No miten jos hoitovapaalla sairastuu ja joutuu sairaslomalle kun ei pysty hoitmaan lasta/lapsia?
Saako silloin " palkallista" sairaslomaa vai miten tehdä? Ja jos mies joutuu olemaan töistä kotona hoitamassa niin miten sitten?
a) äiti sairaslomalla, saa kelalta korvastua ja isä saa hoitovapaarahaa ja omista töistä palkattomalta
b)isä poissa palkallisesti äidin sairaslomalla
c)jotain muuta?
Kertokaa kun en tiiä.
Kommentit (6)
Ei töistä mun mielestä voi olla palkallisesti pois jos puoliso sairastuu ja jonkun pitää hoitaa lasta.
Meillä kävi sellainen " hyvä tuuri" , että mun sairastuessa uudelleen syöpään mies joutui työttömäksi. Mies oli liiton rahalla, mä kotihoidontuella ja sairaspäivärahalla, mies lähinnä hoiti lapsen mun huonon kunnon vuoksi.
lapsen hoidon järjestämiseksi, jos kotiäiti sairastuu.
hoitamaan tervettä lasta, jos äiti/hoitaja sairastuu. Sairasta lasta saa jäädä hoitamaan, mutta ei tervettä.
Kotiäiti ei saa sairastua, tai ainakin lapset pitää pystyä hoitamaan sairaanakin.
t.kolmen äiti
ja ne olis kirjoittaneet sille sairaslomaa. Kun selvisi että hän hoitaa kolmea alle kouluikäistä lasta kotona, lääkäri totesi vaan, että " ethän sinä sairaslomaa tarvitse kun olet VAIN kotona" .. Niinpä!
Jouduin olemaan useita vähintään viikon jaksoja sairaalasssa.
Ja tässä yhteydessä kotiäiti= kotona lapsen kanssa, vaikkakin hoitovapaalla.