suomalaisten mediaaniansio melkein 2800 e
en kyllä tunne ketään muuta kuin sairaanhoitajia jotka noin hyvin tienais. kaikki muut tutut tienaa n. 1400€ -2000€ brutto. Itse vielä vähemmän. mites te?
Kommentit (36)
Meillä mies on it-alalla asiantuntijatehtävissä ja tienaa reilusti alle 3000e/kk...
onko kunnalla tai valtiolla sitten? En tiedä yksityiseltä sektorilta kyllä ketään alle 3000 e / kk tienaavaa it-asiantuntijaa. Peruskoodaajien ja muiden perustekijöiden palkka alkaa yleensä siitä 3000 eurosta ja jotkut kokeneet ja hyvinä aikoina palkkansa nostamaan onnistuneet saavat jopa 5000 euroa sellaisesta työstä.
Ihan pk-yrityksessä. Että nytpä "tunnet". =)
Itse tienaan n.500e yli tuon mediaanin mutta ei se täällä Helsingissä kovin paljon ole. Toki tiedän, että täälläkin on paljon myös matalapalkkaisia työntekijöitä, jotka tienaavat vielä reilusti enemmän, en siis vähättele omaa palkkaani sinänsä. Joka tapauksessa asuntojen hinnat ovat sitä luokkaa että onneksi mieheni tienaa tuplat minun palkastani, niin jonkinnäköisen kolmion ostaminen on jopa realistinen suunnitelma.
palkka, mutta kyllä minulla sekä miehelläni on molemmilla enempi..miehelle jotain 3500eur ja minulla 4000eur. Ja olemme kyllä hivenen alle 30v ja pohjois-Suomessa pienen pienessä kaupungissa...
Meillä mies on it-alalla asiantuntijatehtävissä ja tienaa reilusti alle 3000e/kk...
En viitsi liikaa paljastaa, mutta olemme korkeakoulun käyneitä. Itse olen rahoitusalalla esimiestehtävissä ja mies tekniikan alalla myös esimiestehtävissä. Toki palkkamme ei ole pitkään ollut tätä tasoa, mutta nyt on.
Ja tiedostamme kyllä, että raha-asioiden suhteen olemme hyvin onnekkaita, mutta mielestäni vielä onnekkaampia perheestämme ja tavallisesta parisuhteestamme:)
on vaativissa johdon sijteerin töissä suuressa yrityksessä. tosiaan amk tutkinnon vaativa työ ja palkka kokopäivätyönä 1730€.
Millä mittarilla johdon sihteerin työ on vaativaa? Ihan oikeasti kiinnostaa, että minkä koet työssäsi vaativaksi?
miten tuollaisilla palkoilla tulee toimeen. Mulla reilut 7.000 eur liksa ja sekin menee kaikki:D
Johdon sihteeri, ja tuollainen ulosanti?!?
on vaativissa johdon sijteerin töissä suuressa yrityksessä. tosiaan amk tutkinnon vaativa työ ja palkka kokopäivätyönä 1730€.
Johdon sihteeri, ja tuollainen ulosanti?!?
siksi virheet, enkä jaksa täällä huolehtia ulosannista kun työssäni vastaan lehdistötiedotteista ja kaikesta mitä ulospäin firmasta lähtee ja myös suurten kokousten pöytäkirjat yms. on mun vastuulla. täällä heittäydyn vapaalle enkä käytä edes isoja kirjaimia : )
Millä mittarilla johdon sihteerin työ on vaativaa? Ihan oikeasti kiinnostaa, että minkä koet työssäsi vaativaksi?
eli tuhansia ihmisiä tulee tapahtumiin jotka vastuullani. Suurten kokousten pöytäkirjojen teko, sekä teknisesti vaativaa että myös asioiden takia, eli jäsentely on aika vaikeaa kuna asiat on hankalia ja isoista investoinneista yms. kyse. Nuo ehkä hankalimmat mutta hoidan myös suhteita ulkomaille yms. eli kileitaidon tulee olla just eikä sinneppäin jotta luon edustavan kuvan toiminnasta.
Paljonko ihmisiä kuuluu mihinkin palkkaluokkaan. Monella jää toi mediaanikin haaveeksi ja eiks täällä ole aina melkein miljoona köyhyysrajalla.
Mulla ei onnistu vapaallakaan jättää isoja kirjaimia käyttämättä, saati tehdä muita suurempia kirjoitusvirheitä, kun työssäni joudun kirjoittamaan asiallisesti :) Täytyis kai relata vähän!!
Mulla ei onnistu vapaallakaan jättää isoja kirjaimia käyttämättä, saati tehdä muita suurempia kirjoitusvirheitä, kun työssäni joudun kirjoittamaan asiallisesti :) Täytyis kai relata vähän!!
vahingossa lipsahtaa välillä isotkin kirjiamet...
Suomessa sain n. 1,2 x tuon mediaanin, nyt ulkomailla 2,2 x mediaani. Ja verot ja hinnat hyvin ok.
Paljonko ihmisiä kuuluu mihinkin palkkaluokkaan. Monella jää toi mediaanikin haaveeksi ja eiks täällä ole aina melkein miljoona köyhyysrajalla.
Tuo mediaanihan kertoo vain että tuossa palkkatasot kohtaavat ylhäältä ja alhaalta.
en kyllä tunne ketään muuta kuin sairaanhoitajia jotka noin hyvin tienais. kaikki muut tutut tienaa n. 1400€ -2000€ brutto. Itse vielä vähemmän. mites te?
Äitini tienaa n 1700 brutto. Veljeni varmaan max 2500e brutto.
Itse tienaan 3700 e brutto ja mieheni 4800 brutto.
Ammatit on äiti: osastonsihteeri, veli töissä pankissa, itse esimiesasemassa mediatalossa ja mies esimiesasemassa oleva insinööri.
mun brutto on 1900e, miehen 5000e kuukaudessa. Tutuissa on kaikenlaisia tienaajia, kovimmillaan palkat on kymmeniä tuhansia kuukaudessa, pienimmillään minun palkan alle.
onko kunnalla tai valtiolla sitten? En tiedä yksityiseltä sektorilta kyllä ketään alle 3000 e / kk tienaavaa it-asiantuntijaa. Peruskoodaajien ja muiden perustekijöiden palkka alkaa yleensä siitä 3000 eurosta ja jotkut kokeneet ja hyvinä aikoina palkkansa nostamaan onnistuneet saavat jopa 5000 euroa sellaisesta työstä.