Äidit: olkaa ystävällisiä ja hankkikaa lapsille hoitaja.
kun tulette kampaajalle. Miten kuvittelette, että kampaaja saa tehtyä työnsä suunnitellussa ajassa, jos vähän väliä hyppäätte hyssyttelemässä vauvaa, imettämässä jne. Muut kampaajat eivät myöskään ole sitä varten, että hoitaisivat lastasi/lapsiasi vaan ovat töissä tekemässä kampaamotyötä.
Kommentit (27)
Jos lääkärissäkäynnistä tms. on kyse, niin voi olla että käynti on pakollinen eikä äidillä ole mitään paikkaa mihin viedä. Etenkin jos on rahasta pulaa, eikä ole varaa palkata hoitajaa.
Tähän on sitten turha sanoa, että mitäs hankki lapsen. Tai että menisi sossuun. Kaikki eivät mene ja lapsia saa silti hankkia.
joka voi hoitaa? Onko pakko menna paivalla sinne kampaajalle kun isa on toissa?
Ei tulis mieleenkään ottaa lasta mukaan kampaajalle, kuka pöljä semmosta tekis?
näitä tällaisia äitejä. Mennään esim. röntgeniin, hammaslääkäriin jne. lasten kanssa ja oletetaan, että hoitohenkilökunta hoitaa lapsia tutkimuksen ajan. Pakkohan se tietysti on, kun ei lapsia voi päästää turvallisuussyistä tutkimustilanteeseen. Mutta hoitotyöstä se on sitten pois, eikä se suinkaan kuulu hoitajan tehtäviin.
Ultrojen yhteydessä monessa paikkaa ollaan viisastuttu jo sen verran, että saatekirjeessä mainitaan, etteivät lapset ole tervetulleita tutkimustilanteeseen.
Eri asia tietysti, jos kyseessä on päivystystilanne eikä lapsille ehdi hankkimaan hoitajaa.
Ei tulis mieleenkään ottaa lasta mukaan kampaajalle, kuka pöljä semmosta tekis?
sellainen mamma joka täälläkin julistaa, että "lapsi ei muuta elämää" ja "on vain tekosyy jos lapsen kanssa ei pääse mihinkään".
luulisi, että itsekin nauttis siitä kampaamoreissusta enemmän, kun ei tarvii huolehtia mukuloista.
kerran naapurin emäntä tuli vauvan ja kolmivuotiaan kanssa viereiseen penkkiin.. mulla oli kuivumisaika menossa ja hän sitten tietty oletti, että pidän vauvasta huolta. Enpä todellakaan.
Viisi paikkainen paikka ja täynnä tuolit.. Toki kampaaja jäi ilman palkkaa siltä hetkeltä ja hän sitten sitten tosiaan teki sen ratkaisun, että asiakas on saatava lapsineen pois. Vauva huusi koko ajan ja kolmevuotias juoksenteli ja repi kaikki kamat lattialle.
Johan mimmi puhisi pihoilla ja haukkui kampaamoa ja mä sitten kerroin sen toisen puolen. Kaikkien sympat oli kampaamon puolella.
lyhyen leikkuun ajaksi, hoitajaa ei ole ja hiukset on joskus leikattava. Oli kyllä kiltisti ja nukahti odotellessa.
on kaveri, jonka voisin hyvin kuvitella tekevän noin. On oikein ylpeä siitä, kuinka liikkuvat lapsensa kanssa JOKA paikassa. Uskoo tekevänsä palveluksen, kun menee ilostuttamaan jonkun päivää viemällä vauvansa näytille. Nuo ovat siis hänen omia sanojaan, kertoo esim. "käytiin vähän ilostuttamassa sen virastotädin päivää, kun otin Nicon mukaan Kelaan".
Olen yrittänyt nätisti sanoa, että vaikka vauva onkin söpö, niin moni työntekijä arvostaisi kuitenkin enemmän sitä, että saa työnsä asianmukaisesti hoidettua.
Hoitajaa ei ole, suku kaukana eikä täälllä toimi edes MLL. Tyyppi heräsi vaunuissa kesken unien ja pakko se oli käydä sisälle hakemassa. Puolet oli vasta leikattu. Ei ollut sillä hetkellä muita asiakkaita eikä häirinnyt ketään kun leikki lattialla itsekseen. Että joskus näinkin.
