Miten teen itse suolityhjennyksen?
Vatsa on järkyttävän turvonnut pallo ollut jo kaksi viikkoa. Kovalla vatsa ei varsinaisesti ole, mutta tuntuu että siellä on ilmapallon verran ilmaa, mikä ei tule ulos ollenkaan! Ja kipeä nukkua vatsallaan ja kun liikkuu niin sattuu suolistoon...Ensimmäistä kertaa elämässä on olo, että nyt tarviis tehdä jonkun suolityhjennyksen, että sais tän tilanteen normalisoitumaan, kun se ei muuten normalisoidu, vaikka syön ihan normaalisti, kuin aina ennenkin.
Voiko suolityhjennyksen tehdä jotenkin kotikonstein? Onko apteekissa jotain tähän tarkoitukseen ilman reseptiä?
Kommentit (4)
pari kappaletta. En tiedä mitä olet kokeillut mutta tuossa tilanteessa kannattaisi aloittaa hellävaraisemmin.
Itse olen tehnyt suolityhjennyksen vain pari kertaa paaston yhteydessä. paaston aikana vatsa lakkaa toimimasta ja voi suoleen jäädä aika paljon tavaraa joka ei ole hyväksi.Suolityhjennykseen saa pusseja apteekista mutta on aika vaikea itse tehdä. Vesi pitäisi kaataa mahdollisimman ylhäältä joten tarvitset apua toimenpiteen suorittamiseen.
Kannattaisi myös tarkkailla ruokavaliota ja jättää kaikki makeat ja viljat pois pariksi viikoksi.Se saattaa helpottaa tilannetta kummasti.
Vatsa on järkyttävän turvonnut pallo ollut jo kaksi viikkoa. Kovalla vatsa ei varsinaisesti ole, mutta tuntuu että siellä on ilmapallon verran ilmaa, mikä ei tule ulos ollenkaan! Ja kipeä nukkua vatsallaan ja kun liikkuu niin sattuu suolistoon...Ensimmäistä kertaa elämässä on olo, että nyt tarviis tehdä jonkun suolityhjennyksen, että sais tän tilanteen normalisoitumaan, kun se ei muuten normalisoidu, vaikka syön ihan normaalisti, kuin aina ennenkin.
Voiko suolityhjennyksen tehdä jotenkin kotikonstein? Onko apteekissa jotain tähän tarkoitukseen ilman reseptiä?
Voi tehdä! Mene apteekkiin ja osta sieltä tarvikkeet, sitten vaan kyljelle makaamaan pöntön viereen ja vettä hanuriin.
Apteekissa myydän myös fruktolakseja jokaon laksatiivejä luonnollisempi tapa saada liikettä vatsaan, suosittelen.
Lisää myös oikeasta ananaksesta valmistettua shakea päivittäin, sen kuidut edistävät jostain syystä paremmin vatsan toimintaa kuin muut kuidut, ainakin itselläni.
Lisää myös liikuntaa, kevyttä kuten reipasta kävelyä pöiväohjelmaasi jottei vaivasta tule ikuinen. Liian kova liikunta voi laittaa kropan jumiin.
Tsemppiä ja toiv. Oli hyötyä
Microlax-peräruiske tai samasta hyllystä jotakin ruokaan sekoitettavaa. Kysy apoteekin henkilökunnalta, sano että tulee 2v lapselle jolla ummetusta, ellet kehtaa itsellesi sitä hakea. :-)