätöitä voi saada.
mies ylipuhui täysin. Miehellä oli sama työmatka kotipaikalta kuin entisestä kotikaupungista. Ystäväni yritti vuodesta toiseen saada töitä, on nyt ollut 10 v työttömänä, jotain pakollisia työllistämisjuttuja, siinä kaikki.
Rakensivat huippean omakotitalon, josta eivät pääse ikinä eroon, koska kunta on pahasti muuttotappiollinen. No, eivät haluakaan myydä.
Lapset kaikki ovat käyneet kyläkoulun, samat opettajat kuin isällään ja vanhin pääsi kesällä ripille ja aikoo lähteä heti pois kuin pääsee.
Nyt pisteenä iin päälle tuli se että mies sai kenkää, siis koko tehdas siirrettiin ulkomaille, eli kyläpahasessa on vielä enemmän työttömyyttä.
Sielläpähän nyt ovat, nalkissa.
Isovanhemmista oli muka apua, kun asuvat vajaa 1/2 km päässä. Ovat reilu 10 vuoden aikana hoitaneet lapsia 2 krt, aina muuten on ollut menoa.
Ystäväni on tottunut tietenkin jo työttömyyteen. Tekee aina jotain käsitöitä ja myi aikoinaan paljon lasten vaatteita huutiksessa. Aina kun kävi lapsuudenkodissaan, lähti autolastillisen kanssa rompetta pois ja laittoi ne huutikseen. Kun puhuttiin tästä vuosi, 2 sitten, sanoi ei mikään enää liiku ja siellä on se 100 kaupan rajakin nykyään.
ei hyvää päivää, jos ajattelutapa on tuollainen, roikutaan menneessä ja kuolevassa mediassa kiinni viimeiseen asti, faktahan on se että vakituista väkeä pannaan pellolle ja sisältö ostetaan jatkossa vapailta markkinoilta
ne freet (asuinpaikasta riippumatta) jotka nyt pystyvät kehittämään markkinoille uudenlaisia tuotoksia uusiin kanaviin, ovat etulyöntiasemassa ja saavat tukevan jalansijan markkinoilla
t. eräs, joka ostaa sisältöä useampaan kanavaan