Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiset ja muut uskovat kertokaa tiedän pahin syntinne!

Vierailija
18.10.2012 |

Itselläni on,että minä ja mieheni käytetään ehkäisyä.Meillä on 10 lasta mikä on meille jo ihan tarpeeksi.Lapset noin 1-4 vuoden ikäeroilla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pientä syntiä tai pahaa syntiä. Kun ihminen on rikkonut yhtä käskyä vastaan, hän on rikkonut kaikkia käskyjä vastaan. Minä ja sinäkin olemme siis rikkoneet kaikkia käskyjä vastaan. Siksi me tarvitsemme Jeesuksen armoa. Armosta käsin tulee halu seurata Jeesusta ja tehdä niinkuin Jumala on kertonut meille olevan parhaaksi. Teot eivät pelasta. Pelastus tulee yksin uskosta, yksin armosta, Jeesuksen ristinkuoleman tähden.

Vierailija
2/25 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni harrastettiin esiaviollista seksiä monesti.Nyt on lapsia kuitenkin 12 kappaletta .:)Ehkäisyä ei olla käytetty koskaan eikä tulla käyttämäänkään.Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi! Jos on usko tallella niin tuo pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on, että synti on syntiä ja me ihmiset olemme syntisiä. Jumalan näkökulmasta ihminen on joko täydellisen syntinen tai täydellisen armahdettu Jeesuksen armosta. Mitään välimuotoja ei ole

Maallinen oikeus on sitten aivan eri asia. Maallisen oikeuden edessä on pieniä rikoksia ja isoja rikoksia, ja jopa sellaisia rikoksia, joista saa elinkautisen. Se ei kuulu sitten uskonasioihin mitenkään. Jumalan synti-armo -politiikka ei ole yhtenevä maallisen oikeuden periaatteiden kanssa.

Vierailija
4/25 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pientä syntiä tai pahaa syntiä. Kun ihminen on rikkonut yhtä käskyä vastaan, hän on rikkonut kaikkia käskyjä vastaan. Minä ja sinäkin olemme siis rikkoneet kaikkia käskyjä vastaan. Siksi me tarvitsemme Jeesuksen armoa. Armosta käsin tulee halu seurata Jeesusta ja tehdä niinkuin Jumala on kertonut meille olevan parhaaksi. Teot eivät pelasta. Pelastus tulee yksin uskosta, yksin armosta, Jeesuksen ristinkuoleman tähden.

Tätä sepustusta lukiessa tulee vaan yksi asia mieleen, onneks mä en ole uskovainen. Kaikella kunnioituksella.

Vierailija
5/25 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kakkonen

Tätä sepustusta lukiessa tulee vaan yksi asia mieleen, onneks mä en ole uskovainen. Kaikella kunnioituksella.

Vierailija
6/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ja muut uskovat kertokaa tiedän pahin syntinne! Itselläni on,että minä ja mieheni käytetään ehkäisyä. Meillä on 10 lasta mikä on meille jo ihan tarpeeksi.Lapset noin 1-4 vuoden ikäeroilla.

Ettekö siis halua enempää lapsia?

Vierailija
7/25 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uskovaiselle ole oikein. Suosittelen että te siis avaaja ja puolisosi, ottaisitte yhteyttä ry:llä johonkin puhujaan tai muuten semmoiseen elävässä uskossa olevaan johon koette voivanne luottaa, ja kävisitte keskustelemassa kaikista tärkeimmistä asioista. Jrt eräs veli.

Vierailija
8/25 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ja muut uskovat kertokaa tiedän pahin syntinne! Itselläni on,että minä ja mieheni käytetään ehkäisyä.Meillä on 10 lasta mikä on meille jo ihan tarpeeksi.Lapset noin 1-4 vuoden ikäeroilla.

Miksi pidät ehkäisyä syntinä? Jeesus ei ole opettanut mitään kieltoon liittyvää, eikä raamatussa kielletä ehkäisyä.

Eikö lasten hyvinvointi juuri vaadi että vastuulliset vanhemmat säästävät voimansa olemassa olevien lasten hvyäksi silloin kun rajat tulee vastaan?

Vierailija
9/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pientä syntiä tai pahaa syntiä. Kun ihminen on rikkonut yhtä käskyä vastaan, hän on rikkonut kaikkia käskyjä vastaan. Minä ja sinäkin olemme siis rikkoneet kaikkia käskyjä vastaan. Siksi me tarvitsemme Jeesuksen armoa.

Mutta eihän lestadiolaiset käskyjä seuraa, heillä on ihan oma syntilista. Heille on kiellettyä moni sellainen luonnollinen asia, josta ei käskyissä puhuta mitään.

