Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastakso juoksu talvellakin? Nastalenkkaritko?

Vierailija
20.10.2012 |

Voiko lenkkareihin teettää nasta, vai pitääkö ostaa erikseen talvilenkkarit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisilla lenkkareilla. Kerran olen liukastunut.

Vierailija
2/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit voi nastoittaa, ostaa nastalenkkarit tai vetää lenkkareiden päälle nastakumit

Olen laitatuttanut nastat lenkkareihin. Niissä oli vaatimuksena, että pohja pitää olla tarpeeksi paksu. Maksoi muistaakseni 30,-. Nastoitus auttaa jos jäätä on vain paikoin mutta jos tie on aivan kuin peilin pinta, niin ei silloin mikään nastoituskaan auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hölköttelin viime talvena jonkin verran maihinnousukengillä, tosi ergonomista varmaankin. Juuri tänään lenkillä mietin että mitäköhän sitä keksis. Mikä teillä juoksijoilla on pakkasraja? - ei ap

Vierailija
4/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pakkasrajana -15. Talvella paksummat sukat, tavalliset lenkkarit. Kerran olen kaatunut (5 juoksutalvea takana)

Vierailija
5/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä itse lenkkeillyt aika mukavuudenhaluisesti eli max.-10 astetta, useimmin joku viitisen astetta pakkasta. Riesana mulla on se, että perse jäätyy, eikä sille oikein voi mitään.:P

4

Vierailija
6/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit voi nastoittaa, ostaa nastalenkkarit tai vetää lenkkareiden päälle nastakumit

Olen laitatuttanut nastat lenkkareihin. Niissä oli vaatimuksena, että pohja pitää olla tarpeeksi paksu. Maksoi muistaakseni 30,-. Nastoitus auttaa jos jäätä on vain paikoin mutta jos tie on aivan kuin peilin pinta, niin ei silloin mikään nastoituskaan auta.

nastaliukuesteille (en nyt muista niiden oikeaa nimeä, pujotetaan vaan kengän pohjiin ja lenkin jälkeen otetaan pois.)

Kesällä on nimittäin aika hankala kävellä nastat jaloissa, (ja aivan turhaa) sekä esimerkiksi kaupassa käynti niillä lenkkareilla ei enää onnistu (nastat+kauppojen kivilattia = ei hyvä yhdistelmä)

Nuo liukuestejutut ovat muistaakseni paljon halvemmatkin (muistakseni jotain 10-20e) kuin nastoitus, ja mulla kestivät monta talvea vaikka juoksin todella paljon myös talvisin.

Vierailija
7/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen goretex-lenkkareilla. Jos on tosi liukasta, jätän lenkin väliin, mutta sitä sattuu harvoin. Lumihan ei ole liukasta eikä kuiva jääkään, oikeastaan vain märkä jää on liukasta, kun juoksee. En oikein usko, että viitsisin silloin lähteä nastoillakaan.

Vierailija
8/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noi liukuestenasta-systeemit siis kestivät useamman lenkkariparin ajan sillä keskiverto juoksijanhan tulis vaihtaa lenkkarit about 1krt/vuosi(/1000km).

Vierailija
9/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nastaliukuesteille (en nyt muista niiden oikeaa nimeä, pujotetaan vaan kengän pohjiin ja lenkin jälkeen otetaan pois.) Kesällä on nimittäin aika hankala kävellä nastat jaloissa, (ja aivan turhaa) sekä esimerkiksi kaupassa käynti niillä lenkkareilla ei enää onnistu (nastat+kauppojen kivilattia = ei hyvä yhdistelmä) Nuo liukuestejutut ovat muistaakseni paljon halvemmatkin (muistakseni jotain 10-20e) kuin nastoitus, ja mulla kestivät monta talvea vaikka juoksin todella paljon myös talvisin.

Itse juoksen niillä nastallisilla vain sitten, kun maa jäätyy. Mulla ei siis muutenkaan ole vain yksiä juoksulenkkareita, joten mulle tää ei ole kummallinen järjestely.:)

Varmasti hyvä systeemi tuokin, itse en tiennyt mitään tuollaisista irroitettavista nastoista silloin kun nastat laitatutin. Ja mulla oli siis ne lenkkarit silloin jo ostettuna, en ostanut niitä erikseen nastoittamista varten.

t: se aiempi

Vierailija
10/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nastalenkkareita millään kauppareissuilla tai ylipäätään muuhun, kuin juoksulenkkeilyyn, eli ne nastat ei muuten ole ongelma.

4

Vierailija
11/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liukasta, pitää vain malttaa juosta vähän hitaammin. Pakkasrajani on -30. Mulle ei tule kovin helposti kylmä juostessa, kun lämpenen nopeasti. Kunhan kasvot saa suojattua kommandopipolla, niin ihan hyvin tarkenee.

Vierailija
12/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölkkäilin muutaman talven tavallisilla lenkkareilla. Viime talveksi ostin nastalliset ja sinänsä helpotti, että ei tarvitse niin paljoa jännittää jalkoja. Meno on rennonpaa. Lenkkareiden pitää olla muutenkin sopivan "väljät". Talvella laitan villasukan alle ja urheilusukan päälle. Ei ole ainakaan täällä Tampereen tasolla tullut niin kylmää talvea, että olisi varpaat palellut.

Vierailija
13/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesät, talvet samoilla kengillä. Olen vältellyt pahimpia liukastelupaikkoja eli koettanut liukkailla valita reitit niin, että liukkaat kohdat voi ohittaa.

Ihan hyvin olen pärjännyt, tosin en juokse kovin lujaa... :)

Vierailija
14/14 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, koska siinä kuitenkin aina pelkää liukastumista, mikä taas saa juoksutyylin muuttumaan sipsutteluksi, mikä taas voi pitkällä ajalla vaikuttaa ihan perusjuoksuun ja on erittäin pas'amaista kun joutuu sitten kokonaan opettelemaan juoksutyylin kun alkaa jaloissa reistata. Omaa kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän