Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisesti imettäjät, miksi haluatte

Vierailija
18.10.2012 |

imettää lastanne kaikkien nähden? Mikä oikeasti estää menemästä vähän syrjään?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, joka tehdään vähän sivummalla, ap? Pitääkö sitä jotenkin hävetä? (Mäkin vaan kyselen.)

Vierailija
42/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi yksi keski-ikäinen nainen pysähtyi jonkin matkan päähän tuijottamaan. :D Oisko ollu ap?

Miksi ihmeessä se olisin minä ollut?

ap

että mietti, että "miksei oikeasti voi mennä syrjään".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisitte te imettäjät joskus edes ajatella muitakin. en minäkään ravintolan pöydässä röyhtäile, piereskele enkä pane, vaikka nekin ovat tosi luonnollisia toimia lajityypillemme.

huono provo.

Vierailija
44/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään syytä miksi pitäisi mennä piiloon imettämään. Itse yleensä valitsen jonkun rauhallisen paikan jotta lapsi keskittyy paremmin syömään, muttä mihinkään haisevaan ja likaiseen vessaan en mene!

Mä en ole kuin kerran nähnyt että joku imettäisi rinnat ihan paljaana. Tämäkin tapahtui kyseisen ihmisen kotona, kahvipöydässä kylläkin.

Kyllä niitä paljaita rintoja näkyy enemmän mainoksissa ym. kuin imettäjillä.

Minulla ei ole tarvetta esitellä rintojani vaan ruokkia lapseni. En esittele niitä muutenkaan ja en kyllä imettäessäkään. En ymmärrä miten niin luonnollisesta ja normaalista asiasta saadaan niin iso ongelma?

Vierailija
45/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisitte te imettäjät joskus edes ajatella muitakin. en minäkään ravintolan pöydässä röyhtäile, piereskele enkä pane, vaikka nekin ovat tosi luonnollisia toimia lajityypillemme.

Miksi imettäminen sinun sisimmässäsi rinnastuu röyhtäilyyn, piereskelyyn ja panemiseen?

Vierailija
46/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, joka tehdään vähän sivummalla, ap? Pitääkö sitä jotenkin hävetä? (Mäkin vaan kyselen.)

että kukaan vessaan menee imettämään. Toisessa ketjussa oli taas varsin räväköitä vastauksia aiheeseen, ja siksi kysyin, miksi joku ei halua olla vähän syrjässä vaan imettää kaikkien nähden. Imetystä ei pidä hävetä, miksi pitäisi, outoja ajatelmia kysymykseni johdosta näemmä.

Mutta totta, en kyllä arvosta sellaista äitiä, joka ei edes yritä imettää ns hienovaraisesti, se on vähän moukkamaista, mutta ääriharvoin näitä näkee, onneksi.

Vierailija
47/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaan vessaan menee imettämään. Toisessa ketjussa oli taas varsin räväköitä vastauksia aiheeseen, ja siksi kysyin, miksi joku ei halua olla vähän syrjässä vaan imettää kaikkien nähden. Imetystä ei pidä hävetä, miksi pitäisi, outoja ajatelmia kysymykseni johdosta näemmä.

Mutta totta, en kyllä arvosta sellaista äitiä, joka ei edes yritä imettää ns hienovaraisesti, se on vähän moukkamaista, mutta ääriharvoin näitä näkee, onneksi.

miksi imetys on lähtökohtaisesti jotain sellaista, joka pitäisi tehdä sivummalla. Ainakin avauksesi sanamuoto antaa ymmärtää, että syrjään meneminen on sinusta oikein.

Vierailija
48/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut tarkoitukseni. Henk.kohtaisesti tällä asialla ei ole minulle suurta merkitystä suuntaan jos toiseenkaan. Ajankulukseni kyselin.

