naisen ei pidä tehdä aloitetta, nyt sen tiedän
en olisi tätäkään uskonut ennen kuin itse koin. lähestyin erästä miestä tavoistani poiketen, mies on kyllä kiinnostunut, mutta koko homma on ihan vinksahtanut. mies odottaa että teen lähestymiset ja esittää jotain vaikeasti tavoiteltavaa sitoutumiskammoista prinsessaa.
tosin sanoen miehen kiinnostus ei ollut tarpeeksi suurta että olisi tarttunut vihjeisiin itse ja nyt kuvittelee pullistuneella egollaan, että on joku taivaan lahja mulle.
ja olen viehättävä nainen jolla on vientiä muutenkin, ajattelin nyt tässä tapauksessa auttaa( olla itse rohkea) ei niin ulospäinsuuntautunutta miestä, jonka kiinnostus oli tullut selväksi.
kirjoitin tämän kommentin jo toiseen ketjuun, mutta ärsyttää niin paljon että pitää aloittaa oma ketju tästä..kommentteja, kokemuksia?
hohhoijaa. enpä tee tuota virhettä enää. miehet lähestyy naisia kyllä kun ovat saaneet vihreää valoa jos kiinnostus vaan on tarpeeksi suurta.
Kommentit (45)
"olisiko ti.
Teininä tottelin äitipuolen, joka kauhisteli jos tein miehelle selväksi kiinnostukseni, neuvoja. Tuolla linnanneito-taktiikalla sain tosin vain väkivaltaisia juoppoja, "tosimiehiä".
ja samanlaisia miehiä edelleen...
t. ikuinen "linnanneito"
että olen ollut 8 vuotta naimisissa sen miehen kanssa jolle viimeksi sen ensimmäisen aloitteen tein. Enkä sitä ennenkään tehnyt lähellekään koko ajan aloitteita, vain silloin kun olin erityisen kiinnostunut jostakusta. En siis skoraa hurjasti joka viikonloppu tai ole koskaan skorannut.
t. se joka tekee aloitteita ja "tulee torjutuksi kymmenen vuoden välein"
"niitä jotka tulevat baareissa kännissä vonkaamaan pillua. Opettele käytöstavat, raitistu ja satsaa edes vähän hygieniaasi, saattaa alkaa flaksi käydä."
Erittäin tyypillinen naisen vastaus: jos mies saa pakit, on hänessä jotain pahasti vialla. Tämä on muuten se syy, miksi miehet eivät koskaan kerro naisille totuutta naisteniskennän työläydestä. On aivan tavallista saada yhden illan aikana pakit juurikin 5-15 eri naiselta ilman, että tekisi jotain oleellisesti väärin tai näyttäisi vastenmieliseltä. Oma saldoni on yleensä siinä 6-8 välillä, ja sen jälkeen ei enää viitsi (tai ainakin on vaihdettava illanviettopaikkaa).
Ja kun nyt heti henkilökohtaisuuksiin mentiin, kuvailen hieman itseäni menevänä baari-iltana. Kenkien kanssa 185cm, 73kg ja liikuntaa harrastan 4-6 kertaa viikossa puntin ja lenkkeilyn muodossa. Pukeudun siis hartioita ja rintaa korostavasti. Vatsalihaksetkin näkyvät, vaan eivät paidan läpi. Raajat ovat pitkät, lyhyet (omat) hiukset vaaleat. Silmälaseja en käytä enää. Nenä on iso. Pukeutuminen ei ilmennä varakkuutta. Sosiaalisia taitoja harjoitan tietoisesti koko ajan, ja normaali kanssakäyminen on sosiaalisen piirin ansiosta onnistunut aina. Niin ja vaatteeni ovat toki puhtaat ja ehjät, suihkussa on käyty ja parta ajettu. Tuoksuna käytän jotain sporttista hajustetta. Ja laitan mieluummin liian vähän kuin liikaa.
Kohteekseni valitsen huolitellun näköisiä hoikkia naisia. Hiusten tai ihon värillä ei ole merkitystä eikä sen puoleen pituudellakaan, kunhan vain on minua lyhyempi. Tämä pituusvaatimus johtuu siitä, että tiedän naisten haluavan miehen olevan itseään pidempi: siksi en tuhlaa aikaa ylipitkien iskemiseen.
