Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveät riidat

Vierailija
22.10.2012 |

Arki meillä sujuu miehen kanssa hyvin. Mutta kuten elämässä aina, aina kaikki ei mene kuin Strömsössä ja silloin on helvetti irti. Nämä harvinaiset, mutta sitäkin kamalammat riidat ovat alkaneet syödä uskoa koko suhteeseen.

Ongelma ei ole siinä, ettemmekö osaisi keskustella asioista rakentavastikin. Ongelma on siinä, että riidat ovat niin rajuja, että olemme niissä molemmat traumatisoituneet.

Normaali asioiden hoitaminen on käymässä ylivoimaiseksi, kun koen itseni läpeeni pahaksi ja kelvottomaksi ihmiseksi.

Välitän miehestäni, mutta tämä riitely on jotain kammottavaa. En tiedä, miten elämää pitäisi jatkaa eteenpäin vai pitäisikö ollenkaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko kenelläkään mitään kommenttia jaettavana, vai olemmeko ainoita tappelevia Virtasia? Olen melko yksin (tai kaksin) tämän asian kanssa. Ja todella, todella hämillään.

Vierailija
2/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylittänyt tiettyjä rajoja, voi olla vaikeaa palata toista kunnioittavaan riitelytyylin.

Riidellessä ei mielestäni saisi koskaan:

-nimitellä

-haukkua

-uhkailla väkivallalla tai muuten perusteettomasti esim. erolla

-käyttää väkivaltaa

-rikkoa tavaroita.

Huutaa saa, mutta hirveä raivoaminenkin voi olla melko väsytttävää, jos sitä usein harrastaa.

Meillä ollaan ylitetty raja muutaman kerran nimittelyn kohdalla - ollaan yhdessä päätetty että yritetään pidättäytyä siitä kuitenkin, ettei tule tavaksi. Huudettuakin joskus tulee :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hoitoa tarvitsee ihminen joka miettii kannattaako elämää jatkaa. Onko sinulla lapsiakin kotona?

Vierailija
4/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki meillä sujuu miehen kanssa hyvin. Mutta kuten elämässä aina, aina kaikki ei mene kuin Strömsössä ja silloin on helvetti irti. Nämä harvinaiset, mutta sitäkin kamalammat riidat ovat alkaneet syödä uskoa koko suhteeseen.

Ongelma ei ole siinä, ettemmekö osaisi keskustella asioista rakentavastikin. Ongelma on siinä, että riidat ovat niin rajuja, että olemme niissä molemmat traumatisoituneet.

Normaali asioiden hoitaminen on käymässä ylivoimaiseksi, kun koen itseni läpeeni pahaksi ja kelvottomaksi ihmiseksi.

Välitän miehestäni, mutta tämä riitely on jotain kammottavaa. En tiedä, miten elämää pitäisi jatkaa eteenpäin vai pitäisikö ollenkaan.

Ja itse asiassa se on just niin yksinkertaistakin.

Mäkin olin ennen hirveä riitapukari, heittelin miestä tavaroilla ja kävin päälle, ja huusin että tappais itsensä yms. mukavaa mitä ihminen tekee, KUN ANTAA ITSELLENSÄ LUVAN OLLA SIKA.

Kysymys on siitä, että lopettaa sen ennen kuin menettää itsehillintänsä. Kyllä sinä tiedät milloin riita on käynnistymässä, lopeta silloin. Riidassa ei ole voittajia, on typerää kuvitella että ryhtymällä riitaan koskaan saavuttaisi mitään.

Niin ja toimivassa parisuhteessa EI TARVITSE RIIDELLÄ!!! Tuokin on sellaista paskaa, että rakkauteen muka aina kuuluisi riidatkin, ei kuulu. Sellaisen, joka ei osaa riidellä, ei kannata riidellä.

Meillä on miehen kanssa muutamia ihan perusjuttuja, joista pidetään kiinni, ja joiden avulla vältetään riitoja.

Ensinnäkin, kun toisella on jotain sanottavaa, jonkinlainen muutosehdotus tai palaute annettavana toisen toiminnasta, niin silloin vain tuo henkilö saa puhua ja kertoa asiansa. Toki palautteen saaja saa asiaa kommentoida, mutta ei saa alkaa jäkistä, että " sinäkin aina teet niin ja näin ja noin ja sitä ja tätä", vaan yksi asia kerrallaan.

Toinen tärkeä asia on, että kun on joku epäkohta, joka suututtaa, niin siitä ei aleta keskustella suutuspäissään. Vaan vasta seuraavana päivänä JOS se tuntuu vielä silloin mainitsemisen arvoiselta asialta. Harvoin tuntuu.

