Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikuukautinen vauva ei juuri nuku päikkäreitä

Vierailija
19.10.2012 |

Meidän vajaan puolen vuoden ikäinen vauva herää yleensä kymmenen aikaan ja menee nukkumaan noin klo 23. tässä välissä saattaa ottaa yhdet tai kahdet 15-30 minuutin päikkärit. Yöllä herää kerran lyhyesti syömään.

Olen aikaisemmin luullut, että kaikki vauvat nukkuvat muutaman tunnin päikkärit päivässä, mutta ei näköjään ainakaan meidän vaavi. Onko normaalia olla tässä iässä näin "vähäuninen" päivisin? Voiko se muuttua tästä yhtään, vai jääkö nuokin vähäiset pois pikkuhiljaa?

Vauvan pääasiallinen ruoka on vielä rintamaito, Nyt ollaan alettu pikkaisen syömään soseita.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu niin hyvät yöunet, että ehkä ei kaipaa päivällä enempää unta jos virtaa riittää ja ei marise koko iltaa.

Tosin jos illalla marisee niin voittehan laittaa vauvelin nukkumaan ennen 23.

Tosin sitten herää varmasti aamulla ennen 10 mutta ehkä sitten nukkuu pitemmät päikkärit.

Meillä poika halusi nukkua 20 min päikkärit mutta nukutin aina uudestaan koska se oli liian vähän ja kun nukahti uudestaan niin nukkui 2h.

Vierailija
22/22 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kuulosta mitenkään pahalta. Nukkuu pitkät yöt ja hyvin!

Mulla toinen lapsi nukkui tossa vaiheessa yöunet klo 21-5 (heräsi 3-10 kertaa tässä välissä) ja otti päivällä 2-3 kertaa max. 30min. päikkärit. Tätä jatkui 7kk asti, jolloin yhtäkkiä alkoi nukkua 2 tuntia kerrallaan päivällä. Nukkuu edelleen hyvin päivällä, vaikka täyttää jo kaks kohta.

Esikoinen nukkui päivisin 3-4 tunnin päiväunia ja vielä muita tirsoja lisäksi! Nukkuu edelleen enemmän vuorokaudessa (5v.) kuin tuo pienempi. Niin en lapset on erilaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme