Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiminlyötkö papa-kokeet? Itse en ole

Vierailija
18.10.2012 |

käynyt papa-kokeissa noin 6 vuoteen. Hävettää myöntää. Olisin käynyt joukkoseulonnassa, mutta lähdinkin matkalle enkä saanut enää uutta aikaa. Aika noloa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se oli, pitääkö synnytyksen jälkeen käydä johonkin tiettyyn aikaan mennessä? Kertokaa viisaammat!

Vierailija
42/50 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen muuten, että ette käy. Se syöpä kun voi tulla vaikka mies pysyisi samana eikä oisi sukupuolitautejakaan. HP-viruksenkin voi saada muualtakin kuin sukupuoliyhteydestä.

Nykytiedon mukaan kohdunkaulan syövän syntyyn tarvitaan 99,9% tapauksista HPV-infektio. Ilman sitä syövän kehittyminen on äärimmäisen harvinaista. HPV-infektioita on monenlaisia, joista ulkosynnyttimiin kondyloomaa aiheuttavat saattavat tarttua mm. kumppanin sormista tai "saunan lauteilta". Erittäin epätodennäköistä tämäkin. Nämä kondyloomaa aiheuttavat virukset eivät kuitenkaan aiheuta syöpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt, että elän niin kauan kuin ilman lääketieteen apua elän, ja kuolen sitten kun johonkin tautiin kuolen. Jos se on kohdunkaulansyöpä nelikymppisenä niin se on ok. Jos se on keuhkokuume niin se on ok tai mikä vaan. Hoitoa en aio sairauden löytyessä kuitenkaan vastaanottaa joten ihan turha käydä tutkimuksissakaan.

Oletko idiootti? Miksi kuolla "turhaan", jos helppoja hoitomuotoja on olemassa? En minäkään mitään pitkittyviä syöpähoitoja haluaisi jos toivo paranemisesta olisi mitätön, mutta ei kai kukaan ole niin tollo ettei hoida jotain keuhkokuumetta pois, tai muuta sairautta mikä hoituu vaikka antibiooteilla tai pienellä operaatiolla. Onko sinulla perhettä vai eikö kiinnosta oma hyvinvointi edes heidän takiaan?

Ei, mulla ei ole perhettä eikä läheisiä ihmisiä. Koen elämäni melko merkityksettömäksi ja tylsäksi, mielelläni siitä jo luopuisinkin vaikka toisaalta ei elossa oleminenkaan mitään akuuttia tuskaa tuota, lähinnä kyllästymistä vaan. Ihmisiä kuitenkin on tällä planeetalla jo liikaa ja tällainen erakko jonka poismenoa ei kukaan jäisi kaipaamaan olisi ihan sopiva harvennuskohde, mutta eihän se elämä oikeudemukaista ole, täällä minä porskutan 38-vuotiaana täysin terveenä kun jotkut pienten lasten äidit ja isät sairastuu ja kuolee...

Vierailija
44/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vuosittain yksityisellä. Kerran on solumuutos todettu ja Se säikäytti kovasti!

Vierailija
45/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2012 klo 09:49"]vajaa parikymmentä vuotta ja vuosittain olen käynyt kokeessa. Nyt viimeisen joukkoseulonnan yhteydessä neuvolan täti sanoi ettei tarvitse käydä niin usein. kaksi vuotta olisi kuulemma parempi ja viisikin vuotta menettelee. Tämä syöpälaji kuulemma kasvaa niin hitaasti (???!!) En oikein usko häntä ja aion jatkossakin käydä 1-2 vuoden välein.

Nuorena olin lääkäriopiskelijan kanssa, joka fiksusti päätti jakaa vasta jälkikäteen tiedon että hänellä on kondylooma :/ Mulla ei ole kertaakaan ollut papassa mitään eikä gynet ole sanoneet ulkoisissa osissa näkyvän mitään. Kerran jopa tehtiin se joku happokäsittely joka ainakin paljastaa jos siellä jotain on. Silloinkaan ei näkynyt mitään. Olen kaikesta huolimatta vielä näidenkin vuosien jälkeen lähes hysteerinen asian suhteen.

Ja että menin sitten piru vie luottamaan siihen ihmiseen kun kuvittelin hänen tajuavan jotain lääketieteestä ja olevan vastuullinen ihminen. Näin sitä taas saa ihminen maksaa typeryydestään.

[/quote]

Toivottavasti pääset tuosta huolesta yli. Surullista tuhlata aikaa ja voimia syövän pelkoon kun näyttää siltä ettei mitään hätää ole. Eli et saanut kondyloomaa etkä syöpää, sait vain luulon että sait kondylooman ja syövän.

Vierailija
46/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2012 klo 17:55"]

Minulla ei ole eikä muitakaan tauteja eikä kumppaniakaan, joten miksi käydä turhaan pillua levittämässä?

ja ainut kumppani siihen aikaan (siis kuin sain visvasyylän), aviomieheni. Minä en levitellyt. Että näin.

mutta luulen että tuo levittely tarkoitti sitä levittelyä mikä tapahtuu siinä gynen edessä?

Palstalla on joku erityisen ahdistunut nainen (?), jonka mielestä jopa niinkin normaali asia kuin gynekologilla käynti on "levittelyä". Noh - antakaamme hänelle anteeksi, pää oli patterin välissä, leluna vain peruna sekä käytetty tulitikku, koti seksuaalikielteinen ja niin edelleen. 

Vierailija
47/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyn. Kerran löytyi muuten oireeton kondylooma, mutta ekan asteen muutoksia ja olin Sillon vasta 17. Hävisi itsestään, mutta todellakin käyn.

Vierailija
48/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiminlyön. Joukkoseulonnankin jätin väliin. Ihmisiä on täällä maapallolla sen verran, että jos yksi yksilö saa syövän ja kuolee pois niin ei se isoa kuvaa katsoessa ole niin kauhea juttu. Läheisille toki ihmisen kokoinen menetys, mutta sellaista elämä on. Kukaan ei ole korvaamaton ja kuolema on luonnollinen osa elämää.

Vierailija
49/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 ja käynyt viimeksi gynellä 4-5 vuotta sitten. Koko ajan sama mies. Olin ajatellut odottaa sitä 30 v. seulaa, mutta tässähän tulee ihan luulosairaaksi... Mistä kaikkialta ja kuinka helposti HP-virus tarttuu?

Vierailija
50/50 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HPV voi olla oireettomana elimistössä kymmeniä vuosia ja aktivoitua yhtäkkiä, joten siihen, että mies ei ole vaihtunut ei kannata tuudittautua. Itse kävisin 2-3 vuoden välein jos aiemmin ei ole ollut muutoksia.