Riitaan muuten ei tarvita kahta, ja riidan voi lopettaa ihan yksinkin. Kun ei vaan lähde riitelemään. Lopettaa kommunikoinnin siinä vaiheessa, kun riita käynnistyy, ja lupaa jatkaa keskustelua heti kun se sujuu taas normaalilla äänensävyllä ilman mellastamista.

Tsemppiä ap. Loppujen lopuksi se on aika helppoa. Kun vaan päättä ITSE lopettaa, se toinen tulee perässä.

Vierailija
5/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaa kuormittaa elämänne liikaa. Kysy mieheltäsi,mitä HÄN halua ja jatkatte sitten elämänne sen mukaan. Kyllä.

T. K

Vierailija
6/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaa kuormittaa elämänne liikaa. Kysy mieheltäsi,mitä HÄN halua ja jatkatte sitten elämänne sen mukaan. Kyllä.

T. K

KUNNIOITTAA häntä!! Riidat loppuu sihen!

Vierailija
7/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylittänyt tiettyjä rajoja, voi olla vaikeaa palata toista kunnioittavaan riitelytyylin.

-nimitellä

-haukkua

-käyttää väkivaltaa

-rikkoa tavaroita.

Huutaa saa, mutta hirveä raivoaminenkin voi olla melko väsytttävää, jos sitä usein harrastaa.

Meillä ollaan ylitetty raja muutaman kerran nimittelyn kohdalla - ollaan yhdessä päätetty että yritetään pidättäytyä siitä kuitenkin, ettei tule tavaksi. Huudettuakin joskus tulee :(

Rajanylityksiä on tullut, mutta on niitä ihan menestyksellisesti käsiteltykin.

Nimittely on loukannut, tuntuu että se on ollut täysin turhaa. Tänään ylittyi raja siinä, että mies tönäisi minua niin että löin takaraivoni ja piti nyrkkiä kasvojeni edessä. En pelännyt. En tiedä, lyökö hän joku päivä minua oikeasti. En jaksa nyt edes välittää siitä. Se tuntuu jotenkin niin pieneltä kaiken muun rinnalla.

Toisaalta olen nyt parina riitelykertana tietoisesti ollut itse epärakentava ja ilkeä. Olen tehnyt niin turhautumistani ja siksi, että mies on vuosikausia toiminut näin riidoissamme vain siksi että saisi minut nitistettyä. Hän on kai kokenut minut niin hyökkääväksi, kun olen ottanut esille meidän keskinäisiä ongelmia.

Olen nyt halunnut kokeilla, miltä se (epärakentavuus ja ilkeys) tuntuu. Olen yllättynyt, että näin kun toimii, toisen ei ole tehnyt mieli olla niin ikävä ja siksi olen selvinnyt näistä kahdesta riidasta pienemmillä vahingoilla. En ymmärrä tätä, kun kyse on kuitenkin avioliitosta.

Meille on elämässä tullut viime vuosina vastaan erittäin suuria vastoinkäymisiä ulkopuolelta. Olemme niitä yrittäneet hoitaa ja selvitellä parhaamme mukaan.

Vierailija
8/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa riidellä rakentavasti, vaan se on juuri tuollaista apinanraivoa. Ihan kauheaa. Harvoin tapellaan noin, mutta ne harvat kerratkin on liikaa.

-nimitellä

-haukkua

-käyttää väkivaltaa

-rikkoa tavaroita.

Vierailija
9/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että riidoissa on ollut kyse ihan oikeista ja vakavista asioista, jotka vaan pitää selvittää ja hoitaa.

Huvin vuoksi riitely ei kuulu harrastuksiin.

Vierailija
10/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa riidellä rakentavasti, vaan se on juuri tuollaista apinanraivoa. Ihan kauheaa. Harvoin tapellaan noin, mutta ne harvat kerratkin on liikaa.

-nimitellä

-haukkua

-käyttää väkivaltaa

-rikkoa tavaroita.

Vierailija
11/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nimitellä

-haukkua

-käyttää väkivaltaa

-rikkoa tavaroita.

Vierailija
12/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän riitely ei ole yhtään tuon tyyppistä, mitä kuvailit.

ap

Ja itse asiassa se on just niin yksinkertaistakin.

Mäkin olin ennen hirveä riitapukari, heittelin miestä tavaroilla ja kävin päälle, ja huusin että tappais itsensä yms. mukavaa mitä ihminen tekee, KUN ANTAA ITSELLENSÄ LUVAN OLLA SIKA.

Kysymys on siitä, että lopettaa sen ennen kuin menettää itsehillintänsä. Kyllä sinä tiedät milloin riita on käynnistymässä, lopeta silloin. Riidassa ei ole voittajia, on typerää kuvitella että ryhtymällä riitaan koskaan saavuttaisi mitään.

Niin ja toimivassa parisuhteessa EI TARVITSE RIIDELLÄ!!! Tuokin on sellaista paskaa, että rakkauteen muka aina kuuluisi riidatkin, ei kuulu. Sellaisen, joka ei osaa riidellä, ei kannata riidellä.

Meillä on miehen kanssa muutamia ihan perusjuttuja, joista pidetään kiinni, ja joiden avulla vältetään riitoja.

Ensinnäkin, kun toisella on jotain sanottavaa, jonkinlainen muutosehdotus tai palaute annettavana toisen toiminnasta, niin silloin vain tuo henkilö saa puhua ja kertoa asiansa. Toki palautteen saaja saa asiaa kommentoida, mutta ei saa alkaa jäkistä, että " sinäkin aina teet niin ja näin ja noin ja sitä ja tätä", vaan yksi asia kerrallaan.

Toinen tärkeä asia on, että kun on joku epäkohta, joka suututtaa, niin siitä ei aleta keskustella suutuspäissään. Vaan vasta seuraavana päivänä JOS se tuntuu vielä silloin mainitsemisen arvoiselta asialta. Harvoin tuntuu.

Riitaan muuten ei tarvita kahta, ja riidan voi lopettaa ihan yksinkin. Kun ei vaan lähde riitelemään. Lopettaa kommunikoinnin siinä vaiheessa, kun riita käynnistyy, ja lupaa jatkaa keskustelua heti kun se sujuu taas normaalilla äänensävyllä ilman mellastamista.

Tsemppiä ap. Loppujen lopuksi se on aika helppoa. Kun vaan päättä ITSE lopettaa, se toinen tulee perässä.

Vierailija
13/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen olla. Anna hänen nautia tästä elämästä. Ihan rehellisesti ap. Sinä painostat M sihen,mitä hän ei halua enää koskaan. Ja silti ei tarvitse vasektomia. Sinä olet hänen silmissa "hirveä akka",painava avionuoliso. LOPETTA.

Riidat loppu sihen!

Vierailija
14/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen olla. Anna hänen nautia tästä elämästä. Ihan rehellisesti ap. Sinä painostat M sihen,mitä hän ei halua enää koskaan. Ja silti ei tarvitse vasektomia. Sinä olet hänen silmissa "hirveä akka",painava avionuoliso. LOPETTA.

Riidat loppu sihen!

matkaan.

Vierailija
15/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. K

Hän haluaisi jatkaa avioliittoa ja ettei kamalia riitoja olisi. Jaamme samat toiveet asiassa.

Avioliittoa haluaisimme molemmat jatkaa siksi, että tuskin ero elämää parantaisi. Vastoinkäymiset tuskin katoaisivat sillä, että olisi yksin. Päinvastoin, sittenhän sitä vasta rankkaa olisi.

Eikä sekään auttaisi, että vaikenisi. Vaikeiden asioiden käsittelystä riidat saavat alkunsa. Ei aina mutta joskus. Toinen on lannistava tai loukkaava, ei ole hoitanut jotain asiaa tms. Yleensä kyse on ymmärtämättömyydestä.

Vierailija
16/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidat loppu sihen!

mutta hän ei liity tähän ketjuun mitenkään. Jos ymmärsin oikein viestisi?

ap

Vierailija
17/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä apinanraivoriidat ovat lähteneet? Mikä tunnelma on ollut ja miksi?

ap

Vierailija
18/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidat loppu sihen!

Lopetta jo sen takia,ettei mies lähtee toisen naisen matkaan.

jos mies haluaisi lähteä toisen naisen matkaan, en pidättelisi. Minulle sopisi sekin, että hän tulisi toisen kanssa onnelliseksi.

ap

Vierailija
19/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos miehesi on eri mieltä asiasta,niin anna vaan olla.

Hänellä on oikeus itse päätä,miten ja mitä hän halua ja ei halua. Tiedätkö miksi kirjoitan tätä?Koska olette jo semmoisessä iässä,että varsinkin miehestä kannattaa pitää parempa huolta:) Kaikki huomio hänen ja vielä kerran hänen,eikä sihen,mitä itse haluat. Paskaan omat halut:) Huomio hänen haluihin:)

t.K

Vierailija
20/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidat loppu sihen!

Lopetta jo sen takia,ettei mies lähtee toisen naisen matkaan.

jos mies haluaisi lähteä toisen naisen matkaan, en pidättelisi. Minulle sopisi sekin, että hän tulisi toisen kanssa onnelliseksi.

ap

kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme