Myytkö lasten pieneksi jääneet vaatteet vai annatko ilmaiseksi eteenpäin?
Kommentit (36)
Toimittaa lahjoituksena saadut vaatteet ja kengät sekä kodintarvikkeet suomalaisille vähätuloisille perheille. Monella paikkakunnalla vapaaehtoistoimintaa.
Kaverit ei halua käytettyjä (ja sukupuoletkin on mun ja kavereiden lapsilla eri)ja meille on tullut mun sisarusten lapsilta vaatetta ilmaiseksi. Huutonettiin tekisi mieli laittaa muutama vaate ja kestovaippoja myyntiin. Vaippoja on sitä kautta mennytkin. Kirpparilla en saanut myytyä vaatteita,vaikka hinnat oli halvat. Mieluiten laittaisin Venäjän katulapsille tai katastrofialueelle suoraan vaatteet ja pehmot. Leluja en ole vielä myynyt tai antanut. Vieläköhän talvivaatteet menisi kaupaksi? En tykkää fb:stä,koska siinä näkee kaikki tiedot ja nimen jo selailuvaiheessa. Nimimerkin takana huutonetissä on mun mielestä kivempi. Yhteystiedot ja nimen saa kun kaupat tekee...
loput vien hyväntekeväisyyskirppikselle
laitan huutikseen. Tavisvatteet annan paikallisen seurakunnan keräykseen. Rikkinäiset ym. kelvottomat roskiin.
Vaatteet on niin kallita etten yksinkertaisesti raaski antaa ilmaiseksi kavereille kun myymällä saa helposti rahaa uusia vaatehankintoja varten. Hävettää kyllä oma ahneuteni mutta rahat on aika tiukassa.
Sellaiset, mitkä ei mene kaupaksi vien Fidaan. En ole köyhä, mutta otan silti mielelläni ne rahat, mitkä niistä saa. Ostan kalliita vaatteita ja ne ovat yleensä hyväkuntoisia vielä pieneksi jäätyäänkin.
myyntipaikka lastenvaatteille on FB, erityisesti "merkkivaatteet" viedään lähes käsistä. Ei tarvitse olla mitään oikeita merkkivaatteita, vaan näitä kaikenlaisia hurahtaneita riittää pilvin pimein, jotka pitävät lastenvaatteita sijoituskohteina...
Huutonetissä paljon halvemmat hinnat, sitä kautta voi myydä vaatepaketteja.
Voitko vinkata, mikä FB:n kirppis? Mikä ryhmä?
Tosin harvempi vaate (ihan vauvanvaatteita lukuunottamatta) kestää ihan kaikkien viiden pojan käytön. Ehkä joistain juhlavaatteista riittäisi eteenpäinkin annettavaksi tai myytäväksi. Roskiin ei mene kuin niin rikkinäiset ettei niistä ole enää mihinkään.
Halvemmat annan kavereille ilmaiseksi. Sitten kun palaan töihin eikä ole näin tiukkaa rahasta, annan kaiken ilmaiseksi eteenpäin.
Annan ne vaatteet ilmaiseksi, jotka olen saanut ilmaiseksi muilta. Ne, jotka ystävät ovat ostaneet lahjaksi vastasyntyneelle, olen tallettanut molemmille lapsilleni. Toivottavasti he aikanaan saavat laittaa ne omalle vauvalleen. Minusta oli mukava pukea omille vauvoilleni vaatteita, joita mulla itsellänikin on ollut noin 30 v sitten. Myös itse kaupasta ostetut tavalliset collegehousut ja trikoopuserot annan eteenpäin, mutta esim. itse neulotut/mummin neulomat vaatteet ja vaikka 1-vuotiskuvassa olleet jemmaan siihen ikuisuuslaatikkoon.
Annan mielelläni vaatteita miehen siskon vauvalle, mutta toisaalta ärsyttää se, että me ollaan pienemmillä tuloilla ostettu paljon lapsille tavaraa itse, ja nyt he suorastaan olettavat saavansa ihan kaiken ilmaiseksi. triptrap-kopiotuolitkin meidän ois pitänyt heidän mielestään säilöä omissa nurkissamme kunnes heidän vauvansa sitten tarvitsee sitä. Mies möi tuolit työkaverilleen, kun sai samalla kertaa molemmat pois hyvällä hinnalla. Kopiotuolien hinta nyt ei hirveästi päätä huimaa, eikä kyse ole siis pelkästä rahasta, vaan toisten röyhkeydestä. Eli olettavat ilman muuta saavansa kaiken ja meidän vielä varastoivan sitä kamaa. Ei heidän tartte maata meidän jalkojen alla suudella ja olla äärettömän kiitollisia käytetyistä tavaroista, mut voisivat edes kysyä niitä tavaroita. Tytön synttäreilläkin ne leikki brion junaradalla meidän lasten kanssa ja lässyttivät vauvalleen, että sitten kun sä saat tämän radan, niin ostetaan siihen joku tietty osa. Tämä nyt meni aiheen ohi, ja tulee väännetyksi rautalangasta, että annan kyllä vaatteita ja tavaroita, mutta joskus tekis mieli jättää hintalappu meidän lasten vaatteisiin kun nähdään miehen siskoa, niin se tajuis, että se säästää tosi pitkän pennin pukiessaan lastaan käytettyihin tavaroihin. Ja se säästää vielä roimasti aikaa kun ei tartte kiertää kirpparilla sen käytetyn kaman perässä.
Voitko vinkata, mikä FB:n kirppis? Mikä ryhmä?
ton nimisellä kirpiksellä on ihan hullut hinnat ja kauppa käy!
Lasten kirpputori H&M Lindex Kappahl (koottain)
Tarpeettoman lahjoitan eteenpäin joko tutuille/tuttjentutuille tai kirkon keräykseen. Kaikki on mennyt ilmaiseksi lahjoituksena vaatteista rattaisiin.
MIes väliin vähän nikottelee, mutta mä sanon, että se on hyväntekeväisyyttä tai mun tapani auttaa ja antaa hyvää mieltä.
Kaikki menee suoraan miehen veljen perheelle.
Käytän kahdella lapsella ja sen jälkeen annan vaatteet ja tarvikkeet sukulaisille. En jaksa lähteä hinnoittelemaan ja myymään. Olemme myös saaneet paljon vaatteita. Minusta ei olisi oikein myydä lahjaksi saatuja, vaan laitan mieluummin hyvän kiertämään.
osan annan/laitan Uffin laatikkoon ja huonoimmat menevät roskiin.
Kyllä se kirppismyyntikin voi tuottaa ihan hyvin. Meilläpäin hyvä lastentarvikekirppis, ja viime kuussa oli taas kahden viikon itsepalvelupöydän voitto n.300e. Kyllä sillä rahalla sai taas ihan hyvin ostettua uutta vaatetta lapsille..
Onhan siitä laputtamisesta ja pöydän siivoamisesta vaivaa, mutta kyllä sen teen muutaman kerran vuodessa ihan mielelläni kuitenkin tuon rahan edestä.
Mitä kautta saa lähetettyä suoraan vaatteita katastrofialueille ja Venäjälle?! Kotona on niin paljon vaatetta, mikä ei myydyksi ehkä mene mutta varmasti vaatetta kipeesti tarvitsevat ottaisi ilomielin vastaan ja mieluusti auttaisin mutta ku mistään ei löydy mitään suoraa reittiä!!!
on säästössä mahdollisia tulevia lapsia varten.