Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten muistaa kummeja ja isovanhempia jouluna parilla eurolla??

Vierailija
20.10.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö muistamiset lähettää vai voiko antaa käteen?

Itsetehty valokuvakehys ja siihen lapsen kuva.

Ainakaan isovanhemmilla ei tunnu koskaan olevan tarpeeksi lastenlastensa kuvia.

Vierailija
2/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa nätistä kankaasta ympyrät ja sido ne kannen päälle.

Halpaa ainakin ja ehkä hyvääkin jos onnistuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorruta niihin saajan nimi ja joulutervehdys. Joku nätti rusetti vielä mistä sen voi ripustaa joulun ajaksi vaikka keittiöön.

Vierailija
4/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tulee tekemään (minun kanssani) kummeille avainkaulanauhat helmistä ja napeista. Minulla on jo valmiiksi senvärisiä helmiä, mistä tiedän toisen kummin pitävän. Ostan kirppikseltä aina nähdessäni sieviä helmikoruja ja puran ne.

Toiselle ajattelin tehdä sen nauhan värikkäistä napeista, mutta en ole vielä keksinyt loppuun asti, miten nuo napit voi sijoittaa siihen nauhaan niin että näyttävät hauskoilta.

Isovanhemmille lapsi teki viime vuonna lyhdyt lasipurkeista, jotka päälystettiin decoupage-lakalla ja lautasliinoilla. Kahva tehtiin rautalangasta johon pujoteltiin helmiä. Olivat tosi sievät. Tälle vuodelle en ole vielä keksinyt, mitä tehdään. Todennäköisesti painetaan jotain kuvia valkoisiin kangaskasseihin.

Vierailija
5/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset pipareista tehdyt rasiat? Näytti ainakin musta kivoilta. http://kohtijoulua.wordpress.com/piparisia-herkkuja/korurasia-piparkakk…

Vierailija
6/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vohvelikankaasta, johon lapsi pujottelee kuvioita -tai suoraa-puuvillalangoilla. Jotakin paksumpaa kangasta väliin ja koneella ympäri. Värit valitsette saajan mukaan!

Jos ei ole ompelukonetta, niin käsinkin voi ommella reunat ns. napinläpipistoilla kiinni. Iästä riippuen se onnistuu lapseltakin.

Vierailija
7/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi koristella kynttilän ja annatte paketoituna nättiin sellofaaniin.

Toinen vaihtoehto on marketista saatavat kangaskauppakassit, joihin voi kangasväreillä lapsi piirtää jotain.

Vierailija
8/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on askarreltu jo äitienpäivänä ja isänpäivänä, jouluksi isovanhemmat saavat leipomuksia, yleensä kuivakakkua tai joululimppua, viime vuonna tehtiin pipareita jotka lapset koristelivat, tänä vuonna varmaan saaristolaisleipää taidan tehdä

Kummeille on vielä mietinnässä lahjaideat

Vierailija
9/9 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veimme viime vuonna isovanhemmille ison kasan itse tehtyjä joulupipareita nätissä pakkauksessa.

Aiemmin olemme tehneet mm. marinoituja paprikoita, piparkakkutaloja, itse tehtyjä makeisia.

Leipomukset tulevat ehkä halvimmaksi ja ovat kivoja lahjoja silloin, kun ei ole paljoa rahaa käytettävissä. Ei tule vietyjä mitään turhaa rihkamaa, vaan lahja tulee käyttöön.

Jos lapsi on jo sen ikäinen, niin voisitte tehdä yhdessä pienet piparkakkutalot ja antaa sitten lapsen koristella ne. Ja talojen ei tarvitse olla isot, koska kukaan ei jaksa niitä kuitenkaan loppuun asti syödä.

Ja jos mahdollista, niin lapsi tekee sitten vielä itse/teette yhdessä kivat joulukortit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme