Miten puet kumisaappaat 1 vuotiaalle?
Siis miten ihmeessä saatte kumisaappaat lapsen jalkaan? Mun tyttö 1v 1kk ja en saa saappaita hänelle jalkaan. Kantapää ei mene pohjaan. Yhdet villasukat on jalassa, ei pitäisi olla pienetkään. Kokoa 21.
Kommentit (9)
En tosin käytä villasukkia, vaan vaellussukan tyylisiä villapohjaisia sukkia, jotka on lämpimät mutta eivät tee nilkkaa ja jalkapöydän kohtaa paksummaksi.
Ootko ottanut sieltä kumpparista sen pohjallisen irti ja mallannut lapsen jalkaan? Joissakin malleissa on ihan tosi kapea tuo jalkapöydän kohdalle tuleva kohta, ja joissakin taas leveämpi. Jos jalka ei asetu nätisti siihen pohjalliselle, niin kumpparit on liian kapeat lapselle. Monilla yksivuotiailla on vielä sen verran pullavat jalat, että kengänkin on hyvä olla korkea ja leveä.
sopivat niin saappaat jalkaan ja lapsi seisomaan niin pitäisi holahtaa pohjalle asti. Mutta tosiaan jos lapsen jalka on rintava ja vielä paksut villasukat jalassa voi kenkä olla väärän mallinen vaikka olisikin sopivan kokoinen.
1 v 4 kk seisoo ja nostaa jalan ylös maasta. Puen hänelle saappaan. Hän laittaa "saapasjalan" maahan. Sama juttu toisella jalalla.
https://www.booztlet.com/fi/fi/mikkline/pu-rain-footies-w-fleece-recycl…
Nää on hyvät pienelle, jos ei vielä liiku omin jaloin ei tarvitse olla oikeat saappaat
Meillä on ollut matalalla varrella saappaat ja kurahousun lahje päälle. Saapas saa olla tilava että jalka sinne helposti sujahtaa. Pitää myös jalan lämpimänä kuin on tilaa ja mahtuu lämmin sukka väliin. Mä puen pienet lapset ihan sylissä.
https://www.nordman-boots.eu/p/lasten-talvikengat-loskarit-nordman-cros…
Nää loskarit on lämpimät ja helppo pukea kun tarra varressa
Mulla on ns. rintava jalka ja todellakaan ei mene kaikki kumpparit, saapikkaat, lenkkarit (joissa ei ole nauhoja) sandaalit jne. jalkaan, vaikka koko olisi ns. oikea tai jopa isompi. Sitten, kun on vielä kapeat kantapäät niin monet kengät tippuu kantapäistä, vaikka olisivat muuten hyvät. Aina pitää kengät sovittaa ennen ostoa.
Kokeilisin lapselle toista kumpparimallia.
Kyllä kumisaappaiden pitäisi aika helposti mennä, kokeile ilman sukkaa, jos kuitenkin ovat pienet.