Miksi joulukarkit ovat myynnissä jo lokakuussa?
Kommentit (23)
Jouluunhan on vielä yli kuukausi!
on 2 kuukautta.
Mitkä mielestäsi ovat niin jouluisia karkkeja, ettei niitä sovi muulloin syödä?
Minä ainakin haluan syödä karkit rauhassa pitkin syksyä. Joulun olen Kanarialla, ei siellä paljon suomalaiset suklaaherkut maistu.
Minusta on kamalaa, että joulukalenteritkin tulevat myyntiin lokakuun alussa, 2kk ennen tarvetta.
niin kamalaa, ei niitä ole pakko ostaa, mua ne ei häiritse kaupan hyllyllä.
Minä ainakin haluan syödä karkit rauhassa pitkin syksyä. Joulun olen Kanarialla, ei siellä paljon suomalaiset suklaaherkut maistu.
Minä olen joulun Karibialla, enkä taatusti syö suklaata sitä ennen. Bikinikunnossa täytyy pysyä siihen asti. Tuskin ostan joulusuklaita edes sitten joulun jälkeen, ei ole niin suurta suklaanhinoa.
Ah se marsipaani on nin ihanaa, että sitä oli ihan pakko ostaa heti.
Jos kaikki ostaisivat suklaansa vaikka jouluviikolla niin eipä niitä kaikille riittäisi kun ei olisi tarpeeksi tilaa kauppojen hyllyissä eikä varastoissa.
Ei ole pakko ostaa jos ärsyttää. =) Minusta on vain kiva että voi stressittä ostaa niitä jo vaikka nyt kun valinnanvaraa vielä on. Veikkaanpa lisäksi että joulun alla hinnat kokevat mystisen pompsahduksen..
niitä myydään jo lokakuussa. Tällä tavalla ihmiset ostavat joulukarkkinsa moneen kertaan: ensin hyvissä ajoin kaappiin, sitten pari kertaa uudelleen, kun ne on makeanhimossa syöty pois.
niitä myydään jo lokakuussa.
että menevät kaupaksi jo lokakuussa.
eipä tarvii sitten jouluruuhkassa jonotella.
Joulukarkit, -suklaat ja -konvehdithan on ihan selviä, niitä ostetaan ja halutaan syödä. Ehkä joku ajattelee ostavansa hyvissä ajoin lahjaksi ja oho, sitten syökin itse ne. ;)
Joulukalentereita en kyllä käsitä, sehän on lasten kiusaamista laittaa ne esille, kun vanhemmat joutuvat kieltäytymään ostamisesta, tai sitten kalenteri piilotetaan kotona kuukaudeksi. Ihan hullua. Mutta siinäkin valmistajat/kaupat tietysti vaan haluavat myydä mahdollisimman paljon. Ehkä monessa perheessä on syöty ja avattu jo usea kalenteri ennen kuin joulukuu edes alkaa.
Kaiken kaikkiaan nuo sesonkituotteet ja niiden esille laittaminen on vaan sellaista tietyn tunnelman luomista kauppaan. Vaikkei kuluttaja ostaisikaan vielä sitä joulukalenteria, on hänen päähänsä kylvetty se ajatus joulun lähestymisestä, joten hän saattaa vaikka ostaa glögiä ja jonkun jouluteemaisen naistenlehden, ja alkaa suunnitella joululeipomuksia ja -lahjoja. Huomaamattaan, tietysti. ;)
Olen ostanut jo julioita ja pätkiksiä,juhlapöydänkonvehdit on ens viikonloppuna ostoslistalla
ostan joulun makeiset kerralla ja piilotan vaatekaapin perimmäiseen nurkkaan ylähyllylle. Mitä aikaisemmin käy ostoksilla, sitä parempi valikoima on.
Pyrin hoitamaan kaikki mahdolliset jouluostokset valmiiksi adventtiajan alkuun. Sitten lähempänä vain ne pakolliset, pilaantuvat ruoat ja myyjäisten löydöt.
Miksi karkkeja myydään, tammi-,helmi-,maalis-,huhti-,touko-,kesä-,heinä-,elo-,syys-,loka-,marras-ja joulukuussa?!
Olen ostanut jo julioita ja pätkiksiä,juhlapöydänkonvehdit on ens viikonloppuna ostoslistalla
eivätkö ole aina myynnissä?
Karkkeja joita ap. tarkoittaa on kyllä aina myynnissä, mutta nyt on vaan esillä "näyttävämmin", koska niiden myynti lähtee kasvuun häihin aikoihin.
Karkkeja joita ap. tarkoittaa on kyllä aina myynnissä, mutta nyt on vaan esillä "näyttävämmin", koska niiden myynti lähtee kasvuun häihin aikoihin.
olen nähnyt tänä vuonna ekaa kertaa sellaisessa laatikossa. Mutta esim. Fazerin sinisiä saa kyllä laatikossa ympäri vuoden.
linkkiä/kuvaa?
myydäänkö muuten maraboun salmiakkisuklaata enää?
Pääsiäismämmi on kai kaupassa jo pian joulun jälkeen, pääsiäissuklaat ei sentään ihan niin aikaisin,
Itse lähetän suomalaisia joulukarkkeja ulkomaille sukulaisille, ja pakettien täytyy olla ajoissa valmiina.
Ostan karkkeja myös kotiin, ja joinakin vuosina on suosikkini myyty loppuun ennen joulua.