Voiko tällaisesta suhteesta tulla pidemmällä tähtäimellä mitään?
Mies: Nelilapsisen, uskovaisen ydinperheen esikoinen, vahva ja karismaattinen luonne, tyypillinen alfa-uros. Vanhemmilla selkeät roolijaot (äiti ollut aina kotona).
Nainen: Työssäkäyvän yksinhuoltajan (ateisti) ainoa lapsi, kasvatettu erittäin itsenäiseksi ja miehistä riippumattomaksi.
(Tulevan anopin hiljaisia mietteitä...)
Kommentit (4)
luulenpa, että ketjun aloittaja on huolissaan tyttärestään, ei pojastaan!
Mikä ettei. Keskenäänhän nämä elävät eivätkä vanhempiensa tykönäja. Jos homma ei yrityksestä huolimatta toimi niin Suomessa avioeron saaminen ei ole kovin vaikeaa. Mahdolliset ongelmat ilmenevät kyllä yleensä jo ennen lasten hankkimista.
Omasta mielestäni naisen itsenäisyys on pelkästään hyvä asia. Se estää "alfaurosta" dominoimasta ja tuo liittoon nykyaikaan kuuluvaa tasa-arvoa. Itsenäistä naista on vaikeampi pakottaa noudattamaan sellaista roolijakoa, jota hän ei koe järkeväksi. Hän uskaltaa myös sanoa vastaan appivanhemmille, mikäli nämä puuttuvat pariskunnan elämään epätoivotulla tavalla.
Jokainen tekee lopulta itse omat valintansa ja kokee itse valintojensa seuraukset. Itsenäisyyteen kuuluu myös se, että seuraava sukupolvi itse keskenään päättää omien lastensa kasvatuksesta. Appivanhemmilla ja vanhemmilla voi olla asiasta mielipiteitä mutta lopullisen päätöksen tekevät lasten vanhemmat itse.
luulenpa, että ketjun aloittaja on huolissaan tyttärestään, ei pojastaan!
Toimiihan tuo jo sekä nainen että mies joustavat omissa näkemyksissään. Jos eivät pysty siihen niin en usko, että ainakaan onnelliseen liittoon on mahdollisuuksia.
Mielenkiintoista on, että miksi näet tarpeelliseksi määritellä naisen jotenkin sen kautta, että on ateistiyksinhuoltajan tytär?
Ja se, että nainen tulee omillaan toimeen eikä ole miehistä riippuvainen, on pelkästään hyvä ominaisuus. Ja osaa varmasti antaa vastusta lujaluonteiselle pojallesi. Tuskin poikakaan mitään tossukkaa haluaisi?
Vai haluaisitko että poikasi ottaisi vaimokseen itsesi kaltaisen kotirouvatyypin? Vai oletko salaa miniäkandidaatille kateellinen tämän riippumattomuudesta?
Miksi ihmeessä ei voisi onnistua sinun mielestäsi?