Mahtaa olla tänään ruuhkaa rengasliikkeissä kun mattimyöhäset menee vaihtamaan kumit :D
Huomiseksihan luvattiin jopa lumisadetta ja yöpakkasta eteläänkin
Kommentit (32)
Ja ne saa alle alta aikayksikön jos sää sitä vaatii. Ihan itse osataan vaihtaa ja siihen menee ehkä 20min.
ne joille 55 euroa on iso summa.
(Pesu, säilytys ja alleasennus)
Auton omaa tunkkia ei edes saisi käyttää kuin hätätapauksissa.
T: Porvoon rengaskauppias
Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä?
Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.
Jos tie on jäässä niin aina voi vaihtaa renkaansa itse. Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä?
Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.
(55€ ei ole minulle iso raha, mutta miksi menisin liikkeeseen, kun voin itsekin tehdä sen asian ja tiedän sen menevän oikein. On nosturit ja laitteet käytössä, ettei tarvitse auton omalla tunkilla näpertää. Samalla voi muutenkin tsekata auton ja vielä vaikkapa renkaiden suuntauksen)
Ne täytyy vaihtaa rengasliikkeissä. ( Ei ole autoissa edes vararenkasta, vaan kumin väliaikinen täyttömahdollisuus, ei tunkkia, ei alustassa paikka tunkeille yms).
Jos tie on jäässä niin aina voi vaihtaa renkaansa itse. Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä? Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.
(55€ ei ole minulle iso raha, mutta miksi menisin liikkeeseen, kun voin itsekin tehdä sen asian ja tiedän sen menevän oikein. On nosturit ja laitteet käytössä, ettei tarvitse auton omalla tunkilla näpertää. Samalla voi muutenkin tsekata auton ja vielä vaikkapa renkaiden suuntauksen)
oma monttu ja täysin varusteltu korjaamo. Maksaa tosin vähän enemmän kuin 55 e/v, mutta onhan se kiva, kun saa autoa laitella.
Jos tie on jäässä niin aina voi vaihtaa renkaansa itse. Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä? Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.
(55€ ei ole minulle iso raha, mutta miksi menisin liikkeeseen, kun voin itsekin tehdä sen asian ja tiedän sen menevän oikein. On nosturit ja laitteet käytössä, ettei tarvitse auton omalla tunkilla näpertää. Samalla voi muutenkin tsekata auton ja vielä vaikkapa renkaiden suuntauksen)
oma monttu ja täysin varusteltu korjaamo. Maksaa tosin vähän enemmän kuin 55 e/v, mutta onhan se kiva, kun saa autoa laitella.
Ei tarvitse edes maksaa sitäkään.
kun siihen on oikeasti aihetta. Eli useampanakin yönä on ollut pakkasta tai sitten lunta maassa. Enkä tarvitse siihen rengasliiketta, täällä maalla naisetkin osaavat vaihtaa renkaat autoonsa.
Voi kun saisi nämä loputkin "luolassa-asuvat" astumaan nykyaikaan ja vaihtaisivat KITKARENKAAT nastallisten tilalle. Hyvinä puolina :
1) Kitkat voi vaihtaa aikaisemmin alle jo ennen todellisen talven tuloa ja myöhemmin pois keväällä, kun kesää odotellaan. 2) perheellisenäkin ymmärrät, että ilmanlaatu kohenee huomattavasti, kun saadaan nuo nastarenkaalliset pois rouhimasta kuivaa asfalttia, joka on suolattu ympäri talven, jotta autoilijat varmasti pysyisivät nastoineen tiellä.Pitkin talvea ja etenkin keväällä ilmassa on hienoa pölyä ja tiet urautuvat ja karhentuvat voimakkaasti. 3)taloudellisuus, kuluttavat polttoainetta vähemmän 4) ei rengasmelua ympäristöön eikä matkustamoon 5)ei nastavaurioita tuulilaseihin 6)oikean ennakoivan ajotyylin oppiminen eli ei roikuta toisten takapuskurissa kiinni, ei syöksytä väärillä tilannenopeuksilla risteyksiin, kurveihin, talvinopeusrajoitusten noudattaminen. 7)nastapaikoiset uudetkin nastarenkaat on vaihdettava uusiin siis rahaa säästyy rengashankinnoissa. Eli miksi ajaa nastarenkailla, jos muutamana päivänä Suomen talvella on "jäinen ajokeli". Kyllä kitkoilla silloinkin voi ajaa aivan turvallisesti. Kaikki on kiinni liikenneasenteista. Itselläni on ollut pohjoismaiset kitkat jo 12 talvea, ennen sitä myös kokemukset nastoista. Ympäristö ja toiset huomioiden ja myös oman mukaavuuden vuoksi EN ENÄÄN IKINÄ TULE AJAMAAN NASTARENKAILLA.
Miksi ihmeessä 4 täysikäistä "lasta" asuu kotona?
Etelä-Suomessa ei ole ollut vielä pakkasta eikä nollakelikään.
Me tosin vaihdetaan yhteen autoon tänään talvirenkaat, kun lähdetään pohjoiseen. Mutta ei olla mattimyöhäisiä - ei todellakaan!