Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintöriita:(

Vierailija
22.10.2012 |

Appiukon kuolemasta on kulunut vuosi.

Perinnöksi jäi rivitalon pätkä jonka mieheni

ja hänen siskonsa sai kalusteineen. Ostimme miehen kanssa siskon puolikkaan ja mies ja sisko jakoivat tavarat. Loput tavarat jäi asuntoon.

Asunto sijaitsee pikkukylässä missä kaikki tuntee toisensa ja nyt onkin käynyt ilmi että sisko on pyytänyt appiukon tuttua naapuria (jolla on avaimet asuntoihin) avaamaan oven koska hän tarvii sieltä lainaksi milloin mitäkin (astioita, pöytäliinoja, työkaluja yms)

Minusta tämä on väärin ja sanoin miehen siskolle että tarvitsee luvan kun menee asuntoon. Ja hän taas on sitä mieltä että se on myös hänen "ukkilansa" ja hän on aina saanut lainata ukiltansa mitä haluaa..

Sanoin sitten miehelle että tekee asian selväksi siskolle ja nyt on kauhea riita tuloillaan ja mä oon ihan loppu, sanoin miehelle että myydään koko asunto vaikka tykätäänkin siellä lomilla majailla.

huoh.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan periaatteestako haluat nostaa asiasta äläkän?

Ilmoittakaa siskolle että esim. vuodenvaihteeseen mennessä jaatte yhdessä loput tavarat ja sen jälkeen tulette vaihtamaan lukot. Kertomasi perusteella en usko että miehesi sisko kokee rikkovansa teidän kotirauhaa jos kerran kaikki on vanhassa jamassa/ odottamassa hävittämistä

Vierailija
22/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne saa hakea sen omilla avaimilla kodistani ja kaikki meidän suvun vapaa-ajan asunnot on kaikkien käytössä. Tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loput (ne mitä mekään emme halunneet) ovat menossa roskiin kunhan saan aikaiseksi.

Tämän lisäksi siellä on myös muuta meidän tavaraa, esim minun mappejani ja laskuja yms joita meinasin käydä läpi kun menenmme sinne lomailemaan.

ap

Vierailija
24/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naisen ukkila ja te ette asu siellä.

Mitä väliä?

Mun mielestä miehelläsi on tähän enemmän sanottavaa, koska kyse on kuitenkin hänen ukkinsa kodista ja hänen muistoista.

Ei tulisi mieleenkään alkaa sanelemaan ehtoja miehen perintömökkien ja asuntojen suhteen.

Vierailija
25/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Mun mielestä miehelläsi on tähän enemmän sanottavaa, koska kyse on kuitenkin hänen ukkinsa kodista ja hänen muistoista.

Ei tulisi mieleenkään alkaa sanelemaan ehtoja miehen perintömökkien ja asuntojen suhteen.

Yhtä paljon ap:lla on sanottavaa jos he ovat yhdessä miehen kanssa ostaneet siskon ulos.

Vierailija
26/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan periaatteestako haluat nostaa asiasta äläkän?

Ilmoittakaa siskolle että esim. vuodenvaihteeseen mennessä jaatte yhdessä loput tavarat ja sen jälkeen tulette vaihtamaan lukot. Kertomasi perusteella en usko että miehesi sisko kokee rikkovansa teidän kotirauhaa jos kerran kaikki on vanhassa jamassa/ odottamassa hävittämistä

kun me ollaan myyty tää asunto mä voinkin vielä käydä täältä lainaamassa ruohonleikkuria ja hakemassa vähän polttopuita:) ei se varmaan uutta omistajaa häiritse..

Vierailija
27/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

tällaisten epäselvien käyttöoikeustilanteiden välttämiseksi. Jos suostuu osuutensa myymään, luopuu kaikista oikeuksistaan kyseiseen omaisuuteen. So simple! Sekö on reilua, että ottaa veljeltään ja hänen puolisoltaan rahat, mutta olettaa, että voin käydä kuten ennenkin. Myydessään pitää tajuta päästää myös niistä muistoista ja henkisestä minun ukkila-ajatuksesta irti. Jos ei siihen kykene, ei myy vaan jää yhteisomistussuhteeseen.

Vierailija
28/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi haitata mitään, jos sisko käy asunnosta jotakin lainaamassa.

Vierailija
29/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saahan sitä katkoa välit lähisukulaisiin pelkästä oikeassa olemisen periaatteesta.

Joskus vaan ehkä kannattaa hakea kompromissia / rauhanomaista ratkaisua. Varsinkin kun kyse on tavarasta, jonka ap on ilmaissut kantavansa roskiin.

Vierailija
30/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi haitata mitään, jos sisko käy asunnosta jotakin lainaamassa.

Tämä sisko ei omista sitä asuntoa, vaan kuten on kerrottu, ap ja hänen miehensä omistaa.

Todellakin olisi hyvä tapaista kysyä lupaa, eikä marssia sinne kuin omistaisi paikan.

Vierailija
31/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

tällaisten epäselvien käyttöoikeustilanteiden välttämiseksi. Jos suostuu osuutensa myymään, luopuu kaikista oikeuksistaan kyseiseen omaisuuteen. So simple! Sekö on reilua, että ottaa veljeltään ja hänen puolisoltaan rahat, mutta olettaa, että voin käydä kuten ennenkin. Myydessään pitää tajuta päästää myös niistä muistoista ja henkisestä minun ukkila-ajatuksesta irti. Jos ei siihen kykene, ei myy vaan jää yhteisomistussuhteeseen.

Siskolla oli mahdollisuus ostaa asunto mutta hän ei halunnut. Mies ei taas halunnut omistaa asuntoa siskonsa kanssa, ja en yhtään ihmettele kun mietin näitä asioita..

ap

Vierailija
32/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavara ja perintö... Ei kai siitä voi saada kuin riita aikaiseksi....

Mä antaisin sen siskon käydä siellä, enkä puuttuisi vanhoihin romuihin... Jos olisin siellä yötä, vetäisin oven takalukkoon. Mutta mä en jaksa yleensäkään ottaa suvusta hernettä nenään. Muuten olisi se siellä koko ajan...

Vierailija
33/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia mies myö oman osuutensa siskolleen ukkinsa perinnöstä (joka oli siis puolikas taloa). Ei jaksa tahia siskonsa kanssa ja tietää, että joutuisi käytännössä kustantamaan kaikki kulut, koska siskon persaukinen.

Kait sisko tulee vinkumaan rahaa, kun ekat remontit tms. pitäisi tehdä....

Vierailija
34/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa pelleilyä ap:lta. Ei pitäisi haitata mitään, jos sisko käy asunnosta jotakin lainaamassa.

niin miks pitää salaa mennä toisen kämppään. miks ei pyydä ap:lta tai sen mieheltä lupaa/ avaamaan oven.

Vierailija
35/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saahan sitä katkoa välit lähisukulaisiin pelkästä oikeassa olemisen periaatteesta.

Joskus vaan ehkä kannattaa hakea kompromissia / rauhanomaista ratkaisua. Varsinkin kun kyse on tavarasta, jonka ap on ilmaissut kantavansa roskiin.

Osa tavaroista odottaa roskiin menoa kuten vanha kirjahylly, astiat, liinavaatteet.

Osa siellä on miehen tavaraa jonka peri vaariltaan ja osa ihan meidän omaa tavaraa kuten televio, dvd, mun mappeja ja papereita.

Ihan rauhanomaista ratkaisua yritettiin sillä että sanottiin että hänen pitää kysyä lupa jso tarvii asunnosta jotain. ASlkoi räyhäämään minulle että se on hänen Ukkilansa yms..

ap

Vierailija
36/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän haluaa käyttää asuntoa edelleen kuin omaansa. Kätevää: myydään omaisuus ja hallitaan sitä sen jälkeenkin.

Vierailija
37/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän AP vilkaisemassa peiliin. Käydään luvatta... Saranoidenko puolesta pelkäät? Vai oletko kontrollifriikki? Onneksi mun suku ei ole noin tyhmää...

Ahaaa, kerro toki osoitteesi, niin tulen käymään luonasi. En tietenkään etukäteen ilmoittele mitään, mutta sehän ei sinua haittaa.

Itse ainakin marssin poliisin puheille, kun asunnossani käytiin luvatta. Exä oli jo vaihtanut osoitteensa, mutta avaimet hänellä oli täällä vielä olevien tavaroidensa takia. Niin olimme sopineet, mutta emme tosiaan sitä, että hänen mustis uusi eukkonsa kävisi niillä avaimilla siellä. Pelkästään jo se haittasi, mutta lisäksi lähti vielä ihan hänelle kuulumatonta tavaraakin mukaan. Ja kummasti poliisikin oli sitä mieltä, että eipä sitä nyt toisen luokse ilman lupaa mennä.

Mutta lähdenpä tästä sitten minäkin vilkaisemaan peiliin. ;DD

Vierailija
38/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän haluaa käyttää asuntoa edelleen kuin omaansa. Kätevää: myydään omaisuus ja hallitaan sitä sen jälkeenkin.

Ja mammojen mielestä oikein.. 30

Vierailija
39/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri vain keroi että sisko on käynyt ja sisko itse sanoi että on lainaillut jotain tavaroita..

ap

Vierailija
40/54 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa sille, että kenkää tulee, jos käy vieraille avaamass oven.