Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallista palvelua terv.asemalla, mitä mieltä?

Vierailija
19.10.2012 |

Hei!

Olen kärsinyt aika ajoin clue-soluista. Parhaillaan nyt ja edellisen kerran vuosi sitten. Soitin eilen terv.as ja pyysin lähetettä labraan.

Hoitaja sieltä tokaisi, että " niin, vuosi sitten sinulta on otettu Klamydia-testi, nytkö ei ole sille tarvetta?". Vuosi sitten väen väkisin hoitaja soitteli perään, että ko testi olisi hyvä tehdä ja suostuin siihen, vaikkakin olen ja olin parisuhteessa jo tulloin. Mutta siis, nyt tämä testi roikkuu aina papereissani. Tokaisin hänelle, että "en epäillyt vuosi sittenkään että minulla klamydiaa olisi".

Mielestäni hirvittävän huonoa ja epäasiallista palvelua. Olen siis 40-v äiti-ihminen ja olin kyllä pitkään yh:nä (ehkä tämä sen takia ärsyttää minua), mutta nyt parisuhde kestänyt kaksi vuotta.

Mitä mieltä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia on kai aika yleinen ja aiheuttaa epämääräisiä ja moninaisia oireita. Joten onhan se loogista sulkea pois sen mahdollisuus, jotta ei jäisi hoitamatta. Mulla on ollut toistuvia virtsatieinfektioita ja klamydiatestejä aina välillä ehdotettiin, koska siinä olisi voinut olla samankaltaiset oireet.

Minusta on ihan järkevää, että sairauksia arvioidaan oireiden mukaan, eikä yritetä pärstäkertoimella päätellä kenellä voisi olla sukupuolitauti.

Vierailija
2/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen huomio, kysyi vielä sun mielipidettä testin tarpeellisuudesta. Ei ne hoitajat vatvo sun parisuhdestatuksia ja keksi tahallaan tapoja loukkaamiseen. Tiedoista näkyi että testi on tehty, ei sitä, kenen aloitteesta.

Huono itsetunto ja siihen liittyvä järjetön itsekeskeisyys ja pikkuasioissa vellominen on todella epäviehättävää. Sä oot äiti ja lapsillesi lähin esikuva, kasvata vähän terästä minne sitä tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näet ja koet vittuilua siellä, missä sitä ei nyt kyllä ole.... surullista.

Vierailija
4/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vain tiedoksi, että parisuhde ei ole mikään absoluuttinen suoja sukupuolitauteja vastaan.

Minusta tuossa ei ollut mitään kummallista, ihan asiallista käytöstä.

Vierailija
5/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa nyt tapahtui väärin? Kaikesta ihmiset loukkaantuukin.

Vierailija
6/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta tarvitse nokkiin ottaa. Jos sinusta ei kerran oikeasti ole tarvetta nyt klamydiatestiin, niin vastaat kysymykseen "nytkö ei ole sille tarvetta" että "ei ole, ei ole ollut uusia kumppaneita viime testin jälkeen" ja asia on sillä selvä.

Vierailija
7/7 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis ap ajattelit, että terkka olisi tiennyt kysymättä klamydiatestin tarpeellisuuden? Oliko papereihin kirjattu

- parisuhdestatuksesi

- miehesi klamydiatestin tulokset (olisittehan tässä vuoden aikana voineet jättää esim. kondomin pois ja miehen vuosi oireettomana ollut klamydia tarttua)

- sinun ja miehesi vakuutus, ettei teillä ole avoin suhde

- molempien vakuutus, ettette ole pettäneet

- maininta ettette harrasta kimppaseksiä tai parinvaihtoa

- et ole joutunut esim. raiskatuksi viimeisen vuoden aikana

Ei se, että on 40-vuotias äiti kerro välttämättä yhtään mistään. Naamastako terkan pitäisi arvata kaikki yllämainittu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme