Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anonyymi muusikkonaapuri tiedustelee

Vierailija
21.10.2012 |

Asun kerrostalossa ja soitan lähes päivittäin akustista instrumenttia, jonka ääni varmasti kuuluu ainakin lähimpiin naapureihini, en kuitenkaan rumpuja tms. Harjoittelen n. tunnin päivässä ja pyrin lopettamaan illalla klo 20. Naapurini ovat tähän mennessä olleet tosi kivoja ja ymmärtäväisiä, eivätkä ole valittaneet metelistä silloinkaan kun aihetta olisi ollut. En kuitenkaan haluaisi aiheuttaa suuttumusta. En ole mikään ammattimuusikko ja sen kuulee kyllä valitettavasti soitostanikin, mutta harrastukseni on minulle hyvin tärkeä, voisi sanoa että se on eräänlaista terapiaa.

Kysynkin siis, mitä mieltä av-raati on elintavoistani? Onko klo 20 liian myöhään? Onko kerrostalossa asuvan ylipäätään hyväksyttyä soittaa säännöllisesti?

Haaveilen muuttamisesta omakotitaloon, jossa voisi soittaa yölläkin. Vai voisiko? Onko ok-taloalueilla asuvilla kokemuksia häiritsevistä muusikkonaapureista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vielä, jos vaikka muutkin kuin yökyöpelit haluais kertoa mielipiteitään. :)

ap

Vierailija
2/5 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin klo 20 lopetusaika on ainakin minusta ihan hyva, minua ei haittaisi, vaikka soitettaisiin myohempaankin ja pidempia aikoja kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa esim. klo 19-20 päivittäin (miel. aikaisemmin) kunhan se tapahtuu säännöllisesti tiettyyn aikaan (että voin esim. lähteä lenkille juuri silloin) eikä niin, että maanantaina klo 7-7.15 ja 10.45-11 ja tiistaina illalla ja keskiviikkona monta tuntia...

Kannattaa jutella naapurien kanssa, niin pääsette varmasti sopuun harjoitusajoista

Vierailija
4/5 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 20 ei ole liian myöhään.

Vierailija
5/5 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan joskus aika kovallakin volyymilla (pakko jos haluaa kuulla mitä soittaa) eikä kukaan naapuri ole valittanut. Itse asiassa, juttelin naapurini kanssa taannoin ja tulin maininneeksi soittoni, eikä hän ollut kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Ei siis ollut kuullutkaan sitä, vaikka olin luullut että ääni kulkeutuisi talon rakenteita pitkin kaikkiin naapureihin.

Mielestäni soittamiseen pätee samat aikarajat kuin muihinkin elämisen ääniin, siis kerrostalossa normaalit hiljaisuusajat. Jos haluat olla ystävällinen, voit tietysti myös kysyä suoraan lähinaapureiltasi häiritseekö soittosi heitä tai onko tiettyjä aikoja, jolloin he toivoisivat sinun olevan soittamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi