Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kymmenen vuotta sitten tupakointi ei ollut vielä yhtä harvinaista kuin nykyään

Vierailija
18.10.2012 |

ihan tavallisetkin ihmiset polttivat. harvinaista oli muttei kuitenkaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä 30 vuotta sitten saattoi lääkäri polttaa vastaanotolla, toimistovirkailija työpöytänsä ääressä jne.

Tupakkatauot olivat säännönmukaisia sellaisissa töissä, joissa ei voinut tupakoida siinä työpisteessä.

Silloin ei vielä ollut tupakointi kielletty melkein joka paikassa.

Vierailija
2/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sai polttaa missä vaan .

Tupakkalain tiukennukset alkoivat vuonna 1995 ja ovat kiristyneet koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisetkin ihmiset polttivat. harvinaista oli muttei kuitenkaan.

Vierailija
4/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-syrjäytyneisiin

Vierailija
5/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvakampanja läpi. Pelottavaa. Aihe on toki tärkeä kansanterveydelle, mutta väkisinkin tulee mieleen, kuinka helposti mielipiteet ovat valtiokoneistojen taholta muokattavissa. Mitä muita valmiita "mielipiteitä" ja "faktoja" meille syötetään?

Nimimerkillä: ihan tavallinen korkeakoulutettu tupakoiva palkansaaja

Vierailija
6/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvakampanja läpi. Pelottavaa. Aihe on toki tärkeä kansanterveydelle, mutta väkisinkin tulee mieleen, kuinka helposti mielipiteet ovat valtiokoneistojen taholta muokattavissa. Mitä muita valmiita "mielipiteitä" ja "faktoja" meille syötetään?

Nimimerkillä: ihan tavallinen korkeakoulutettu tupakoiva palkansaaja

Vierailija
7/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vielä 1960-luvulla saatettiin tupakoimattomalta mieheltä kysyä syytä moiseen. Että oliko uskovainen, vai oliko lääkäri kieltänyt.

Silloin kauan sitten viinaa ei saanut ostaa juuri mistään, eikä sitä juuri missään saanut juodakaan, mutta tupakkaa myytiin vapaasti vaikka pikkupojille, ja junissakin oli kokonaiset tupakkavaunut. Nyt viina virtaa, mutta tupakka on melkein kielletty.

Vierailija
8/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin väheneminen on hyvä juttu. Tuollainen massojen manipulointi on kuitenkin pelottavaa. Ihan oikeassa elämässä hyvin moni ihan tavallinen ihminen polttaa ja mielikuva siitä, että tupakoijat ovat "syrjäytyneitä" on kertakaikkisen väärä.

Minun tupakoivat ystäväni ovat näyttelijä, yrittäjä, lastenhoitaja ja lääkäri. Syrjäytyneitä heistä ei kyllä saa millään.

Vierailija
9/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan oikeasti ollut tauoilla ihan todella tylsää, kun kaikki juttukaverit on röökillä... ja en ole löytänyt uusia... Raskaaana olen niin pakko pysyä vahvana, voi kun saisin saman tupakkaporukan kanssani kahvihuoneeseen taukojen ajaksi!!

Olen kyllä aika yllättynyt, että miten moni nuori ei polta nykyään, esim, meillä töissä aika paljon 18-20v ja risat, eivät polta! Mahtavaa!

Vierailija
10/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan sai työpaikoilla ja ravintoloissakin polttaa.

Vierailija
11/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mulla sama kokemus, jotenkin jäi syrjään ja "ulkopuoliseksi" sitten kun lopetti..

ja ihan oikeasti ollut tauoilla ihan todella tylsää, kun kaikki juttukaverit on röökillä... ja en ole löytänyt uusia... Raskaaana olen niin pakko pysyä vahvana, voi kun saisin saman tupakkaporukan kanssani kahvihuoneeseen taukojen ajaksi!!

Olen kyllä aika yllättynyt, että miten moni nuori ei polta nykyään, esim, meillä töissä aika paljon 18-20v ja risat, eivät polta! Mahtavaa!

Vierailija
12/12 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä röökipaikalla viitsinyt yksinään kökkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi