Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tämä sopiva mies mulle? Duunari ja akateemikko epäilyttää...

Vierailija
21.10.2012 |

Hei, auttakaa mua siskot! Paljon puhutaan siitä, että miten koulutetuille naisille ei kelpaa duunarimiehet. Aina olen itse ollut vähän sitä mieltä, että tuo on paskapuhetta, mutta:

Tapasin muutama viikko sitten töitteni kautta miehen, jolla on oma yritys. On pyörittänyt yritystä menestyksekkäästi jo kohta parikymmentä vuotta, vaikka koulutausta ei olekaan kummoinen. Perusduunarin oloinen ja näköinen tyyppi, ei hirveesti oo ulkomaita nähny eikä edes puhu englantia.

Minä puolestaan olen korkeasti koulutettu, asiantuntijatehtävässä. Olen asunut ulkomailla ja puhun monia eri kieliä.

Tämä mies on tosi fiksu ja tykkään olla hänen seurassaan. Huomaan kuitenkin jarruttavani suhteen kehitystä sen takia, että mies on duunari, minä akateeminen. Apua! Olen aina ollut tällaista ajattelutapaa vastaan ja nyt olen itse tässä tilanteessa...

Mitä antaisitte minulle neuvoksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ap hankkisit sen tutkinnot, jos sen niin helpolla saa "hankittua". Ei hyvänen aika, etkö ymmärrä, miten naurettavia nämä aloituksesi ovat?

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että akateemisen tutkinnon saa hankittua suht helposti. Tarkoitan, että ei siihen nyt välttämättä hirveästi älykkyyttä tarvita, ahkeruutta ehkä. Tai älykkyydellä voi valmistua sitten ilman suurempaa ahkeruutta. On se kumma, että täällä av:lla kaikki leimataan provoiksi.

Vaan siitä, että puhut itsestäsi akateemikkona vaikka et sitä ole. Tajuatko?

Juurihan kerroin, että olen juuri muuttanut monien ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen Suomeen ja tajusin vasta omaa tekstiä lukiessani, että kirjoitin akateemikko.

Mutta sehän ei ollut viestin ydin, vai? Tuota sanaa en viestissäni kertaakaan käyttänyt ja ymmärsit varmaan, mitä viestissäni tarkoitin. Eli olisi vain riittänyt, jos olisit vastanut siihen.

ap

Vierailija
22/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies kuulostaa hyvältä. Hän on menestynyt, niin sinäkin. Eri tavoilla vaan. Hän pitää sinua kuin kukkaa kämmenellä = ihanaa!

miehen valinnassa kannattaa kuunnella sydäntään ja sitä tunnetta minkä mies saa sinussa aikaan. Oli se sitten turvallisuutta, kiimaa tai hullua rakkautta... eikä miettiä jotain koulupapereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä eroa muka on amiksella ja yliopistolla" ja sitä rataa, aina uudestaan ja uudestaan. Taisi jollakin duunarilla olla loma.

Vierailija
24/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko ihan Tuksu.

kun en tosiaankaan tajua aina mistä täällä puhutaan. Tai sitten olen tosiaan liian tyhmä. Mutta sittenhän olen todistanut, että sen akateemisen tutkinnon saamiseen ei tarvita paljon älyä. Kuka täällä edes kehtaa enää tehdä aloituksia, jos vastaukset on aina tätä laatua? ap

Koska tiedostan, että olen typerä, kun annan koulutustaustojen häiritä.

ap

Vierailija
25/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt tuhlaa ruutia täällä av:lla vänkäämiseen. Tutustu siihen mieheen rohkeasti, et tarvitse siihen muiden mielipiteitä.

Vierailija
26/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ap hankkisit sen tutkinnot, jos sen niin helpolla saa "hankittua". Ei hyvänen aika, etkö ymmärrä, miten naurettavia nämä aloituksesi ovat?

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että akateemisen tutkinnon saa hankittua suht helposti. Tarkoitan, että ei siihen nyt välttämättä hirveästi älykkyyttä tarvita, ahkeruutta ehkä. Tai älykkyydellä voi valmistua sitten ilman suurempaa ahkeruutta. On se kumma, että täällä av:lla kaikki leimataan provoiksi.

Juurihan kerroin, että olen juuri muuttanut monien ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen Suomeen ja tajusin vasta omaa tekstiä lukiessani, että kirjoitin akateemikko. Mutta sehän ei ollut viestin ydin, vai? Tuota sanaa en viestissäni kertaakaan käyttänyt ja ymmärsit varmaan, mitä viestissäni tarkoitin. Eli olisi vain riittänyt, jos olisit vastanut siihen. ap

en varmasti. Virheitä voin tehdä, mutta en ole idiootti.

Vierailija
27/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies kuulostaa hyvältä. Hän on menestynyt, niin sinäkin. Eri tavoilla vaan. Hän pitää sinua kuin kukkaa kämmenellä = ihanaa!

miehen valinnassa kannattaa kuunnella sydäntään ja sitä tunnetta minkä mies saa sinussa aikaan. Oli se sitten turvallisuutta, kiimaa tai hullua rakkautta... eikä miettiä jotain koulupapereita.

Juuri näin, mies on todella menestynyt, sitä en ole koskaan kiistänytkään. Minua harmittaa vaan, että en tavallaan voi päästää tunteitani "kehittymään" syvemmäksi, koska tämä asia vaivaa minua. Idiootti taidan olla...

ap

Vierailija
28/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kerroin, että olen juuri muuttanut monien ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen Suomeen ja tajusin vasta omaa tekstiä lukiessani, että kirjoitin akateemikko. Mutta sehän ei ollut viestin ydin, vai? Tuota sanaa en viestissäni kertaakaan käyttänyt ja ymmärsit varmaan, mitä viestissäni tarkoitin. Eli olisi vain riittänyt, jos olisit vastanut siihen. ap

en varmasti. Virheitä voin tehdä, mutta en ole idiootti.

Kielessä, jota puhun normaalisti (ja olen viime vuodet puhunut) ei ole arvonimeä akateemikko. Käänsin sen vain tavallaan suoraan. Jopa sanakirja (piti ihan tarkistaa kun aloitte vittuilemaan) antaa suomen käännökseksi akateemikko, akateeminen

Että semmosta.

Vierailija
29/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 29-vuotias nainen ja ammatiltani tarjoilija.

Miten sä ap kuvittelet maailman esimerkiksi toimivan jos täältä jäädään myö perusduunarit kokonaan pois kun ollaan niin ALAARVOISTA sakkia? ei ois tarjoilijoita, ei siivoojia, ei rekkakuskeja, ei autokorjaajia ymymym...

Eli = turha mennä minnekkää hienoon paikkaan syömään kun ei enää sellasia ole, kun ei kukaan tarjoilekkaan.

Elämme paskassa.

Tavara ei kulje kauppoihin. Olemme siinäkin kusessa.

Autosi menee paskaksi. Ellet osaa itse korjata tai viitsi. Sinä et enää sillä paljoa aja.

Hei haloo! se on tosi hienoa että olet akateeminen, mutta ei silläkään ihan tätä maailmaa VAAN pyöritetä.

Ja niinku pitäskö lähtee sellaseen työhön muutenkaan mistä ei nauti?

Mä valitsin tämän alan, koska pidän asiakaspalvelusta, hyvästä musiikista, olen ennemmin yövalvoja kuin aamuvirkku, ravintola on yleensä täynnä hyvällä fiiliksellä varustettuja ihmisiä jotka ovat tulleet pitämään hauskaa. Ihanaa! Rakastan mun työtä!

Ja niinkun vaikka tästä ei tienaakkaan rahaa saman verran mitä vaikka joku kirurgi tienaa. Niin mulle riittää se, että mä pystyn elättämään tällä summalla erittäin hyvin itseni. Ja toisekseen, MINULLE ON TOSIAAN TÄRKEEMPÄÄ SE RAKKAUS, kuin raha, mitä sinun tapainen pinnallinen pölvisti ei voi ymmärtää!!!!!

Luuletsä, että jos se tyyppi tietäis 110% varmuudella että tämä on sinun kirjoittamaa ja ajatuksia hänestä. Niin kyllä hän sanois et " hyi hitto mikä akka! " ja kuule varmaan saisit jäädä kuin nallikalliolle.

