Munanjohtimet tukossa/katkaistu:-( Raskaaksi mitenkään?
Eli olen sairaatanut kaksi tautia jonka vuoksi näin on käynyt...onko minun mitenkään mahdollista tulla enää raskaaksi:'(:'( oon ihan maassa:-(2
Kommentit (11)
Moi. Mulla on todettu että on munatorvet tukossa totaalisesti. Saatiin ekalla ivf hoidolla lapsi. Nyt synnytyksestä on kulunut 4kk ja 11pv. Kuukautisia ei näkynyt eikä kuulunut. Tein raskaustestin mihin tuli haalee haalee haalee viiva. Mutta viiva kummiski. Ja haluaisinki kysyä, että onko täällä muita kellä torvet tukossa, lääkärit sanonut et luomuraskauden mahdollisuus 0% ja sitten onki tullut luomuna???? Olkaa kilttejä ja vastatkaa.. Käyn kyllä labrassa varmistamassa verikokeella asian ens viikolla.
Voiko aiheuttaa lapselle kehitysvammoja ym? mulla siis ollut klamydia joten epäilen sen tukkineen ja toinen katkaistu leikkauksessa :-( uusi miesystäväni haluaa lapsia...en tiiä miten kertoisin:-(
En ole koskaan sairastanut klamydiaa tai muutakaan sukupuolitautia, mutta silti mulla on johtimet tukossa. :(
IVF on ainoa tapa. Joskus kai tukkeutuma voi avautua itsestäänkin tai niitä voi myös yrittää avata jonkunlaisella liuoksella.
Joutunet tuon klamydian ja leikkauksenkin kertomaan joka tapauksessa jos hoitoihin lähdette, koko terveyshistoria käydään kyllä läpi.
Mä kerroin nykyiselle miehelleni, että mun kanssa lapsia voi saada ainoastaan lapsettomuushoidoilla n. kolmansilla, neljänsillä treffeillä kun oli selvää, että tässä ollaan menossa kohti vakavaa parisuhdetta. Hän harkitsi jonkun aikaa ryhtyäkö suhteeseen kanssani, koska hän ehdottomasti myöskin haluaa lapsia, mutta yhdessä ollaan edelleen ja lapsettomuushoidot alkamassa ensi kuussa!
Munanjohtimeni ovat menneet rikki (ts. arpeutuneet) kohdunulkopuoleisen raskauden ja ilmeisesti lapsena sairastamani umpisuolenpuhkeamisen seurauksena.
Koska minulla ei kuitenkaan ole mitään muita syitä, jotka olisivat hankaloittaneet raskaaksituloa, päätettiin minulle suositella IVF:ää. Kaksi kertaa se tehtiin ja kummallakin kerralla tärppäsi. Eli meillä on nyt kaksi ihanaa lasta.
Itse en kokenut hoitoja mitenkään kauhean raskaiksi, joten lämpimästi niitä suosittelen ainakin sellaisille, joilla raskaaksi tulon vaikeus/mahdottomuus johtuu juuri munanjohtimista.
Nautippa vaan nyt niistä lapsista jotka olet jostain syystä ehtinytv saamaan.
Sorry mutta oletpa itse aiheuttanut noilla klamydioillasi sairaudet ap.
Nautippa vaan nyt niistä lapsista jotka olet jostain syystä ehtinytv saamaan.
... niin miksi ihmeessä ap ei ottaisi niistä selvää ja mahdollisesti saisi niistä apua? Pitäisikö häntä rankaista hoidot eväämällä, siksi että hänellä on ollut klamydia? Jos noin, niin mistäs muista syistä mielestäsi pitäisi evätä hedelmöityshoidot?
Toivottavasti pilkka ei osu jossain muodossa omaan nilkkaan...
Kun pitäisi kuitnekin jollain tavoin tietää, että voiko saada lapsia vai ei, koska epäreilua pitää miesystävää luulossa, että voi saada lapsia;( Tietääkö kukaan, että tuleeko aina voimakkaasti oireilevasti klamydiasta tukos vai vaan joskus? Kun siis toinen on jo leikattu, niin menetinkö automaattisesti nyt toisenkin.
Minulla laparoskopiassa todettu endometrioosin tukkimat munatorvet ja sanottiin ettei edes yritetty avata, niin pahat. Ensimmäinen lapsi 2. Ivf:llä ja toinen luomusti :) ihmeitä tapahtuu!
Moi. Hei kuinka pitkä väli sulla oli, että tulit luomusti raskaaksi? Jos sopii urkkia.. Mulla takana kaksosten keskenmeno vesirokonvuoksi kesällä2011 ja syksyllä yksi meni kesken 2011. En saanut ihan asianmukaista hoitoa, ja mulla tulehtui munasarjat ja kohtu ja sen seurauksena meni torvet tukkoon. Sitte saatiin hoidoilla 1 lapsi (ivf) ja olen vaan miettinyt, et jos sittenki onnistuisi luomusti vaikka sula mahdottomuus..