Ja edelleen niitä pakkeja tulee normaali määrä eli sen 5-15 kappaletta illassa riippuen omasta viitseliäisyydestä ja toisaalta myös kilpailun (so. muiden miesten) määrästä ja laadusta. Tavallisesti naisella on olevinaan poikaystävä tai ollaan "vain pitämässä hauskaa", mutta välillä sitten ei katsota edes kohti, käsketään painumaan helvettiin, pyydetään miespuolista kaveria haastamaan riitaa minulle, käännetään selkä ja juostaan karkuun tai tönäistään voimallisesti rinnasta poispäin. Aika lailla kaikkea on koettu. Kaikki nämä ovat ihan normaaleja miesten kokemuksia: en ole mitenkään poikkeuksellinen yksilö kumpaankaan suuntaan.
Lopuksi: olen tällä hetkellä parisuhteessa pitkäsäärisen, itseäni neljä vuotta nuoremman hoikan blondin kanssa.
olen ollut 12 vuotta yhdessä miehen kanssa, jonka iskin itse. Mutta joskus ärsyttää se ajatus, että suhdetta ei olisi syntynyt jos en olisi ollut aloitteellinen. Olisihan se hienompi muisto olla piirityksen kohteena.
että olen ollut 8 vuotta naimisissa sen miehen kanssa jolle viimeksi sen ensimmäisen aloitteen tein. Enkä sitä ennenkään tehnyt lähellekään koko ajan aloitteita, vain silloin kun olin erityisen kiinnostunut jostakusta. En siis skoraa hurjasti joka viikonloppu tai ole koskaan skorannut.
t. se joka tekee aloitteita ja "tulee torjutuksi kymmenen vuoden välein"
haluamieni miesten taholta ilman omaa aktiivisuutta niin en osaa sitä haikaillakaan. Vähimmillään olen ainakin flirtannut kuin hullu, pahimmillaan päädyin kysymään sen kliseisen kysymyksen "meille vai teille"...
Ja on myös sanottava että tässä vaiheessa meidän suhdetta, kahden lapsen jälkeen, pienin meidän murheenaiheista on se kumpi aikanaan toisen iski. Ehkä tämä on sitten just se ero minun ja ap:n kaltaisten naisten välillä - se ei aidosti ole minulle niin tärkeää että tietäisin tulevani isketyksi. Olisi se varmaan kivaa, mutta ei lopulta niin tärkeää.
en ymmärrä lainkaan tätä miestä näiden vastausten perusteella: tiedän että kiinnostus oli molemminpuolista mutta nyt kun tein ensimmäisen siirron kiinnostus loppui tai väheni selvästi.
voiko todella olla että aloitteen tekeminen kylmensi miehen? miksi, jos se on täälläkin toiminut noin monelle?
on ihan tavallinen mies (paitsi ihana mun mielestä tietenkin) kyseessä, joten en usko että sitä joka päivä lähestytään.
tylsää jos pilasin kaiken kun olin aktiivinen.
ja miehelle joka aiemmin kirjoitti täällä pakeista: oikeassa olet, niitä saa kestää miehet laidasta laitaan, ei ole kysymys siitä, että mies olisi idiootti tai huonokäytöksinen, kuten joku väitti.
Kukapa meistä ei olisi ensin lähtenyt ilolla mukaan miehen aloitteeseen mielenkiinnosta, ja sitten todennut lähempää tuttavuutta tehtyään että ehkei tämä nyt sittenkään ole niin hyvä juttu. Ei vika ole siinä aloitteessa, kaikki ei vain toimi.
Oli aloitteentekijä kumpi hyvänsä, suurin osa lupaavista aluista ei pääty onnistuneeseen parisuhteeseen. Ei ole ap:n vika, ei naisen aloitteellisuuden vika, ei miehen aloitteellisuuden vika.
se pitää olla enenmmän kuin puhelinnumeron antaminen, sillä muuten mies syö puhelinnumeron paniikissaan.
Naisen on lyötävä kirjaimellisesti jalka oven väliin ja raiskattava nörtistä ujous pihalle. Ujous kyllä tirskahtelee ja pullahtelee ennenaikaisesti eikä vie aikaa.
Sitten on aika keskustella ja hoitaa sosiaalinen osuus.
ap:lle. En usko, että naisen aloitteellisuus saa miehen perääntymään, ellei sitten taustalla ole jotain muuta.
Edelliselle sellainen kommentti, että usein mainitsemasi "alfa"-urokset eivät edes viitsi itse vaivautua "iskemään", koska saavat naisilta muutoinkin tarpeeksi ehdotuksia.
Väite siitä, että miehet tykkäävät "metsästää" naisia on todennäköisesti lähtöisin naiskirjailijoiden naisille kirjoittamista romanttisista satutarinoista.
Sillä ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. Asia on todettu niin useaan otteeseen jätkäporukoissa, että tältä osin homma on ihan selvä. Ymmärrän toki asian romanttisuden naisten näkökulmasta katsottuna.
"muistan kaksi eitä [yhden heti-ein vuonna 1992 ja yhden kolmentreffinjälkeen-ein vuonna 2002])."
Kahdet pakit 10 vuoden aikana? Aktiivinen mies saa helposti 5-15 pakit ILLASSA. Repikääpä siitä ja miettikää, miten loistavassa asemassa olette miehiin verrattuna.
No tuossa on selvästi käynnissä "hyttysten tähtäystä norsupyssyllä"! Pakkoko niitä naisia on noin monta yhden illan aikana yrittää vongata? Keskittyisit vaikka edes vain muutamaan, niin saattaisi onnistua. Ei kukaan selväpäinen nainen lähde sun kelkkaan, jos näkee että yrität iskeä kaikkia. Sun pitäisi olla kiinnostunut vain siitä tietystä kenen kanssa oli aluksi silmäpeliä. Ei tollaset, jolle kelpaa melkein mikä tahansa hengissä oleva nainen, kiinnosta normaalia tai itseensäkunnioittavaa naista.
Ovat totaalisen erilaiset tässä asiassa. Nimittäin tuo mies, joka sanoo 5-15 pakkien olevan illassa ihan normia, on täysin oikeassa. Omakin kokemukseni vahvistaa sen sataprosenttisesti. Normaalitilanteessa aloitteen teko ja riskin ottaminen on täysin miehen harteilla.
Ap:lle, joka ikinen mies joka on naisen kanssa suhteeseen päässyt on kokenut tuon sinun kuvailemasi moneen kertaan. Jotkut muutamia, monet kymmeniä kertoja. Minusta on ihan oikein, että naisetkin joskus saavat nenilleen näissä asioissa, opittehan ainakin vähän nöyryyttä.
M27
"muistan kaksi eitä [yhden heti-ein vuonna 1992 ja yhden kolmentreffinjälkeen-ein vuonna 2002])."
Kahdet pakit 10 vuoden aikana? Aktiivinen mies saa helposti 5-15 pakit ILLASSA. Repikääpä siitä ja miettikää, miten loistavassa asemassa olette miehiin verrattuna.
No tuossa on selvästi käynnissä "hyttysten tähtäystä norsupyssyllä"! Pakkoko niitä naisia on noin monta yhden illan aikana yrittää vongata? Keskittyisit vaikka edes vain muutamaan, niin saattaisi onnistua. Ei kukaan selväpäinen nainen lähde sun kelkkaan, jos näkee että yrität iskeä kaikkia. Sun pitäisi olla kiinnostunut vain siitä tietystä kenen kanssa oli aluksi silmäpeliä. Ei tollaset, jolle kelpaa melkein mikä tahansa hengissä oleva nainen, kiinnosta normaalia tai itseensäkunnioittavaa naista.
Jos mies keskittyisi flirttaamaan vaikka vain kahden naisen kanssa yhdessä baarissa yhtenä iltana, saattaisi toinen niistä, vaikkapa minä, vielä olla halukas lähtemään jatkoille. Mutta kun katsoo miestä, joka juoksee baarin jokaisen hameen perässä vuorotellen ja yhtä aikaa, se on kyllä melkoinen turn-off naiselle. Sitä haluaisi kokea olevansa miehelle jotain muutakin kuin pelkkä reikä, tiedättehän.
"niitä jotka tulevat baareissa kännissä vonkaamaan pillua. Opettele käytöstavat, raitistu ja satsaa edes vähän hygieniaasi, saattaa alkaa flaksi käydä."
Erittäin tyypillinen naisen vastaus: jos mies saa pakit, on hänessä jotain pahasti vialla. Tämä on muuten se syy, miksi miehet eivät koskaan kerro naisille totuutta naisteniskennän työläydestä. On aivan tavallista saada yhden illan aikana pakit juurikin 5-15 eri naiselta ilman, että tekisi jotain oleellisesti väärin tai näyttäisi vastenmieliseltä. Oma saldoni on yleensä siinä 6-8 välillä, ja sen jälkeen ei enää viitsi (tai ainakin on vaihdettava illanviettopaikkaa).
Ja kun nyt heti henkilökohtaisuuksiin mentiin, kuvailen hieman itseäni menevänä baari-iltana. Kenkien kanssa 185cm, 73kg ja liikuntaa harrastan 4-6 kertaa viikossa puntin ja lenkkeilyn muodossa. Pukeudun siis hartioita ja rintaa korostavasti. Vatsalihaksetkin näkyvät, vaan eivät paidan läpi. Raajat ovat pitkät, lyhyet (omat) hiukset vaaleat. Silmälaseja en käytä enää. Nenä on iso. Pukeutuminen ei ilmennä varakkuutta. Sosiaalisia taitoja harjoitan tietoisesti koko ajan, ja normaali kanssakäyminen on sosiaalisen piirin ansiosta onnistunut aina. Niin ja vaatteeni ovat toki puhtaat ja ehjät, suihkussa on käyty ja parta ajettu. Tuoksuna käytän jotain sporttista hajustetta. Ja laitan mieluummin liian vähän kuin liikaa.
Kohteekseni valitsen huolitellun näköisiä hoikkia naisia. Hiusten tai ihon värillä ei ole merkitystä eikä sen puoleen pituudellakaan, kunhan vain on minua lyhyempi. Tämä pituusvaatimus johtuu siitä, että tiedän naisten haluavan miehen olevan itseään pidempi: siksi en tuhlaa aikaa ylipitkien iskemiseen.
Ja edelleen niitä pakkeja tulee normaali määrä eli sen 5-15 kappaletta illassa riippuen omasta viitseliäisyydestä ja toisaalta myös kilpailun (so. muiden miesten) määrästä ja laadusta. Tavallisesti naisella on olevinaan poikaystävä tai ollaan "vain pitämässä hauskaa", mutta välillä sitten ei katsota edes kohti, käsketään painumaan helvettiin, pyydetään miespuolista kaveria haastamaan riitaa minulle, käännetään selkä ja juostaan karkuun tai tönäistään voimallisesti rinnasta poispäin. Aika lailla kaikkea on koettu. Kaikki nämä ovat ihan normaaleja miesten kokemuksia: en ole mitenkään poikkeuksellinen yksilö kumpaankaan suuntaan...
Nää miehet puhuu ihan eri asiasta. Yks puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. :)
Onhan toi nyt ihan eri juttu mennä iskemään täysin tuntematonta ihmisetä pelkän ulkonäön perusteella kuin jotakin jonka kanssa on jo ollut pitkään juttuväleissä. Ilmeisesti miehet putkiaivoina ei ymmärrä että on tosiaan hyvin todennäköistä saada illan aikana kymmenet pakit jos noin lähestyy täysin ennestään tuntematonta naista pelkän ulkonäön perusteella. Varmasti kukaan normaali nainen ei edes tekisi tuollaista "hakuammuntaa" että edes viitsisi yrittää iskeä noin montaa yhden illan aikan.
Sanon vaan, että jos joku mies saa illan aikan 5 - 15 pakit, niin on ihan omaa tyhmyyttä ja oman taktiikan puutetta! Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja tyhmyydestä sakotetaan! Oma vika mitäs läksit!
Naisten ja miesten kulttuurit Ovat totaalisen erilaiset tässä asiassa. Nimittäin tuo mies, joka sanoo 5-15 pakkien olevan illassa ihan normia, on täysin oikeassa. Omakin kokemukseni vahvistaa sen sataprosenttisesti. Normaalitilanteessa aloitteen teko ja riskin ottaminen on täysin miehen harteilla.
