Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti ja alkoi loisen elämä!

Vierailija
21.10.2012 |

Olen nelikymppinen, erittäin hyvätuloinen ihminen jolle kertakaikkiaan nyt riitti! Pelkkää työtä, työtä, työtä, kiirettä, stressiä ja lisää työtä. Vaihdan hyvän työni ansiosidonnaiseen päivärahaan, jota en edes elämiseen tarvitsisi ja jolla aion olla vähintään vuoden ihan omasta tahdostani. Jos jostain tähtitieteellisen epätodennäköisestä syystä työkkäri keksisi minulle jotain työtä järjestää niin sitten otan paikan vastaan, haistatan v#tut, otan loparit ja karenssin ja aloitan alusta. Toistan sykliä niin monta kertaa kun mukavalta tuntuu. Tukia aion repiä kaiken mitä irti lähtee niin kauan kuin voin.

Alkakoon tästä autuas elämäni loisena! Terveisiä oravanpyörään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen muuten oot?

Jos on tarpeeksi (40+) voit joutua sanomaan hyvästit työelämälle.

Mä jouduin tohon valintaan pakon edessä (mut irtisanottiin) nyt on menny jo 4 vuotta loisiessa.

Vierailija
2/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnea valitsemallesi tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnen lahjat. Ymmärän, että olet täysin tympiintynyt, mutta ei tämä loisen elämäkään helppoa ole, etenkään sen jälkeen, kun ansiosidonnainen loppuu. Siitä ei ole pelkoa, että työkkäri töitä järjestäisi, mutta kursseille voivat tyrkyttää (itse tosiaankin haluaisin mennä töihin!) Etkö voisi vaihtoehtoisesti ottaa vuorotteluvapaata tai virkavapaata tai vaikka ommoo lommoo jos sinulla on rahaa säästössä? Kannatan muuten ajatusta pysäyttää oravanpyörä ja miettimään, mikä elämässä on todella tärkeää :) Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
4/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokemuksesta voin kertoa että työkkäri on kimpussasi sitten niin kauan kuin ansiosidonnaista saat.Ja niiden tukien hakeminenkaan ei ihan helppoa ole jos nyt kerta olet tähän asti palkkatöitä tehnyt.Asia olisi toinen jos olisit jo 20v sitten alkanut tuilla elään.Olisit vakiasiakas ja tuet tulis automaattisesti!Vaikee niihin sossunpiireihinkin on päästä!

No onnea yritykselle!

Vierailija
5/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin voit vuoden tai kaksikin nauttia elämästä ja miettiä mitä haluat. Meillä on vain yksi elämä kaikilla ja jos tuntuu, että on koko ajan stressaantunut ja ahdistunut ja kiireinen niin on enemmän kuin viisasta ottaa pieni tauko kaikesta. Lähde pitkälle matkalle (älä kerro työkkäriin tai vähentävät tuista matkan) nautiskele elämästä, haistele raitista meri-ilmaa ja lämmittele auringonsäteissä. Elämä on liian lyhyt siihen, että et tekisi tota jos siltä tuntuu!

Normaali ja hyvä työntekijä saa aina työt takaisin niin halutessaan. Vuoden parin tauon jälkeen työntekokin taas maistuu uudella tavalla. Tsemppiä!

Vierailija
6/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuvuttaa itseään työllä,varsinkaan jos työssä ei viihdy! itse olin saitaslomalla uupumuksen takia ja sen jälkeen kun työsopimusloppui,en jatkanut sitä vaan olen ansiosidonnaisella ja herkkua ei ole kun työkkäristä tyrkytetään kaikkea mahdollista jotta ne vain saisi sut pois listoilta :/ itse haluan työn missä viihdyn ja jaksan tehdä sitä pidempään! tällä välin kirjoita kirjaa ja nautin elämästä! onnea matkaan :)!

Vierailija
7/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa oli ensimmäinen ajatus, vaan eipä firma moista myönnä, ei puhettakaan. Koko vuorotteluvapaasysteemi tuntuu olevan räätälöity valtio/kuntasektorin työntekijöille, en ole kuullut kenenkään sitä yksityisellä saaneen.

Joo ja tosiaan vuoden parin paussi ei työllistymismahiksia tärvää, sen verran laaja-alaisesti on tullut töitä tehtyä että jotain löytyy aina. Nykyistä palkkaani en tule enää ikinä näkemään, vaan ihan sama mulle, veroihinhan se suurimmaksi osaksi nytkin menee eikä hyvä tili ole koskaan onnea lisännyt.

AP

Vierailija
8/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eipä firma moista myönnä, ei puhettakaan. Koko vuorotteluvapaasysteemi tuntuu olevan räätälöity valtio/kuntasektorin työntekijöille, en ole kuullut kenenkään sitä yksityisellä saaneen. [8/i]

Oikues vuorotteluvapaaseen on tietääkseni ns. subjektiivinen oikeus = se on työnantajjan pakko myöntää. Ajankohdasta pitää neuvotella toki työnantajan kanssa mutta kyllä omat tuttuni kaikki ovat saaneet sovittua vaikka odottamaan on osa joutunutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi