G: Eli kysytäänpä nyt suoraan. Kuka vaihtaa autonne renkaat?
Meillä: Shellille viedään, joku nuori poitsu on ne siellä yleensä vaihtanut. Kaikki muutkin pikkuhuollot hoituu siellä.
Mieheni ei ole koskaan vaihtanut renkaita. Itse vaihdoin oman ekan autoni renkaat mutta nykyisin en enää viitsi kun pitäisi hommata kotiin paremmat välineet.
Kommentit (30)
Näppärästi tossa pihalla. Ite en oo ikinä vaihtanut, vaikka homma on mulle näytetty/opetettu.
Miehellä on auto ja hän itse vaihtaa siihen renkaat.
Tänä vuonna vaihdetaan rakkaan ystävän kanssa, hän lähtee musiikki-mökki-makkaraviikonlopuksi mukaan ja renkaat ovat mökillä.
isäpuoleni, isoisäni, veljeni tai mieheni. Riippuen siitä kuka on paikalla ja ehtii ne vaihtaa.
Olen myös opetellut vaihtamaan renkaat, joten osaan sen tehdä myös itse ja olen aina apuna, kuka ne renkaat sitten vaihtaakin.
Kaikki nämä miehet hauluavat kuitenkin sen verran huolehtia, että pultit tulevat varmasti riittävän kireälle yms., joten siksi ovat aina "apunani" vaihtamassa renkaat.
Hommassa menee kuitenkin noin puoli tuntia, ja aina muistan kiittää kovasti, kuka sen työn sitten tekikin.
Järkevämpi vaihtoehto kuin parkkipaikalla alkaa tihrustamaan ja käyttää asunnon pieni varastokoppi renkaiden säilytykseen.
Ja näin tekevät myös kaikki tuttuni.
Appiukolla on hyvä talli sitä hommaa varten ja myös renkaat säilytetään siellä?
Mä en ole koskaan edes kokeillut renkaanvaihtoa,kai se pitäisi jos vaikka rengas puhkeaa tms
samalla kun renkaat vaihdatetaan, autolle tehdään huolto. Joka syksy. Hyvä juttu minusta. :)
Huvittaa kun jotku miehet rinnastaa tämän työn esim. naisetn suorittamaan ruoanlaittoon ja siivoukseen.
Työ joka vie tunnin per vuosi :D
joo, ei mulla oo ketään kuka ne vaihtais,joten huoltsikalle vaan.
ite en uskaltais, epäilen taitojani ja pelkään että ajaessani ne renkaat sitt irtoais kun oisin tehny jonkin virheen.
Renkaat on säilössä miehen työpaikalla 40 km päässä kotoamme, jossa miehellä on tilaa myös ne vaihtaa paremmin kuin kerrostalomme pihalla. Eikä siis tarvii renkaita kuskata mihinkään kun voi siellä säilytyspaikalla ne vaihtaa.
ja on helppoa. Nuorempana vaihdettiin yhdessä miehen kanssa. Osaan kyllä myös itsenäisesti vaihtaa renkaat, mutta meillä meni miehen kanssa molemmilla selkä sököksi tuossa kolmenkympin tienoilla. Sen jälkeen piti tehdä yhteistyötä ja nyt nelikymppisinä ei enää viitsitä tehdä niinkään, kun homma hoituu niin kätevästi ostettuna.
Riippuen siitä pitääkö ostaa uudet renkaat autoon.
Osaan renkaat kyllä tarvittaessa itsekin vaihtaa, mutta en erityisemmnin pidä siitä puuhasta.
viikolla tulee lunta kai aikalailla koko Suomessa.
Vien avaimet respaan aamulla ja haen ne sieltä päivän päätteeksi.
Mieheni vaihtaa omat renkaansa.
Ei ole niin kalista että viitsisimme omat näppimme ja vaatteemme tuossa liata.
Meillä ajetaan hyvin vähän ja asutaan Lounais-Suomessa, jossa talvet ovat lyhyitä.
Ei ole niin kalista että viitsisimme omat näppimme ja vaatteemme tuossa liata.
mietin josko veisin vaihdatettaviksi.
nyt minä vaihdoin sekä oman että isän auton renkaat.
nykyään, kun on autotalli ja laitteet, joilla käy vajaassa puolessa tunnissa.
Ennen vaihdoin itse:)