Kannattaako ostaa upouusi auto vai sama malli 2-3 v vanhana ja max. 50tkm ajettuna?
Kommentit (14)
Hinnan eroakaan ei ole kuin 3-5 tonnia...
Otatteko rahoitusta? Ostettiin viimeksi uusi ja seuraavasta ei ole tietoa. On 6-vuotias ja vähän ajettu. Pidetään vielä kuusi vuotta ja sitten pakko ostaa sähköauto ja kalliita ne on. Jos rahoitusta niin se korko uusissa halvempi.
10v ja alle satatuhatta ajettu on paras.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa on uuden tuoksu, täysi takuu eikä tarvi arvuutella miten sillä on ajettu/miten hoidettu.
Uusi ei tunnu jonkun käytetyiltä kalsareilta joita juotuu itse käyttämään....se tunne oli kun vajaat 3 kk piti jonkun muun käytetyllä ajaa omaa uutta tehtaalta odottaessa muutama vuosi sitten.
itsella siihen 50 000km ajoon meni 7 vuotta, joten ...kyllä uuden ostaisin enkä jonkun käytettyä
Vierailija kirjoitti:
Hinnan eroakaan ei ole kuin 3-5 tonnia...
Jossain Daciassa ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Hinnan eroakaan ei ole kuin 3-5 tonnia...
Eipä ollut. Esim. uuden saksalaisen arvo putoaa 3 vuodessa jopa 40-50%.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010345783.html
Vierailija kirjoitti:
Hinnan eroakaan ei ole kuin 3-5 tonnia...
Tuon verran uudessa autossa hinta putoaa jo, kun sen ajaa autoliikkeen pihasta pois.
ranskalaisten hinta putoaa kohtuuttoman nopeasti. Sanoisin että ainakin Renault kannattaa ostaa hiukan käytettynä, uudet ei ruostu eikä ole tunnettuja nokkahihnaongelmista. Samoin sähkärit ja hybridit kannattaa ehkä ostaa vähän käytettynä ja 50t ajettuna ja ajaa loppuun, akkujen hajoamista ja hapettumista pelätään ehkä enemmän kuin on aihetta.
Ostin saksalaisen hybridin just 50t ajettuna, mutta useamman vuoden vanhana, puoleen hintaan. Nyt sillä ajettu jo 150t ja mittarissa on 10 vuotta, mutta akku tuntuu hyvin jaksavan vielä miltei samat vähäiset kilometrit mitä uutenakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudessa on uuden tuoksu, täysi takuu eikä tarvi arvuutella miten sillä on ajettu/miten hoidettu.
Uusi ei tunnu jonkun käytetyiltä kalsareilta joita juotuu itse käyttämään....se tunne oli kun vajaat 3 kk piti jonkun muun käytetyllä ajaa omaa uutta tehtaalta odottaessa muutama vuosi sitten.
Mitenköhän sä pystyt ikinä istumaan lentokoneen penkissä, virastossa tai vaikka kävelemään kadulla jossa on sinua ennen kävelty 58 miljoonaa kertaa?
Pystytkö juomaan hanavettä kun se on kiertänyt planeetalla noin 4 miljardia vuotta dinosauruksen kusivehkeistä aina satojen miljoonien ihmisten rakkoihin ja sieltä ulos?
Riippuu
Paljonko ajat, jos vähän voit tehdä hyvät kaupat kilometrejä kerytäneestä premium autosta.
Jos ajat paljon ja uudessa jotain mitä vanhemmissa ei ole niin uusi.
Ja kolmen vuoden välein aina uutta alle?
Itse en tykännyt näistä nykyautojen tavasta että pyyhkijät kun laitetaan päälle tabletissa. Kyllä nappulat pitää olla. Ostin vanhemman premium auton.
Uudessa on aina harmia kun tulee eka lika tai naarmu.
Meidän näkökulmasta ainakin on ollut hyvä tapa vaihtaa auto pari vuotta vanhaan, max 40 000 ajettuun. Juuri vaihdettiin kaksi vuotta vanhaan. Entinen oli meillä viisi vuotta ja kilometrejä kertyi sinä aikana lisää noin 100 000. Viimeiset kolme autoa on olleet samanlainen saksalainen neliveto.
Kun halutaan saman tason auto uudelleen, pysyy tällä taktiikalla vaihtoraha siedettävän rajoissa. Tätä nykyistä autoa et erota uudesta ja tekniikka on edelliseen malliin verrattuna ihan eri tasolla. Mahdollisten ongelmien ilmaantuessa voimme käyttää auton paikallisella merkkikorjaamolla ja lasku menee tietyn ajan jälleenmyyjälle.
Uudessa on uuden tuoksu, täysi takuu eikä tarvi arvuutella miten sillä on ajettu/miten hoidettu.