Kyllä minäkin olisin enemmän nauttinut jos ei olisi tarvinnut vauvaa mukaan ottaa mutta minkäs teet. Johonkin isoon kampaajan paikkaan jossa vilisee asiakkaita ei kyllä tulis mieleenkään edes lähteä niin, että joutuis vauvan nappaamaan matkaan.
liikkeeseen.... (9 korjaa kirjoitustaan)
Olen kampaamoyrittäjä ja tämä asia on kyllä monesti muakin kaivellut.
Olen levittänyt väriä imettävälle äidille ja tärinyt sutiessa, etten roiski mitään vauvan päälle.
Liikkeeseen on tuotu vauva vaunuissa asiakaspaikan viereen. Miten mä siinä sitten työni teen, saati se naapurituolin tekijä.
Olen vaihtanut myös vaippaa takahuoneessa eräälle vauvalle, kun äiti on pesupaikalla värin huuhdonnassa.
Ja toivoisin myös niiltä äideiltä hieman pelisilmää, jotka tuovat sitä vuoden vanhaa Pertti-Ilmaria ekaa kertaa parturiin, ettei se äidin tehtävä ole kieppua tuolin ympärillä valokuvaamassa sataa otosta pikku murun ekasta hiusten leikkauksesta. Lapsi on parturille kuitenkin aina se liikkuva maalitaulu ja parturilla on sakset kädessä!! Joskus kyllä hirvittää!
Mun kampaaja sanoi, että "tottakai, ota vauva vaan mukaan kun tulet". En ole ottanu, en kai nyt niin hullu ole. Mutta mun kampaaja taitaa olla vähän pimee.
... käydä sellaisen kampaajan luona, joka tekee töitä kotonaan ja on tottunut, että asiakkailla on usein myös lapsia. Helpointa silloin, jos saa varattua yhtä aikaa ajan myös kaverille. Silloin sama kampaaja voi hoitaa molemmat asiakkaat vuorotellen ja kaveri voisi katsoa vähän toisen lasten perään, jos ei ole oma vuoro...
Kurjempi juttu silloin jos ei ole ketään kaveria, jonka voisi ottaa yhtä aikaa kampaamokeikalle.
Minulla on kuusi lasta, enkä koskaan mene kampaajalle lapsi mukanani!
meillä nuo ipanat ovat sitä lajiketta, joka istuu paikallaan kuin tatti ja ihmettelee ympäristöään. Niistä ei tarvitse kenenkään toisen kantaa mitään huolta enkä ole kertaakaan joutunut pyytämään toista kampaajaa hoitamaan lastani.
Itse olen ainakin joutunut jättämään kampaamoreissut väliin ja värjännyt hiukseni itse jo monta vuotta. Otsahiuksetkin leikkaan itse ja käyn sitten kampaamossa harvemmin.
Pienen vauvan kanssa olen joutunut menemään lääkäriin eikä kukaan lääkäri ole vielä katsonut pahalla vaan ymmärtänyt tilanteen.
Tai siis siksi, ettei hoitajaa ole järjestynyt. Kerran olen käynyt vauvan kanssa. Vauva nukkui kaukalossaan koko käynnin ajan. Kauheasti haittasi muita.
Ymmärrän, että on tilanteita, joissa ei lapsenvahtia voi saada.
Kampaajalla en itse edes käy.
Käsittämätöntä tämä lapsivastaisuus. Tuon kampaajan pointin kyllä ymmärrän. Kampaajalla nyt voi käydä silloin kun pääsee, mutta asiat pitää saada hoidettua normaalisti lapsen kanssa.
Pitää aika varakas olla jos jokaisen pankki tai virastokäynninkin ajaksi pitää hoitaja hankkia. Ei mulle ainakaan olisi perhevapaalla ollessa ollut mahdollista ja toisaalta pääsin käymään hiljaisempaan aikaa ja usein yritin mennä niin, että lapsi nukkui rattaissa.
Uskokaa tai älkää, niin kyllä jotkut oikeasti ilahtuukin vauvojen näkemisestä. Minä etenkin nyt kun omat on jo isoja.
Jotenkin ihan älytön ajatus. Kampaajalle ei ole kuitenkaan pakko mennä juuri tiettyyn aikaan, vaan ajan voi valita helposti mieleisekseen, joten lapsen hoidon saa kyllä varmasti järjestettyä.