Mitä masennuslääkettä käytit raskauden aikana?
Kommentit (9)
Pitääkö masentuneen sitten elää selibaatissa siihen asti. Kortsut puhkee ja pilsut pettää, vahinkoja sattuu...
Itseasiassa on olemassa odotusajan masennus ja siinä on erittäin SUURI riski, että kääntyy raskauden jälkeen jopa psykoosiksi. Siksi raskausajan masennushoito on tosi tärkeää, kaikki keinot käyttöön!
Itse olin ennen kolmatta raskautta ihan terve. Ikää 34, hyvä työ, tasapainoinen parisuhde jne. Silti alkuraskaus löi aivan tolkuttoman alakulon, joka ei mennytkään ohi. Pääsin aivan ihanalle psykiatrille onneksi, joka oli erikoistunut raskauden jälkeiseen masennukseen ja sanoi, että millään muulla ei ole nyt väliä kuin saada mut kuntoon ennen vauvan syntymää. Mulla tuo masennus oli aika työperäistä, joten sairaslomalle laittoi ja lääkitystäkin suositteli, mutta ei painostanut. Lopputuloksena mieli tasapainoittui ja nyt tuo lapsi on jo 5-vuotias. Syntymän aikoihin olin jo suhteellisen kunnossa ja vauvan kanssa jaksoin mainiosti.
Ei masennusta voi hoitaa kunnolla raskauden aikana. Lapsi tarvitsee äidin joka jaksaa hoitaa häntä täysipainoisesti. Masentunut ei sitä voi tehdä. En olisi halunnut olla lapsesi.
Monilla masennus voi tulla raskauden aikana. Lääkäri diagnosoi mulle masennuksen, ja alkuraskaus oli kyllä elämäni pahinta aikaa pahoinvointineen kaikkineen, ja määräsi lääkkeet, joita en kumminkaan syönyt, koska sanoi että ei LUULTAVASTI ole haittaa sikiölle.!
nimeltä Optipar raskausajan. Tosin paniikkihäiriön hoitoon. Lapsi nyt 6v ja toistaiseksi ollut hyvin terve.
nimeltä Optipar raskausajan. Tosin paniikkihäiriön hoitoon. Lapsi nyt 6v ja toistaiseksi ollut hyvin terve.
vikaa, vikaa...
Ei masennusta voi hoitaa kunnolla raskauden aikana. Lapsi tarvitsee äidin joka jaksaa hoitaa häntä täysipainoisesti. Masentunut ei sitä voi tehdä. En olisi halunnut olla lapsesi.