Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahtaa olla tänään ruuhkaa rengasliikkeissä kun mattimyöhäset menee vaihtamaan kumit :D

Vierailija
22.10.2012 |

Huomiseksihan luvattiin jopa lumisadetta ja yöpakkasta eteläänkin

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa ei ole ollut vielä pakkasta eikä nollakelikään.



Me tosin vaihdetaan yhteen autoon tänään talvirenkaat, kun lähdetään pohjoiseen. Mutta ei olla mattimyöhäisiä - ei todellakaan!

Vierailija
22/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne saa alle alta aikayksikön jos sää sitä vaatii. Ihan itse osataan vaihtaa ja siihen menee ehkä 20min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joille 55 euroa on iso summa.

(Pesu, säilytys ja alleasennus)

Auton omaa tunkkia ei edes saisi käyttää kuin hätätapauksissa.



T: Porvoon rengaskauppias

Vierailija
24/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä?

Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.

Vierailija
25/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tie on jäässä niin aina voi vaihtaa renkaansa itse. Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä?

Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.


(55€ ei ole minulle iso raha, mutta miksi menisin liikkeeseen, kun voin itsekin tehdä sen asian ja tiedän sen menevän oikein. On nosturit ja laitteet käytössä, ettei tarvitse auton omalla tunkilla näpertää. Samalla voi muutenkin tsekata auton ja vielä vaikkapa renkaiden suuntauksen)

Vierailija
26/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne täytyy vaihtaa rengasliikkeissä. ( Ei ole autoissa edes vararenkasta, vaan kumin väliaikinen täyttömahdollisuus, ei tunkkia, ei alustassa paikka tunkeille yms).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muka kotona voisi tehdä?

Vierailija
28/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tie on jäässä niin aina voi vaihtaa renkaansa itse. Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä? Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.

(55€ ei ole minulle iso raha, mutta miksi menisin liikkeeseen, kun voin itsekin tehdä sen asian ja tiedän sen menevän oikein. On nosturit ja laitteet käytössä, ettei tarvitse auton omalla tunkilla näpertää. Samalla voi muutenkin tsekata auton ja vielä vaikkapa renkaiden suuntauksen)


oma monttu ja täysin varusteltu korjaamo. Maksaa tosin vähän enemmän kuin 55 e/v, mutta onhan se kiva, kun saa autoa laitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tie on jäässä niin aina voi vaihtaa renkaansa itse. Miksi siinäkään tapauksessa olisin mattimyöhäinen rengasliikkeessä? Toisaalta, yöpakkanen ei paljoa haittaa, kun ei ole tarvetta liikkua autolla aamulla eikä iltamyöhään.

(55€ ei ole minulle iso raha, mutta miksi menisin liikkeeseen, kun voin itsekin tehdä sen asian ja tiedän sen menevän oikein. On nosturit ja laitteet käytössä, ettei tarvitse auton omalla tunkilla näpertää. Samalla voi muutenkin tsekata auton ja vielä vaikkapa renkaiden suuntauksen)


oma monttu ja täysin varusteltu korjaamo. Maksaa tosin vähän enemmän kuin 55 e/v, mutta onhan se kiva, kun saa autoa laitella.

Ei tarvitse edes maksaa sitäkään.

Vierailija
30/32 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siihen on oikeasti aihetta. Eli useampanakin yönä on ollut pakkasta tai sitten lunta maassa. Enkä tarvitse siihen rengasliiketta, täällä maalla naisetkin osaavat vaihtaa renkaat autoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisi nämä loputkin "luolassa-asuvat" astumaan nykyaikaan ja vaihtaisivat KITKARENKAAT nastallisten tilalle. Hyvinä puolina :

1) Kitkat voi vaihtaa aikaisemmin alle jo ennen todellisen talven tuloa ja myöhemmin pois keväällä, kun kesää odotellaan. 2) perheellisenäkin ymmärrät, että ilmanlaatu kohenee huomattavasti, kun saadaan nuo nastarenkaalliset pois rouhimasta kuivaa asfalttia, joka on suolattu ympäri talven, jotta autoilijat varmasti pysyisivät nastoineen tiellä.Pitkin talvea ja etenkin keväällä ilmassa on hienoa pölyä ja tiet urautuvat ja karhentuvat voimakkaasti. 3)taloudellisuus, kuluttavat polttoainetta vähemmän 4) ei rengasmelua ympäristöön eikä matkustamoon 5)ei nastavaurioita tuulilaseihin 6)oikean ennakoivan ajotyylin oppiminen eli ei roikuta toisten takapuskurissa kiinni, ei syöksytä väärillä tilannenopeuksilla risteyksiin, kurveihin, talvinopeusrajoitusten noudattaminen. 7)nastapaikoiset uudetkin nastarenkaat on vaihdettava uusiin siis rahaa säästyy rengashankinnoissa. Eli miksi ajaa nastarenkailla, jos muutamana päivänä Suomen talvella on "jäinen ajokeli". Kyllä kitkoilla silloinkin voi ajaa aivan turvallisesti. Kaikki on kiinni liikenneasenteista. Itselläni on ollut pohjoismaiset kitkat jo 12 talvea, ennen sitä myös kokemukset nastoista. Ympäristö ja toiset huomioiden ja myös oman mukaavuuden vuoksi EN ENÄÄN IKINÄ TULE AJAMAAN NASTARENKAILLA.

Vierailija
32/32 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä 4 täysikäistä "lasta" asuu kotona?