Mies on monena päivänä tokaissut 'sinäkään et ole koko päivänä tehnyt mitään'
Esim tiistaina, joka on miehen nukutusilta, tokaisi, että sinä saat kyllä nukuttaa lapset, kun et ole koko päivänä tehnyt mitään. Menin vähän hämilleni, sillä olin töiden jälkeen pyöräyttänyt koneellisen pyykkiä, viikannut 2 koneellista kaappeihin, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen, tehnyt ruokaa, kuskasin lapsen harrastukseen ja takaisin ja kävin sillävälin kaupassa. Ja tämä on yhtä kuin ei mitään?
TÄnään tokaisi saman sillä samalla hetkellä kun olin tyhjentämässä tiskikonetta ja 2 min aikaisemmin olin tullut kaupasta.
Mikä mun miestä vaivaa??
Kommentit (18)
Kerroit tietysti koko listan tekemistäsi töistä ja kysyit mieheltä mitä hän on sitä vastoin tehnyt?
Esim tiistaina, joka on miehen nukutusilta, tokaisi, että sinä saat kyllä nukuttaa lapset, kun et ole koko päivänä tehnyt mitään. Menin vähän hämilleni, sillä olin töiden jälkeen pyöräyttänyt koneellisen pyykkiä, viikannut 2 koneellista kaappeihin, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen, tehnyt ruokaa, kuskasin lapsen harrastukseen ja takaisin ja kävin sillävälin kaupassa. Ja tämä on yhtä kuin ei mitään?
TÄnään tokaisi saman sillä samalla hetkellä kun olin tyhjentämässä tiskikonetta ja 2 min aikaisemmin olin tullut kaupasta.
Mikä mun miestä vaivaa??
Ja et kai ole niin vässykkä, että kun toinen heittää jotain tuollaista, niin sitten sä vaan teet ja märiset vaan jälkikäteen vauvapalstalla?
ja sano se miehelle kanssa. Jos alkaa naukumaan niin sano että itse kerjäsi tätä kun alkoi mussuttamaan. Tee vaikka lista mitä olet tehnyt ja vertaa sitä hänen töihinsä. Ota huomioon jos hänellä on enemmän ansiotyötä.
Yrittää syyllistää sinua omista virheistään tai laiskuudestaan. Joko niin, että häntä harmittaa oma saamattomuus ja laiskuus, jolloin hän yrittää vähentää sitä väittämällä, ettet sinäkään tee juuri mitään.
Tai sitten hänellä on huono omatunto jostain ja hän yrittää tehdä sinusta syypäätä, jotta hän itse ei vaikuttaisi kusipäältä, kun asia tulee ilmi.
Nyt kun on tuon kahdesti todennut sellaisten hetkien aikana/jälkeen, jolloin olet ahkeroinut, tekisin listan töistä, joita olin tuona päivänä tehnyt ja ottaisin asian puheeksi kutsumalla sitä tarpeettomaksi vittuiluksi. Toki lapset kannattaa laittaa täksi ajaksi hoitoon. Älä missään nimessä kuuntele tuota enää yhtään kertaa kiltisti. Miehesi alkaa käyttää valtaa sinuun, ja jos et pane kampoihin, hän luulee, että on oikeassa ja että sinua pitääkin kohdella juuri näin.
Miksi et kysy siltä mieheltä mikä sitä vaivaa??
Eikö hän näe tekemiäsi töitä vai odottaako hän että pitäisi vielä joyain tehdä.
niin voin sitten illalla näyttää, että tässä. Ja pyydän luettelemaan omat hommansa.
Häne listallaan olis todennäköisesti vain sählyn pelaamista ja jääkiekkoa tv:stä ja siten joku 5min kotihomma, mitä pitää muistaa kiittää ja kumastaa ja varoa, ettei vain sano mitään, ettei ota nokkiinsa ja lopeta senkin tekemistä.
Tämän päivän miehen sankariteko on lapsen kanssa päiväunien nukkuminen.
ap. (kihisee)
Laita se ukko ruotuun ja tosiaan kirjaa ylös tekemisesi. Saattaa olla ettei mies vaan ole ajatellut asiaa sen tarkemmin. Kokeilemisen arvoista tosiaan on myös se ettet jonakin iltana (tai jopa parina peräkkäisenä) oikeasti tee yhtään mitään. Varmasti huomaa eron. Kokeiltu on. Ei ole meillä enää narinaa kuulunut vaan osaa herra itse käydä laittamassa sen pesukoneen pyörimään tms.
Kuka muuKAAN ei ole MYÖSKÄÄN tehnyt mitään koko päivänä?
Tutulta kuulostaa, riittääkö vastaukseski se ,että kun se on mies? Tai että tavalliset kotityöt ovat "eimitään" miehen kielenkäytössä?
Sinähän olet tehnyt ne aina ennenkin, eihän semmoisia "töitä" lasketa miksikään.
Vain se huomioidaan, joka olisi jäänyt muuten miehen työksi: auton renkaiden vaihto ja muu huolto, polttopuitten teko, metsästys, sonnanajo ja mitä kaikkia näitä Oikeita Miesten Töitä nyt onkaan.
Ei ole miesKÄÄN niitä tehnyt, jos kerrostalossa asutte, mutta en ole tehnyt sinäKÄÄN.
itsekin käytät otsikossa "monena päivänä" vaikka mies on sanonut noin kahtena päivänä...
taidatte molemmat aina vähän liioitella :)
siinä on hiuksen hieno ero!
Myöhemmästä viestistäsi käy ilmi että miehesi ei sinun mielestäsi tee päivässä muuta kuin 5min. kotitöitä. Olisiko kyse siitä että sinä olet huomautellut miehesi tekemättömyydestä ja hän maksaa potut pottuina. Eli ilman syytä tokaise että etpä ole tänään tehnyt mitään ja näin yrittää saada sinut ymmärtämään miltä hänestä itsestään tuntuu.
Onko oikeasti näin että miehesi ei tee mitään, vai tuntuuko sinusta vaan siltä. Kyllä meillä mies ainakin osallistuu siivoukseen ja muihin kotitöihin vaikka itse teen ehkä enemmän. Mutta tämän lisäksi mies hoitaa kaikki autoon liittyvät asiat, lisäksi käy useammin kaupassa ja hoitaa juoksevia asioita, esim. noutaa jotain tavaroita/työkaluja. Ja kyllä esim. nurmikon leikkuu on enemmän miehen harteilla. Sekä kaikki elektroniikkaan liittyvät asiat, kun en niistä mitään ymmärrä. Kun käyn miettimään, niin loopujen lopuksi mies ehkä hoitaa meidän ns. yhteisiä asioita jopa minua enemmän vaikkei imuri kädessä heilukaan ja siivous on muutenkin vähän sinnepäin.
Tietysti voi olla että ei ole tästä kysymys, mutta tuli vaan itselleni mieleen koska kyllähän mies näkee sinun jotain tekevän jos kerran olit samalla tiskikonetta tyhjentämässä
itsekin käytät otsikossa "monena päivänä" vaikka mies on sanonut noin kahtena päivänä... taidatte molemmat aina vähän liioitella :) siinä on hiuksen hieno ero!
vai haluatko että siteeraan sanasta sanaan joka kerran?
ap.
Onko oikeasti näin että miehesi ei tee mitään, vai tuntuuko sinusta vaan siltä.
eikä mulla ole kuin 1h harrastus viikossa.
ap.
Olen miettinyt tuota kotonakin. Mies joskus tokaisi minulle että "Te vaan sotkette ja minä saan aina siivota.". Siis täh! Mies tekee perheemme siivoamisista ehkä 5%. Silloin kyllä kysyin heti mieheltä asiasta ja hän myönsi että ei ollut ajatellut asiaa niin kuin sanoi.
Toisaalta ei mies todellakaan edes huomaa kuinka paljon kotitöitä teen. Jos olen kotoa poissa muutaman päivän on suuri osa kotitöistä tekemättä, vaikka päälisinpuolin onkin ihan siistiä.
mä alan sinkuksi, vanhaksipiiaksi tämän päätyttyä. Amen. en ole ap.
tai kysyä, mitä olet itse tehnyt. Kun mies seuraavan kerran sanoo, että et ole tehnyt mitään niin jätä se tekeminen kesken. Sano miehelle, että jos hänestä tuntuu, että et tee mitään, niin sitten sinä ryhdyt toimimaan kuten miehestä tuntuu etkä todellakaan tee mitään. Palataan asiaan, kun mies pyytää anteeksi.
Älä selitä, älä puolustele.
tai kysyä, mitä olet itse tehnyt. Kun mies seuraavan kerran sanoo, että et ole tehnyt mitään niin jätä se tekeminen kesken. Sano miehelle, että jos hänestä tuntuu, että et tee mitään, niin sitten sinä ryhdyt toimimaan kuten miehestä tuntuu etkä todellakaan tee mitään. Palataan asiaan, kun mies pyytää anteeksi.
Älä selitä, älä puolustele.
Joo. Noin mäkin tekisin.
laita se ukkos ruotuun.