Kuinka vanhaksi teidän lapset pyysi ottamaan syliin
Musta 11 vuotias on jo hävettävän vanha. ...Ihan sivusta viikonloppuna seurasin.
Kommentit (24)
ja on tottunut läheisyyteen. Se kertoo lämpimästä ja luottamuksellisesta suhteesta vanhempiin, mikä yleensä tarkoittaa että lapsi pärjää nyt ja tulevaisuudessa elämässä hyvin.
En oikein ymmärrä, miten lapsi voi olla "hävettävän vanha" siihen.
Kyllä meillä 10 vuotiaskin (poika) vielä "tulee syliin" = kainaloon ja pyytää viekkuun köllöttelemään.
syliin ei meinaa oikein mahtua enää, kun on vaan 15cm lyhyempi kuin minä :D
6,5v poika pyytää vielä syliin harva se päivä. Sinänsä positiivista pojalta, joka ei pienempänä meinannut sietää edes haleja, eikä koskaan suostunut vauvanakaan nukahtamaan syliin, nukkumaan perhepedissä, eikä ylipäätään viihtynyt sylissä.
läheisyyteen? En ymmärrä ap sun aloitusta ollenkaan.
20-vuotias tyttäreni tuli syliini. Se oli oikein mukavaa.
Ei tietenkään vieraiden nähdn, mutta oman kodin suojassa. Katu-uskottavuus nääs.
Aika kolkkoa ajatella, että alakoululaisella ei olisi syliin asiaa..
No kysytään sit, et missä ikävaiheessa se sit alkaa tuntua epätavalliselta. Itse en olisi kyl mennyt enään 11 vuotiaana kiehnaamaan isäni syliin.
Toivottavasti sitä saa kotona ettei tarvi kovin nuorena lähteä hakemaan 'läheisyyttä' muualta
Sylissä on kiva olla.
8v. on varsinainen takiainen eli liika on liikaa,
kun jää omat hommat tekemättä, kun hänellä on tauti ja se on hellyydenkipeä.
No kysytään sit, et missä ikävaiheessa se sit alkaa tuntua epätavalliselta. Itse en olisi kyl mennyt enään 11 vuotiaana kiehnaamaan isäni syliin.
Tuttavani halivat isäänsä vielä aikuisinakin. Mieheni tyttäret istuvat vieläkin satunnaisesti isänsä syliin, ikää kohta 30v.
Täysin normaalia kun on hyvä ja terve isäsuhde.
Minä taasen lopetin hyvin varhain vapaaehtoisen isään koskemisen, koska hän hyväksikäytti minua.
Olen kuolettavan kateellinen koulukavereilleni, jotka saivat isältään hellyyttä ilman pelkoa seksualisuudesta.
Jos sinun mielestäsi ap jo 11 vuotta tuntuu oudolta iältä, kannattaa miettiä mikä siinä on takana.
Tuttavani halivat isäänsä vielä aikuisinakin. Mieheni tyttäret istuvat vieläkin satunnaisesti isänsä syliin, ikää kohta 30v. Täysin normaalia kun on hyvä ja terve isäsuhde. Minä taasen lopetin hyvin varhain vapaaehtoisen isään koskemisen, koska hän hyväksikäytti minua. Olen kuolettavan kateellinen koulukavereilleni, jotka saivat isältään hellyyttä ilman pelkoa seksualisuudesta. Jos sinun mielestäsi ap jo 11 vuotta tuntuu oudolta iältä, kannattaa miettiä mikä siinä on takana.
No isäni ei kyllä osannut suhtautua lapsiin, ja kumpikin vanhempani oli hyvin kylmiä ihmisiä, et halailtukaan ei.
Myös isänsä ja mummonsa syliin vaikkei oikein mahtuiskaan :)
16veen nappaan välillä polvelle eikä se siitä huonoa tykkää.
Meillä halaillaan muutenkin paljon.
Omassa lapsuudenkodissa ei ollut vastaavaa. Miehellä oli ja olen sen myötä oppinut itsekin halailemaan ilman kiusaantumista.
Ja nyt tuntuu olevan oikea halikausi menossa. Poika on ollut aina kova halailemaan ja sylittelemään. Nyt vaan alkaa olla sen verran kokoa, ettei oikein tahdo syliin mahtua enää kunnolla. Siksi varmaan halailee enemmän.
Aina kun syliin halusin lapsena niin ei torjuttu vaikka myöhemmin huomasin, että meillä ei halailla.
Mun poika on 14v ja tulee vieläkin kainaloon ,kun katotaan telkkaria.Halaa mielellään ja saattaa antaa vielä suukokin poskelle.
pahimmillaan sillä, että annetaan esimurrosikäisen tai murrosikäisen ymmärtää, että on liian vanha syliin tai vaikkapa niihin vanhempien antamiin haleihin, silittelyyn jne tarkoittaa sitä, että lapsi joutuu jo siinä iässä kärsimään läheisyyden puutteesta. Kaikenikäiset ihmiset tarvitsevat läheisyyttä (syliä, hoivaa..) Jos tällainen kotonakin katsotaan pahaksi, niin nuori voi hakea sitä läheisyyttä sitten ns. aikuistumalla liian aikaisin eli hakeutumalla seksuaalisiin suhteisiin liian varhain.
aina kun lähtee kouluun, jos olen siis kotona ja poskipusut siihen päälle. Kivalta tuntuu ja toivon ettei lopu milloinkaan:)
En oikein ymmärrä, miten lapsi voi olla "hävettävän vanha" siihen.