Toisaalta lestadiolaisille ei ole kiellettyä esim. pakottaa uskonystävä julkiseen parannukseen niissä kiusaamiskokouksissa joita he kutsuvat "hoitokokouksiksi".

Esimerkiksi meikkaaminen on ainakin näille vanhoillisille synti. Herätkää! Maailmassa tapetaan ihmisiä päivittäin. Menkää vaikka Syyriaan tai Afrikkaan, auttakaa hädässä kärsiviä ihmisiä. Sen sijaan että keskitytte moralisoimaan jotain niinkin yksitoikkaista asiaa kuin meikkaaminen. Naurettavaa.

Vierailija
10/25 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uskovaiselle ole oikein. Suosittelen että te siis avaaja ja puolisosi, ottaisitte yhteyttä ry:llä johonkin puhujaan tai muuten semmoiseen elävässä uskossa olevaan johon koette voivanne luottaa, ja kävisitte keskustelemassa kaikista tärkeimmistä asioista. Jrt eräs veli.

voi kuustoista, entisenä "uskovaisena" sanon että puhutte ihmisistä niin paljo paskaa että sekö se on sitä autuutta?? saarnamiehen tykö, kas ku ei jumalan tykö:D

Vierailija
11/25 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiäkään ei voida nyt olla, kun ei voida just saada lisää lapsia, joten mä runkkaan ja samalla mietin rumia.

Vierailija
12/25 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täyttä höpötystä väittää, että vaikkapa lasten raiskaaminen olisi jotenkin suurempi synti kuin ripsivärin käyttö. Yhtä lailla syntisiä ovat molemmat.

Vierailija
13/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni harrastettiin esiaviollista seksiä monesti.Nyt on lapsia kuitenkin 12 kappaletta .:)Ehkäisyä ei olla käytetty koskaan eikä tulla käyttämäänkään.Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi! Jos on usko tallella niin tuo pitää.

En ihan saa kiinnin että mitä yhteyttä esiaviollisella seksillänne on siihen että teilä on 12 lasta. Selitä vähän. Esiaviollinen seksi ei tee ihmistä hedelmättömäksi, eikä se muutenkaan vaikuta lasten määrään, ei myöskään lisäävästi.

Onko lestadioalisilla jotain tuontapaisia uskomuksia esiaviollisesta seksistä?

Vierailija
14/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuitenkin sanoa, että minun helmasyntini on laiskuus ja mukavuudenhalu. :-)

Vierailija
15/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pientä syntiä tai pahaa syntiä. Kun ihminen on rikkonut yhtä käskyä vastaan, hän on rikkonut kaikkia käskyjä vastaan. Minä ja sinäkin olemme siis rikkoneet kaikkia käskyjä vastaan. Siksi me tarvitsemme Jeesuksen armoa.

Mutta eihän lestadiolaiset käskyjä seuraa, heillä on ihan oma syntilista. Heille on kiellettyä moni sellainen luonnollinen asia, josta ei käskyissä puhuta mitään.

Toisaalta lestadiolaisille ei ole kiellettyä esim. pakottaa uskonystävä julkiseen parannukseen niissä kiusaamiskokouksissa joita he kutsuvat "hoitokokouksiksi".

Vierailija
16/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkäisy ole mielestäni synti. synti on saada liian iso lapsi määrä,mitä ei jaksa enää hoitaa! eikö Luojan antamaa lahjaa pidä arvostaa niin paljon,että sen hoitaa ja huolehtii hyvin??

alkoholismi on syntini,vaikka en tykkää laittaa syntejä mihinkään järjestyksiin.

t.esikoislesu

Vierailija
17/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kylässä on kallis uusi toimitao ja niillä menee kaikki aika talkoissa ja myyjäisissä voidakseen kerätä varat tilojen ylläpitoon ja velkojen maksuun.

Että semmoista hengellisyyttä.

Vierailija
18/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heitä on vanhempien resursseihin nähden liikaa. Eräs lestadiolaisperheen lapsi kertoi lapsuudestaan:

http://freepathways.wordpress.com/2012/09/29/aitini-lapsen-nakokulmasta/

Vierailija
19/25 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan saa kiinnin että mitä yhteyttä esiaviollisella seksillänne on siihen että teilä on 12 lasta. Selitä vähän. Esiaviollinen seksi ei tee ihmistä hedelmättömäksi, eikä se muutenkaan vaikuta lasten määrään, ei myöskään lisäävästi.

Onko lestadioalisilla jotain tuontapaisia uskomuksia esiaviollisesta seksistä?

Vierailija
20/25 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Suomen talous laahaa ja yskii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi