Laiminlyötkö papa-kokeet? Itse en ole
käynyt papa-kokeissa noin 6 vuoteen. Hävettää myöntää. Olisin käynyt joukkoseulonnassa, mutta lähdinkin matkalle enkä saanut enää uutta aikaa. Aika noloa.
Kommentit (50)
nuorempana sukupuolitauti joka voi johtaa syöpään. Käyn useammin kokeissa kuin tarvitsee. Ei ole tähän mennessä ollut papa-kokeissa mitään epänormaalia.
Kohdunkaulansyöpä on naisten yleisin syöpä. Jos se on papa-kokeilla mahdollista saada kiinni esiaste-vaiheessa, niin tyhmähän sitä olisi jos antaisi sen kehittyä syöväksi.
Itsellä ollut juuri kaksi kertaa puhtausluokka 2 peräkkäin, ja koepalojen tuloksia odottelen...
lisäski yksityisellä, kahden vuoden välein käyn. Josksu on ollut pientä muutosta, ja sitten käydään joka vuosi. Tuttavani kuoli kohdunkaulan syöpään alta 40v.
Käyn joukkoseulonnat, lisäksi on ollut raskaudet lähivuosina. Kävin viimeksi gynekologilla tänä kesänä, varasin ajan julkiselta puolelta. Pelkään gynekologista syöpää ja tahdoin tutkimuksiin. Samalla otettiin papa -ja sain kuin sainkin lähetteen lisätutkimuksiin. Jotain epäilyttävää löytyi. Kohtu on liian suuri ja kipeä.
Minulla ei ole eikä muitakaan tauteja eikä kumppaniakaan, joten miksi käydä turhaan pillua levittämässä?
tarkastuksissa. Ystäväni kuoli ko. syöpään 28-vuotiaana. Sen takia käyn. Muuten en käy koskaan missään, koska kammoan tutkimuksia ja lääkärikeskuksia.
Minulla ei ole eikä muitakaan tauteja eikä kumppaniakaan, joten miksi käydä turhaan pillua levittämässä?
ja ainut kumppani siihen aikaan (siis kuin sain visvasyylän), aviomieheni. Minä en levitellyt. Että näin.
käynyt papassa vuoden välein ja mammografiassa ja ultrassa 2 v välein. niin aion tehdä vastakin.
ei oikeasti tarvitsisi käydä joka vuosi. Etenkään jos kumppani ei ole vaihtunut. Muistaakseni se suositus oli parisuhteessa eläville jotain 2-3-vuotta? Siis jos ei petä tai tietää ettei mies petä jne.
Ja itse olen käynyt 3-vuotta sitten ja seuraavan kerran käyn ensivuonna. Nyt olen raskaana ja haluan muutenkin välttää ylimääräistä sorkkimista.
Oikeastaan vain kierukan vaihtojen yhteydessä (eli n. 8 vuoden välein). En osaa pelätä mitään vaivoja, vaikka kaverini (joka myös täällä palstaili), pienen lapsen äiti kuoli kohdunkaulan syöpään.
Olen niin luupäinen etten tostakaan mitään oppinut.
ja ainut kumppani siihen aikaan (siis kuin sain visvasyylän), aviomieheni. Minä en levitellyt. Että näin.
mutta luulen että tuo levittely tarkoitti sitä levittelyä mikä tapahtuu siinä gynen edessä?
sillä olen käynyt vain kerran eläissäni papassa, neljä vuotta sitten(37 vuotiaana) kun odotin viidettä lastani ihan alkuraskaudessa.
Nyt olen 40v ja odotan seitsemättä, eikä lääkärin mielestä tarvitse vielä aikoihin papaa tehdä, sillä kuulemma paljon synnyttäneillä on pienempi riski sairastua munasarja- ym syöpiin.
papa-kokeissa, mammografiassa ja muissakin. Sieltä selviää, jos on syöpää. Muutama ikäiseni ystäväni on saanut rintasyövän ja yksi on kuollut kohdunkaulansyöpään. Haluaisin itse tiedon mieluummin ajoissa, jos ehtisi jotain hoitoja saamaan ja säilyisi elossa, jos jotain noista tulisi.
Mut kukin taaplaa tyylillään, vapaaehtoistahan se itsestään huolehtiminen on ja jos ei jotain kiinnosta levitellä värkkiään kenellekään niin siittä vaan - säästyypä enempi noita eläkevaroja tuhlattavaksi meille muille.
Eli 30v ja 35v i´issä, nyt täytin 37v.
Uskallan ajatella että kys käynnit riittävät, koska olen ollut saman kumppanin kanssa, uskollisesti, 20v ja Papa-tulos ollut ihan joka kerta se parhain.
Lisäksi ei ole koskaan hiivatulehduksia eikä muitakaan alapäävaivoja enkä syö hormoneja.
Olen sattunut olemaan raskaana ja silloinhan sitä ei kannata tehdä. Piti käydä imetyksen ja uuden raskauden välissä, mutta enpä ehtinyt.
Joukkoseulonta kutsu ehtii vanhentua ennen kuin voin mennä. Onko ainoa vaihtoehto käydä yksityisellä ensi vuonna? Mitä mahtaa maksaa?
Tulos pompsahti ykkösestä neloseen ja vakavaan syövän epäilyyn. Onneksi ei sitten kuitenkaan löytynyt syöpää, vaan vahva esiaste mikä poistettiin. Tästedes käyn kyllä loppuikäni vuosittain!
Ja olen ollut saman miehen kanssa 15 vuotta, eli se ei takaa mitään... eikä synnytysten määrällä ole mitään tekemistä kohdunkaulan syövän kanssa.
Onko sulla visvasyylä eli papilooma? Minulla ei ole eikä muitakaan tauteja eikä kumppaniakaan, joten miksi käydä turhaan pillua levittämässä?
Mitä neitsyt tekee vauvapalstalla?
No ehti 6 v vierähtää edellisestä mut nyt sain käytyä ja oli edelleen lk 1. Jos ei joukkotarkastukseen päässyt niin ihan tk:een voi varata aikaa, ei tarvi yksityisellä käydä.
kierukkakontrollin yhteydessä. (en tosin tiedä miten persaukinen tämä uusi kotikuntani on, voi olla että täytyy mennä yksityiselle jatkossa) Viimeiset kaksi kertaa on ollut jotain hämärää eli kolposkopiaan tieni vei. Koepalat olivat kuitenkin puhtaat.
Voit tilata ajan heti kun sulle sopii. Kannattaa siellä käydä. Varsinkin jos tupakoit.