Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintöriita:(

Vierailija
22.10.2012 |

Appiukon kuolemasta on kulunut vuosi.

Perinnöksi jäi rivitalon pätkä jonka mieheni

ja hänen siskonsa sai kalusteineen. Ostimme miehen kanssa siskon puolikkaan ja mies ja sisko jakoivat tavarat. Loput tavarat jäi asuntoon.

Asunto sijaitsee pikkukylässä missä kaikki tuntee toisensa ja nyt onkin käynyt ilmi että sisko on pyytänyt appiukon tuttua naapuria (jolla on avaimet asuntoihin) avaamaan oven koska hän tarvii sieltä lainaksi milloin mitäkin (astioita, pöytäliinoja, työkaluja yms)

Minusta tämä on väärin ja sanoin miehen siskolle että tarvitsee luvan kun menee asuntoon. Ja hän taas on sitä mieltä että se on myös hänen "ukkilansa" ja hän on aina saanut lainata ukiltansa mitä haluaa..

Sanoin sitten miehelle että tekee asian selväksi siskolle ja nyt on kauhea riita tuloillaan ja mä oon ihan loppu, sanoin miehelle että myydään koko asunto vaikka tykätäänkin siellä lomilla majailla.

huoh.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ostitte miehen siskon osuuden ja mies ja tämä jakoivat irtaimiston. Siskollasi ei ole mitään pikeutta taloon tai sen tavaroihin.

Minä ottaisin naapurin mieheltä avaimen pois jos ei osaa olla antamatta sitä muille kuin omistajille.

Vierailija
2/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntee meidät kaikki ja tietää että miehen sisko on X tytär.

Naapurilla on yleisavain sitä varten että avaa ovet mm. vesimittarin lukijoille tms. toimii siis ns. isännöitsijänä.

Tietää kyllä että asunto on meidän mutta kun sisko on sillekkin selitellyt että kyllä hän saa sieltä käydä lainailemassa tavaraa. Nyt on jo tehty selväksi että asuntoon ei ole muilla asiaa mutta ja tästä se riita on alkanut.

ap

Vierailija
4/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole sopineet mitään, niin kyllä kälysi voi täysin oikeutetusti ajatella, että ne ovat puoliksi hänen ja puoliksi miehesi omistamia ja sen vuoksi hänellä on oikeus käydä niitä lainaamassa. Jos taas asunnon puolikasta koskevaan kauppakirjaan kirjoitettiin, että asuntoon jäävä irtaimisto kuuluu kauppaan, niin silloin kälylläsi ei ole mitään oikeutta käyttää niitä.

Suosittelen, että jos asiasta ei ole aikaisemmin sovittu mitään, niin jaatte loputkin tavarat niin, että enää ei ole mitään epäselvyyttä siitä, kumpi omistaa mitäkin. Ei pienestä määrästä tavaraa kannata tehdä vuosikymmenten riitaa.

Vierailija
5/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntee meidät kaikki ja tietää että miehen sisko on X tytär.

Naapurilla on yleisavain sitä varten että avaa ovet mm. vesimittarin lukijoille tms. toimii siis ns. isännöitsijänä.

Tietää kyllä että asunto on meidän mutta kun sisko on sillekkin selitellyt että kyllä hän saa sieltä käydä lainailemassa tavaraa. Nyt on jo tehty selväksi että asuntoon ei ole muilla asiaa mutta ja tästä se riita on alkanut.

ap

Sen luuulisi tepsivän.

Vierailija
6/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi ensin yrittää sopia että jos sisko haluaa sieltä lainata jotain, kysyy teiltä?

Tai sitten vaihdatte ne lukot ja olette riidoissa

Vierailija
7/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme miehen kanssa siskon puolikkaan ja mies ja sisko jakoivat tavarat. Loput tavarat jäi asuntoon.

Jakakaa ne loput tavarat ja vaihtakaa lukot

Vierailija
8/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole sopineet mitään, niin kyllä kälysi voi täysin oikeutetusti ajatella, että ne ovat puoliksi hänen ja puoliksi miehesi omistamia ja sen vuoksi hänellä on oikeus käydä niitä lainaamassa. Jos taas asunnon puolikasta koskevaan kauppakirjaan kirjoitettiin, että asuntoon jäävä irtaimisto kuuluu kauppaan, niin silloin kälylläsi ei ole mitään oikeutta käyttää niitä.

Suosittelen, että jos asiasta ei ole aikaisemmin sovittu mitään, niin jaatte loputkin tavarat niin, että enää ei ole mitään epäselvyyttä siitä, kumpi omistaa mitäkin. Ei pienestä määrästä tavaraa kannata tehdä vuosikymmenten riitaa.

ne mitä haluaa ja loput menee roskiin.

No roskiin vieminen jäi mun harteille ja en ole vielä saanut aikaiseksi mitään. Asunto on edelleen siinä kunnossa missä se olikin.

ap

Vierailija
9/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä tosiaan ne loput tavarat roskiin tai laittaa huutonettiin. Eli jos sisko haluaa vielä jotain niin saa käydä hakemassa.

Vierailija
10/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne loput tavarat. Niin, että siskosi saa halutessaan noin puolet, mutta sen jälkeen hänellä ei ole mitään oikeutta asuntoon jääviin tavaroihin, vaan ne ovat virallisesti miehesi. Epäselvä tilanne aiheuttaa vain riitaa.

Vierailija
11/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No roskiin vieminen jäi mun harteille ja en ole vielä saanut aikaiseksi mitään. Asunto on edelleen siinä kunnossa missä se olikin.

ap

nillität roskiin menevästä tavarasta?

Vierailija
12/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole sopineet mitään, niin kyllä kälysi voi täysin oikeutetusti ajatella, että ne ovat puoliksi hänen ja puoliksi miehesi omistamia ja sen vuoksi hänellä on oikeus käydä niitä lainaamassa. Jos taas asunnon puolikasta koskevaan kauppakirjaan kirjoitettiin, että asuntoon jäävä irtaimisto kuuluu kauppaan, niin silloin kälylläsi ei ole mitään oikeutta käyttää niitä. Suosittelen, että jos asiasta ei ole aikaisemmin sovittu mitään, niin jaatte loputkin tavarat niin, että enää ei ole mitään epäselvyyttä siitä, kumpi omistaa mitäkin. Ei pienestä määrästä tavaraa kannata tehdä vuosikymmenten riitaa.

ne mitä haluaa ja loput menee roskiin. No roskiin vieminen jäi mun harteille ja en ole vielä saanut aikaiseksi mitään. Asunto on edelleen siinä kunnossa missä se olikin. ap

siellä on jäljellä roskiin menevää tavaraa, jolla ei ole arvoa. Sisko olettaa, että koska te ette niitä ottaneet, hän voi ne viedä vaikka sinne roskiin.

Vierailija
13/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

nillität roskiin menevästä tavarasta?

vaan siitä, että sisko menee taloon, jonka ap:n mies omistaa, ilman lupaa.

Vierailija
14/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että siellä asunnossa käydään luvatta!!

ap

Vierailija
15/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon osuuden, niin se asunto on myös ap:n. Eikä yhtään miehen siskon. Ja sinne ei ole mitään asiaa omin päin miehen siskolla, hyvin selkeää.

Vierailija
16/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän AP vilkaisemassa peiliin. Käydään luvatta... Saranoidenko puolesta pelkäät? Vai oletko kontrollifriikki? Onneksi mun suku ei ole noin tyhmää...

Vierailija
17/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän AP vilkaisemassa peiliin. Käydään luvatta... Saranoidenko puolesta pelkäät? Vai oletko kontrollifriikki? Onneksi mun suku ei ole noin tyhmää...

Sinulle on siis ihan okei, että joku käy SINUN asunnossasi ilman lupaa? Annahan osoitteesi niin tulen käymään joku päivä kun olet poissa.

Vierailija
18/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi