Kun ei ole älyllä siunattu, niin mitä sitä tekisi elääkseen?
Olen oudossa tilanteessa. Minulla ei ollut, eikä ole, lukupäätä lukea mihinkään lääkäriksi tai lakimieheksi. Älykapasiteettini ei riitä nimeksikään. En silti haluaisi olla koko elämääni kaupan kassalla, siivoojana tai tehtaassakaan (nämä ovat ainoita paikkoja, joihin todistuksillani voi edes haaveilla pääsevänsä töihin).
MITÄ MINÄ TEEN?!
Kommentit (8)
Onhan paljon vaihtoehtoja joissa ei kauheasti lukupäätä vaadita. Ammattikouluista voi saada aika lyhyelläkin koulunkäynnillä oikein hyvän ammatin, ja osalla aloista on ihan ok palkatkin. Samoin jos vaikka hoitoala kiinnostaa niin terveydenhoito-oppilaitoksen opinnoista tiedän selvinneen melko vähäisellä lukupäällä ja huonolla todistuksella koulusta selvinneitä ihmisiä.
Joku koulutus yllä ehdottomasti kannattaisi hankkia, vaikkei se akateeminen olisikaan! Onko sulla yhtään mitään hajua mikä kiinnostaisi edes vähän tai mikä ei ainakaan?
Työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologi muuten voisi olla sulle oikea osoite, palvelu on ilmaistakin!
mä olin joskus marketeissa esittelemässä ja maistattamassa tuotteita. Hyvää kohtelua sain, kauppiaat vei lounaalle ja kahville kahvioon. Olin kuin joku isompikin "pohatta".
siis meinaatko, että kun et koko ikääs halua kaupan kassalla olla, niin turha sinne on sitten edes mennäkään?
Voi höh. Mene vaikka sinne kassalle, kyllä sitä opiskelemaan ehtii. Ja jos oikein natsaa, niin siitä kassaltakin noustaan vaikka mihin esimiestehtäviin, jos on noustakseen.
mä olin joskus marketeissa esittelemässä ja maistattamassa tuotteita. Hyvää kohtelua sain, kauppiaat vei lounaalle ja kahville kahvioon. Olin kuin joku isompikin "pohatta".
Mä tein konsultentinhommia opiskelijana iltaisin ja viikonloppuisin ja kyllä siitä pohatanolot oli kaukana! Mieletön kiire pakata siihen myyntitiskiin koko ajan ja maistattaa, lisäksi kaupat yleensä käyttivät minua kylmästi esim. omien työntekijöidensä taukotuuraajana vaikka olin ihan eri firman palkkalistoilla ja oikeasti minun olisi kuulunut esitellä vain sitä yhtä tuotetta. Eikä kyllä vienyt kauppiaat kahvioihin, mutta mä teinkin tuota Helsingissä isoissa liikkeissä joissa ei tavisduunari saati ulkopuolinen konsulentti juuri kauppiasta pääse näkemään.
Myy Tupperwarea, Partylitea, LR-kosmetiikkaa, Me&I -lastenvaatteita, ala karppausguruksi tai koiranulkoiluttajaksi, ala kunnallispolitiikkaan persujen listoilta. Eikö nuo kaikki ole vähän tyhjäpäisten hommia?
Perusta kampaamo. Ala pyörittämään R-kioskia. Perusta vaateliike. Tai kahvila.
Pienellä koulutuksella toki.