Olin yöllä saatanan akka..
Nukuttiin ja heräsin miehen kännykän akun latauspiippaukseen, mies ei osaa puhelintaan juuri käyttää eikä täten ole osannut hiljentää merkkiäänikään.. Mulla nukkui vauva kainalossa, herään muutenkin hänen kanssaan monta kertaa yössä ja mies nukkuu tyytyväisenä. Niinpä tökin ukkoa hereille että mene laittamaan puhelimes laturiin. Mies unisena että ketä se häiritsee. Sanoin että mene nyt, en pysty nukkumaan kun se piippaa, mies: "mene saatanan akka yksin laittamaan, miten vammanen oot kun ton takia pitää herättää" Ja meni vihaisena.
Tuo miehen kielenkäyttö?!! Ihan hirveää. Unisena, kiukkuisena, menee herkästi tuollaiseksi. Mitä vingut, saatanaa.. Tuntuu hirveän pahalta. Olen puhunut hänelle monesti asiasta, mutta olen kuulemma niin ärsyttävä. Tai sitten jos töissä inhottavaa niin pakko purkaa tms.
Mun isä on aina ollut samanlainen kuin sun mies. Isällä on nyt ikää melkein 80 vuotta ja räyhääminen on vain pahentunut vuosien mittaan. Nyt hän on jo suututtanut kaikki lapsetkin, itse kävin vanhempien luona viimeksi puolitoista vuotta sitten. En vain jaksa sitä haukkumista.
Vanhempani ovat vielä yhdessä, mutta äiti on kymmeniä vuosia valittanut, miten kurjaa hänellä on. Olen parikymmentä vuotta ehdottanut, että autan häntä asunnon hankkimisessa ja muussa. Mutta ei, parempi on vain valittaa. Nykyisin pistän puhelut poikki heti, kun hän valittaa surkeaa elämäänsä.