5-luokkalaisen lapsesi kengänkoko?
Ostettiin päräytettiin sitten koon 40 Vikingin goret pojalle, hän itse oli sitä mieltä että ne on paremmat kuin koko 39 jota oletin hänen seur tarvitsevan..
Viimetalven goret (Timberlandin) olivat kokoa 38.
Pituutta pojalla on 155cm, on siis aika pitkä poika, ja sopusuhtainen/hoikka.
Onko kenkämerkkien koissa miten eroja, Eccoa pojalla ollut myöskin.
Kommentit (27)
KENGÄNNUMERO-asiaankin liitetty nuo "normaali vs epänormaali"-aspektit???????
Jumalavita että on sairasta porukkaa, haloo akat!!
5. luokalla ja kengännumero oli 38. Nyt ostettiin numero 40, sillä olettamani 39 oli liian pieni. Mutta vuotta nuorempi kaverinsa, joka on myös jonkinverran lyhyempi käyttää 41 numeron kenkiä nykyään. On ollut vuosia jo tosi "isokenkäinen".
Olet varmaan se, joka eilen kyseli täällä. Meillä pojalla oli viime talvena kengät kokoa 42-43.
Kenkien koissa on paljon eroja, niin merkkien välillä kuin merkkien sisälläkin. Kannattaa aina tarkistaa pohjan pituus vielä. Keskiverrosti lapsilla on suurimmalla osalla liian pienet kengät. Mun pojan koulussa kävi sellainen asiantuntijaporukka jostain ulkomailta mittaamassa lasten kenkiä ja jalkoja ja sieltä löytyi monelta liian pienet upouudetkin kengät! Omalla pojalla oli juuri sopivat kengät.
Mä en meinannut millään alkaa tajuta sitä, että mun 9v pojalla ja 7 v pojalla ( pojilla 2,5-v ikäeroa) on saman kokoiset jalat, eli molemmilla on nyt 34 koon jalka. Sitkeästi yritin esikoisen jalan kasvutahtiin ostella keskimmäisellekin kenkiä, mutta onneksi lapsi avasi sanaisen arkkunsa itse.
Meillä esikoisella on tosi siro jalka, nyt vasta alkaa koon 33 futiskenkä tuntua pieneltä...
Yksilölistä on tosiaan tämäkin asia, meillä tuo jäbä täytti vasta nyt viimevkolla 11v joten minusta kengänkoko 40 on aika suuri, isällänsä kengät ovat kokoa 42 ja hän sentään 30v poikaansa vanhempi ;)
Tosin pojasta tulee kyllä selkeästi isäänsä pidempikin, isänsä ei ole mikään pitkä mies, itse olen 169cm ja kengänkokoni 39, joissakin kengissä 38.ap
pojastasi on tulossa. Ihmiset kun kasvavat kovin eri tahtia, mä tunnen monia poikiakin, jotka on olleet suorastaan jättiläisiä ala-asteella, ja kasvu onkin pysähtynyt jo ylä-asteella, eikä mitään varsinaista pyrähdystä enää tullutkaan.
Mutta joo, kaverini 11 v pojalla on koon 43 jalka. Isällään on 47.
poika 10v ja 135cm kenkä 35. Ihan normaalina menee, muualla kuin tietty AV:llä