Kiitos hyvistä vastauksistanne.

ap

Vierailija
49/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt tarkoita muita kuin näitä exhibitionisteja. Olin kerran puolityhjässä ravintolassa loosissa yksinäni, kun samaan loosiin tuli äiti vauvan kanssa. Istahti vastapäätä, kaivoi molemmat tissit esiin ja alkoi imettää. En oikein ymmärtänyt, miksi, koska ympärillä oli varmaan kymmenen tyhjää pöytää ja loosia. Minulla oli vielä olut ja tupakka kädessä.

Vierailija
50/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etsiydyin esim. rauhallisen kahvilan hiljaisimpaan nurkkaukseen.

Kaksi syytä: en halunnut kiinnitätä itseeni huomiota, ja vauva söi paremmin rauhallisessa paikassa. Jos oli paljon hälyä, ei keskittynyt syömiseen vaan siihen mitä tapahtui ympärillä.

Vierailija
51/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain tälläkin palstalla on lukuisia kertoja toitotettu toimintaohjeeksi vauvojen äideille, että menkää vessaan imettämään.

Ja samaan syssyyn useimmat, tai kaikki, heistä ovat toitottaneet myöskin sitä, että "no ne mainokset nyt kuuluu tähän nykymaailman menoon" ja plaaplaaplaa.

Mutta onhan ilm ok että rinnat on niin yliseksualisoitu asia maailmassa, että niitä ja niillä on kyllä ok mainostaa vaikkapa lattiamoppia mutta oman vauvan imetys on muualla kuin kotona, wc:ssä, hämärässä nurkassa burkhan alla jne onkin sitten tabu ja häiritsee kanssaihmisiä.

Ja se miksi sinulta asiaa kysyin johtuu ihan tuosta sinun alkuper kysymyksestäsi jossa ei mielestäni ole mitään järkeä.

-3-

Esim silloin kun minä imetin lapsiani niin en tod hikipäässä etsinyt jotakin pimeätä nurkkaa lapseni ruokintaa varten saati mennyt paskahuussiin imettämään. Vai syötkö wc:ssä?? Toisekseen imetys on 1 maailman luonnollisempia asioita ja esitänkin vastakysymyksen; miksi kadunvarret, lehdet, tv jne "saavat"olla täynnä lähes paljaita rintoja ja pikkupikkuuikkareissa kekkaloivia naisia ja se on, ilm, sinullekin ok?! -Kouluikäisten äiti-

imettää lastanne kaikkien nähden? Mikä oikeasti estää menemästä vähän syrjään?

En syö wc:ssä, tietenkään. Miksi luulet, että minusta on ok, että kadunvarsien mainokset ovat täynnä bikineissä kekkaloivia naisia? Ei se minusta ole kovinkaan hyvää, mutta enpä nyt kysellytkään näistä mainoksista...

ap

Vierailija
52/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv syöpäsavujen imemissessiosi ei kovin pahasti häiriintynyt, tai alkoholin kttaamisesi, se olisi äärimmäisen surullista, varsinkin hyvinvointisi kannalta.

Enkä nyt tarkoita muita kuin näitä exhibitionisteja. Olin kerran puolityhjässä ravintolassa loosissa yksinäni, kun samaan loosiin tuli äiti vauvan kanssa. Istahti vastapäätä, kaivoi molemmat tissit esiin ja alkoi imettää. En oikein ymmärtänyt, miksi, koska ympärillä oli varmaan kymmenen tyhjää pöytää ja loosia. Minulla oli vielä olut ja tupakka kädessä.

Vierailija
53/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjettömiä kysymyksiä multa riittäis vaikka muille jakaa, siksi teen aloituksen vain pari kertaa vuodessa :D

ap

Vierailija
54/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv syöpäsavujen imemissessiosi ei kovin pahasti häiriintynyt, tai alkoholin kttaamisesi, se olisi äärimmäisen surullista, varsinkin hyvinvointisi kannalta.

Epäolennaisuuksia se sinäkin mietit. Sääli sitä vauvaa...

Vierailija
55/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin itse ollut imettämässä tuossa loosissa (siis olisin ollut siellä sinun sijastasi), niin kyllä minullakin tuossa vaiheessa olisi loksahtanut leuka auki :D

Vierailija
56/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä pitäisi häpeillä? Oman lapsensa ruokkimista? Ei tissejä silti tarvitse läväyttää tiskiin kaiken kansan nähtäville, mutta harvat näin tekevätkään.

Ei tarvitse läväyttää tiskiin.

Ja kuitenkin niin jotkut tekevät, kai juuri siksi kun joka puolella toitotetaan miten luonnollista imettäminen on. Sitten koko ruuhkabussi on ihan vaivaantunut, kun äiti on kiskaissut kittanan paitansa kaulaan, on molemmat bosat paljaina ja imettelee nicoyamppaansa itsetyytyväinen ilme naamallaan. Tämä on tapahtunut siis ihan oikeasti. Ei olisi kyllä onnistunut minulta.

Kiitos kaikille huomaavaisille huomaamattomasti imettäville, joita valtaosa sentään on.

Vierailija
57/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäolennaisuuksia se sinäkin mietit. Sääli sitä vauvaa...

Miksi se tuli juuri siihen? Ei toki häirinnyt tupakointiani tai oluenjuontiani, mutta vauvaa saattoi häiritä. Mitään se ei minulle puhunut, joten seuraa tuskin halusi.

Vierailija
58/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fakta on se että ei vauva kuole nälkään vaikka se joutuisi odottamaan 5 sekunttia että sen äiti siirtyy metrin syrjään ja kääntyy selin.

Mutta niin ei tehdä, kun jotkut huomiohuoraavat yh-mammat haluavat esitellä vauvaansa, useat vielä tissejään koska kukaan mies ei niitä muuten näkisi, yh-mammat kun ei helpolla seuraa saa.

Jotenkin ne kuitenkin kuvittelee että jotakin muka kiinnostaisi katsella niiden rumia utareita ja väsynyttä naamaa. Ei kiinnosta ei, kuvottaa lähinnä. Kyseessä aika sama ilmiö kun miespuolisilla päästään sekaisilla itsensäpaljastajilla on; kattilaa mua, kattokaa!

Vierailija
59/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo asuinympäristö määrittää paljon sitä, miten yksityisesti voi imettää. On aivan eri asia asua maaseudulla omassa pihallisessa talossa ja kulkea omalla autolla kuin asua kaupungissa, jossa (kerrostalo)asunnot ovat pieniä ja suurin osa arjen toiminnoista pakostakin tapahtuu julkisilla paikoilla.

Ja sen julkisen imetyksenkin voi tehdä niin monella tapaa. Toistaiseksi en viimeisen 8 vuoden helsinkiläisyyteni aikana ole törmännyt tuohon urbaanilegendaan, että äiti alkaisi imettämään suurieleisesti ja rintojaan tarkoituksellisen esitellen keskellä ihmisvilinää. Toki sellaisia tilanteita, että vauva herännyt nälkään kauppajonossa ym. mutta se ei mielestäni ole mitään esittelyä kun sokeakin näkee ettei ole vaihtoehtoja. Varsinkin kun siitä viereisestä lehtitelineestä tosiaan usein näkee paljon enemmän paljasta rintaa.

Vierailija
60/63 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi en viimeisen 8 vuoden helsinkiläisyyteni aikana ole törmännyt tuohon urbaanilegendaan, että äiti alkaisi imettämään suurieleisesti ja rintojaan tarkoituksellisen esitellen keskellä ihmisvilinää.

Minä olen nähnyt: Helsingissä, Espoossa ja Tampereella nyt ainakin. Olen nähnyt useita kertoja, että äiti nostaa paitansa kaulaan ja molempia rintojaan esitellen imettää keskellä ihmispaljoutta, esim. kävellessään Särkänniemessä.