Oli missä ammatissa tahansa, paitsi joku seksityöläinen. Se nyt ei ole kovin arvostettavaa myydä itseään. Mutta esimerkiksi jos puhutaan siivoojista. Niin se että hän siivoaa työkseen, ei tarkoita sitä, että hän on tyhmä!!

Tai riippuu...

Millasissa asioissa sä haluat tätä vertailla ja katsoa.

Ei hän välttämättä ymmärrä kaikkia sinun hienostotermejäsi ja niin edelleen. Mutta ymmärrätsä, se viisaus voi näkyä myöskin ihmissuhteissa? hän voi olla erittäin hyvä ystävä, lohduttamaan, kuuntelemaan. Hän voi olla erittäin hyvä äiti tai isä. Hän voi olla todella hyvä laittamaan ruokaa. Se viisaus saattaa näkyä ihan tälläsissä elämänpikkuasioissa!! mutta sinähän et tälläsiä PIKKUJUTTUJA jotka monille ihmisille on ihan normaaleja asioita niin huomaakkaan, sinä perustat viisauden vittu siihen että osaatko tiettyjä laskukaavoja ja niin edelleen...

Kumpaa veikkaat enemmän maapallon kantavan päällään?

Duunareita vai teitä HIENOSTOIHMISIÄ?

Veikkaampa että duunareita ja te tollaset sun tapaset ihmiset voitte jatkossakin pysyä siellä pienen kuplanne sisällä vaan!! sun laiseen en haluaisikaan törmätä!! ja toivon että se miehesikin tajuaa että millanen säälittävä tapaus olet, pitäskö vetästä se ukkos ihan uhalla nokan edestä kunnollisen naisen hoiviin. ;)

Vierailija
30/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en missään kohtaa väittänyt, että duunarit olisivat alempiarvoisia. Päinvastoin, kirjoitin jopa, että tiedän, että akateemisen loppututkinnon voi saada helpolla. Ja että toimivan yrityksen pyörittäminen on paljon rankempaa ja siihen tarvitaan osaamista.

En missään sanonut, että olisin hienostoihminen tai parempi. Sanoin, että tämä koulutusasia on vain ja ainoastaan ongelma minun päässä!

ap

Vierailija
31/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasissa asioissa sä haluat tätä vertailla ja katsoa.

Ei hän välttämättä ymmärrä kaikkia sinun hienostotermejäsi ja niin edelleen. Mutta ymmärrätsä, se viisaus voi näkyä myöskin ihmissuhteissa? hän voi olla erittäin hyvä ystävä, lohduttamaan, kuuntelemaan. Hän voi olla erittäin hyvä äiti tai isä. Hän voi olla todella hyvä laittamaan ruokaa. Se viisaus saattaa näkyä ihan tälläsissä elämänpikkuasioissa!! mutta sinähän et tälläsiä PIKKUJUTTUJA jotka monille ihmisille on ihan normaaleja asioita niin huomaakkaan, sinä perustat viisauden vittu siihen että osaatko tiettyjä laskukaavoja ja niin edelleen...

Kumpaa veikkaat enemmän maapallon kantavan päällään?

Duunareita vai teitä HIENOSTOIHMISIÄ?

että olet täysin oikeassa.

Mies on hyvä kuuntelija ja hyvä ystävä. Ja hyvä isä. Empatiakykyinen yms. Jos olisit lukenut aloitukseni paremmin, olisit varmaan huomannut, että en edes kyseenalaistanut tätä.

Ja nostan hattua monille duunareille, minä tiedän, että minusta ei olisi moneenkaan ammattiin. Minusta ei ikipäivänä tulisi siivoojaa, tarjoilijaa tms. Tiedän kyllä, mitä työnteko on, olen ollut raskaissa töissä ennenkuin aikuisiällä hankin akateemisen koulutuksen. Olin itsekin duunari vuosikausia.

Sehän tässä idioottia onkin, en olisi ikinä uskonut, että tämä olisi minulle ongelma. Enkä ikinä uskaltaisi sanoa tätä kenellekään ääneen, koska tiedän, miten tyhmää näin on ajatella.

ap

Vierailija
32/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa, mene terapiaan!

Vierailija
33/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat kyllä sitten, kun asia harmittaa sinua ja elämä tuntuu tyhjältä.