Julkisesti imettäjät, miksi haluatte
imettää lastanne kaikkien nähden? Mikä oikeasti estää menemästä vähän syrjään?
Kommentit (63)
kertoa, mitä tarkoitat syrjään menemisellä ja ennen kaikkea sen, miksi sinne pitää mennä?
paheksuvat eivät paheksu muuta samantyyppistä toimintaa. Esim. kesällä avokaulaiset narutopit paljastavat monella naisella enemmän rintaa kuin normaalilla imettäjällä konsanaan!
Minä en ole imettänyt "kaikkien nähden" vaan kaikista huolimatta. Ei ole pakko tuijottaa, jos tekee pahaa katsoa imevää lasta. Rintaa en ole koskaan näytellyt niin että nänni näkyisi, vähän yläreunaa (joka siis tosiaan näkyy paljon selvemmin monella ihan imettämättömällä naisella) on saattanut joskus näkyä.
En oikein ymmärrä, että mikä se on se asia mikä siinä imettämisessä on niin ällöttävää. Onko se rinnan näkyminen? Vai vauvan? Vai yleensä ajatus että rinnasta tulee jotain eritettä, maitoa?
Jos itselle tulee negatiivisia tunteita nähdessää vauvan imevän maitoa, kannattaisi ehkä vähän tutkiskella omaa sisimpäänsä ja omia estoja/traumoja.
mutta voihan sen rinnan peittää huivilla.
Olen minä nähnyt lentokentän lähtöportilla paljaan tissin, josta imetettiin. Aika kornia se on ja ehkä jotain näyttämisenhalua.
miksi sitä pitäisi häpeillä? Oman lapsensa ruokkimista? Ei tissejä silti tarvitse läväyttää tiskiin kaiken kansan nähtäville, mutta harvat näin tekevätkään.
kertoa, mitä tarkoitat syrjään menemisellä ja ennen kaikkea sen, miksi sinne pitää mennä?
kunhan kyselin syitä. Varmasti olet huomannut, että moni äiti ei suostu menemään yhtään syrjään, kun lapsi pitää ruokkia, monia se tuntuu häiritsevän ja siksi kyselin syitä, miksi ei haluta mennä vähän sivummalle.
Joku kertoi, ettei ole ikinä nähnyt näin tehtävän, mutta aiemminkin lukiessani näistä, tiedetään, että näin kyllä tapahtuu, vaikka joku helsikiläinen ei olekaan nähnyt.
mä oon imettänyt niin, että päällä on ohut ja hieman löysempi paita, joka on helppo nostaa ylös, alla toppi, jonka kaula-aukosta rinnan saa esiin.
muiden imettämiset, mutta en itse olisi voinut kuvitellakaan imettäväni yhtä julkisesti, kuin monet tekevät. En kulje tissit paljaana muutenkaan, niin en halunnut niitä imettämisenkään takia kaivaa esiin jossain kaupungilla.
En siis jättänyt imettämättä julkisesti siksi, että se olisi häirinnyt muita, vaan koska se olisi vaivannut minua.
kunhan kyselin syitä. Varmasti olet huomannut, että moni äiti ei suostu menemään yhtään syrjään, kun lapsi pitää ruokkia, monia se tuntuu häiritsevän ja siksi kyselin syitä, miksi ei haluta mennä vähän sivummalle.
Joku kertoi, ettei ole ikinä nähnyt näin tehtävän, mutta aiemminkin lukiessani näistä, tiedetään, että näin kyllä tapahtuu, vaikka joku helsikiläinen ei olekaan nähnyt.
että en keksi mitään syytä, miksi mennä syrjään. Mun mielestä julkisella paikalla imettäminen on ollut hieman kiusallista, koska pelkään, että vilahtaa, mutta oon kuitenkin noussut sen yläpuolelle, koska mun mielestä siinä imetyksessä itsessään ei ole mitään noloa.
Mä olen pyrkinyt vauvan hoidossa sellaiseen tiettyyn rentouteen, että ollaan rauhallisesti, mule olis epäluontevaa esim. ravintolassa sännätä johonkin vessaan annokseni ääreltä, kun vauva kiekaisee nälän merkiksi. Kivempi istua siinä ja syödä rauhassa.
Mä olen aina pyrkinyt pitämään sen tissin mahd. piilossa, enkä minäkään ole koskaan nähnyt kenenkään julkisella paikalla imettävän tissiä.
imettänyt "julkisesti" mutta varmaan ihan huomaamattomasti, kun nälkäitku on alkanut.
Itse pidin imetystapahtumia intiimeinä, halusin tehdä ne kodissa rauhassa. Tai jos oltiin kylässä niin siirryin esim. isäntäväen makuuhuoneeseen. En missään tapauksessa olisi aloittanut imetystä kahvipöydässä.
kahviloiden ja lentokenttien lisäksi Esplanadin puistossa Helsingissä aurinkoisena kesäpäivänä. Ohi virtasi kymmeniä ihmisiä, mutta heistä ei kovin moni huomannut mitä tein, oli harso olkapäällä peittämässä vauvaa sekä imetyspaita joten mahakaan ei ollut paljaana. Paitsi yksi keski-ikäinen nainen pysähtyi jonkin matkan päähän tuijottamaan. :D Oisko ollu ap?
En näe imetyksessä mitään pahaa ja piilotettavaa, joten en myöskään tuntenut tarvetta piiloitua imettämään kun vauva oli pienempi. Nyt hän on hiukan isompi ja kiinnittää huomiota ympäristöön kääntyen myös katsomaan, joten en enää imetä julkisilla paikoilla, koska vauva ei jaksa keskittyä ja rintaa olisi vaikeampi pitää piilossa kun toinen vilkuilee joka suuntaan. Harsonkin osaisi repiä pois.
Pähkinänkuoressa: imetyksen voin näyttää, rintojani en.
3 esitti vastakysymyksen ja enpä ole vastausta siihen saanut, ainakaan sinulta.
-3-
mutta minä vain kysyin... eli kolmosen ei tarvitse hermostua.
Ihan hyviä syitä, lisääkin saa kertoilla.
t. ap
imettämiset ns kaikessa hiljaisuudessa, vaikka julkisilla paikalla olisikin, mutta kieltämättä on hämmentävää, jos joku joskus tekee sen aika räväksti ja todella niin, että sitä rintaa näkyy ja huolella. Rentous siinä on kaukana, mutta ehkä tällainen äiti haluaakin "näpäyttää" muita ihmisiä?
Esim silloin kun minä imetin lapsiani niin en tod hikipäässä etsinyt jotakin pimeätä nurkkaa lapseni ruokintaa varten saati mennyt paskahuussiin imettämään. Vai syötkö wc:ssä?? Toisekseen imetys on 1 maailman luonnollisempia asioita ja esitänkin vastakysymyksen; miksi kadunvarret, lehdet, tv jne "saavat"olla täynnä lähes paljaita rintoja ja pikkupikkuuikkareissa kekkaloivia naisia ja se on, ilm, sinullekin ok?! -Kouluikäisten äiti-
imettää lastanne kaikkien nähden? Mikä oikeasti estää menemästä vähän syrjään?
En syö wc:ssä, tietenkään. Miksi luulet, että minusta on ok, että kadunvarsien mainokset ovat täynnä bikineissä kekkaloivia naisia? Ei se minusta ole kovinkaan hyvää, mutta enpä nyt kysellytkään näistä mainoksista...
ap
julkisesti tän kolmannenkin. Mähän joutuisin täysin erkoitumaan tänne kotiin, jos ei vois missään tissi tarjota. Saahan pullovauvatkin syödä julkisesti. Yhtälailla imetetty tarvii tissin ja pienenä tosi tiuhaan. Kun on kunnon imetyspaita ja liivit, ei muut edes tajua, että imetän. Eihän siinä tarvi koko rintaa esitellä. Sit viel huivia eteen, niin hyvä on. Ei voi olla sen kummempaa, kun niukasti pukeutuneet ihmiset tai toisiaan nuoleskelevat parit. Täytyy lapsen ruokansa saada.
imettänyt "julkisesti" mutta varmaan ihan huomaamattomasti, kun nälkäitku on alkanut.
Itse pidin imetystapahtumia intiimeinä, halusin tehdä ne kodissa rauhassa. Tai jos oltiin kylässä niin siirryin esim. isäntäväen makuuhuoneeseen. En missään tapauksessa olisi aloittanut imetystä kahvipöydässä.
tosi outoa vaikka naapurissa käydessä pyytää, josko voisin mennä makuuhuoneeseen imettämään. Kyläilen aika paljon naapureissa. Kyllä mä sitten joissain tosi tutuissa paikoissa voisin mennä makkariin, mutta en tunne tarvetta.
ja huuto on sen mukaista. Esikoista piti imettää julkisilla paikoilla. Kuopus onneksi on hiljaisempaa laatua ja jaksaa odottaa, että löydän "hiljaisen nurkan". Esikoista imetin ensimmäisellä sopivalla penkillä. En tieten tahtoen näyttänyt tissejäni mutta joskus saattoi vilahtaa, kun yritin saada huutavaa vauvaa rauhottumaan tissille.
Paitsi yksi keski-ikäinen nainen pysähtyi jonkin matkan päähän tuijottamaan. :D Oisko ollu ap?
ap
joillekin tuo imettäminen on niin inhottava juttu (mistä lie syystä), että heille riittää närkästymisen aiheeksi pelkästään se että he tajuavat jonkun imettävän. Tosiasiassa kun (kuten moni tässäkin ketjussa on jo kirjoittanut) lähes kaikki äidit imettävät julkisilla paikoilla siten, että rintaa näkyy todella vähän, jos ollenkaan.
Itse olen nähnyt tuollaisen "rinnan paljaaksi räväyttämisen" vain kerran neuvolan ja synnärin ulkopuolella. Ja sekin tapahtui erään entisen opiskelukaverini kotona. Esim. Hietsun uimarannalla olenkin sitten nähnyt paljaita rintoja kerralla ihan kaksin kappalein useitakin kertoja ;)
mutta voisitte te imettäjät joskus edes ajatella muitakin. en minäkään ravintolan pöydässä röyhtäile, piereskele enkä pane, vaikka nekin ovat tosi luonnollisia toimia lajityypillemme.
Itse en ole kertaakaan nähnyt (ja asun sentään Helsingin keskustassa) yhdenkään naisen imettäneen siten, että rinta olisi ollut jotenkin selvästi näkyvillä. Pikemminkin olen törmännyt sellaiseen julkisilla paikoilla imettämiseen (yleensä tosiaan jossain kahvilan sivupöydässä tai jollain syrjäisemmällä penkillä), jossa lähinnä lapsen asennosta äitinsä sylissä on voinut aavistella, että menossa on imetys. En tajua, että ketään tuollainen voisi häiritä.