Ap:lle, joka ikinen mies joka on naisen kanssa suhteeseen päässyt on kokenut tuon sinun kuvailemasi moneen kertaan. Jotkut muutamia, monet kymmeniä kertoja. Minusta on ihan oikein, että naisetkin joskus saavat nenilleen näissä asioissa, opittehan ainakin vähän nöyryyttä.
M27
Miehelle kelpaa reikä kuin reikä. Ihan sama mikä reikä niistä kymmenistä vaihtoehdoista. Eikä haittaa vaikka ei edes tiedä tästä reiästä mitään, kunhan on vain ulkomuoto makumieltymysten mukainen. Millään muulla ei ole väliä.
Nainen taas haluaa sen tietyn mukavan tyypin johon on jo tutustunut ennestään.
Moi! Lämmitän tän ketjun uudelleen, koska aihe on edelleen ajakohtainen tässä "pampulalapas-lasten"valitussa maassa, jossa miehet on nössöjä nörttejä ja naiset "minä maksan" tyyppisiä feministisen ideologian omaavia pirttihirmuja. Itse olen myös pokannut mieheni viisi vuotta sitten. Olin se aloitteellinen, joka aina teki myös seksialoitteet. Mua on todella alkanut ärsyttää tää meidän elämä. Olen sanonut sata ja yksi kertaa, että en tykkää aina tehdä seksialoitteita. Et haluaisin, että hän tekisi myös. Niin ei mene jakeluun! Jos haluan seksiä, minun on 99 % tehtävä aloite. Miten saan muutoksen aikaan?
Nytkään ei olla viikkoon harrastettu seksiä, kun ei hän tee aloitetta, ja minä en enää jaksa. Jotenkin koen sen välillä jopa nöyryyttävänä, kun hän on välillä jopa ylimielisen ja kyllästyneen oloinen minun tehdessäni seksialoitteen.
Haluan pois tästä asetelmasta, mutta miten?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2012 klo 16:52"]
en olisi tätäkään uskonut ennen kuin itse koin. lähestyin erästä miestä tavoistani poiketen, mies on kyllä kiinnostunut, mutta koko homma on ihan vinksahtanut. mies odottaa että teen lähestymiset ja esittää jotain vaikeasti tavoiteltavaa sitoutumiskammoista prinsessaa.
tosin sanoen miehen kiinnostus ei ollut tarpeeksi suurta että olisi tarttunut vihjeisiin itse ja nyt kuvittelee pullistuneella egollaan, että on joku taivaan lahja mulle.
ja olen viehättävä nainen jolla on vientiä muutenkin, ajattelin nyt tässä tapauksessa auttaa( olla itse rohkea) ei niin ulospäinsuuntautunutta miestä, jonka kiinnostus oli tullut selväksi.
kirjoitin tämän kommentin jo toiseen ketjuun, mutta ärsyttää niin paljon että pitää aloittaa oma ketju tästä..kommentteja, kokemuksia?
hohhoijaa. enpä tee tuota virhettä enää. miehet lähestyy naisia kyllä kun ovat saaneet vihreää valoa jos kiinnostus vaan on tarpeeksi suurta.
[/quote]
Sait siis pakit. Yhyy.
Mies
Muiden ketjuun kirjoittaneiden miesten kanssa täysin samaa mieltä.
On hyvä, että naisillekin valkenee, että pakkien saaminen ei ole mitenkään erityisen mieltä kiihottavaa, ja että me miehet emme pääsääntöisesti nauti metsästyksestä muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.
Ja jos otat miehen, joka metsästyksestä nauttii, se metsästäminen ei todennäköisesti lopu siihen että hän ryhtyy kanssasi parisuhteeseen.
Mitä enemmän naisten todellinen luonto tulee tällaisten keskustelujen kautta selville, sitä vakaammin kehotan kaikkia kynnelle kykeneviä hakemaan sen naisen jostain Thaimaasta.
niitä jotka tulevat baareissa kännissä vonkaamaan pillua. Opettele käytöstavat, raitistu ja satsaa edes vähän hygieniaasi, saattaa alkaa flaksi käydä.