Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alle 2v osaa nimetä kaikki barbapapat..

Vierailija
17.10.2012 |

osaako tuon ikäiset jo noin hyvin yleensä? joo tottakai haluaisin että mulla on ihmelapsi, eipä kai tuo mitään superihmeellistä ole...? :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai sulla on ihmelapsi :)

eikös meidän kaikkien ole:)

Vierailija
2/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaako tuon ikäiset jo noin hyvin yleensä? joo tottakai haluaisin että mulla on ihmelapsi, eipä kai tuo mitään superihmeellistä ole...? :)

Ihan hirveän tavallista ja normaalia ja yleistä. Ei välttämättä Barbababat, mutta autonmerkit, Nalle Puh-sarjan hahmot, kaikki sukulaiset, jonkun eläinkirjan kaikki eläimet helmikanaa ja taivaanvuohta myöten jne. jne.

Pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi saattaa hyvinkin olla kielellisesti keskimääräistä lahjakkaampi ja ilmeisesti värien ja muotojen tunnistaminen onnistuu myös. Omista lapsistani tuohon olisi pystynyt ehkä 1/4. Kaikki kyllä osaisivat osoittaa ja siinä mielessä erottaa barbat toisistaan.

Toisaalta kielellinen lahjakkuus on hyvin monimutkainen asia, ja siinä on monenlaisia osa-alueita. Kuten on toki monissa muissakin lahjakkuuden alueissa.

Kirjojen lukeminen, esimerkiksi barbapapojen lukeminen, varmasti kehittää lastasi. Meilläkin kuopus, joka on alle 2-vuotias, rakastaa barbapapoja.

Vierailija
4/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hieman vaikeuttaa, jos meinaa pärjätä elämässä. Niin, siis mikäli vanhemmat siihen itse pystyvät. Vai olettko jotain Persou-väkeä?

Vierailija
5/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hieman vaikeuttaa, jos meinaa pärjätä elämässä. Niin, siis mikäli vanhemmat siihen itse pystyvät. Vai olettko jotain Persou-väkeä?

osaa ne ruotsiksi kun minä en niitä tiedä suomeksi. täytyypä ottaa selville suomenkielisetkin nimet niin saan opettaa nekin. ap

Vierailija
6/11 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä aloituksellasi! Kaikkea hyvää huippulahjakkaalle pienokaisellesi.

Vierailija
7/11 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän tavallista ja normaalia ja yleistä. Ei välttämättä Barbababat, mutta autonmerkit, Nalle Puh-sarjan hahmot, kaikki sukulaiset, jonkun eläinkirjan kaikki eläimet helmikanaa ja taivaanvuohta myöten jne. jne.

Pph

Onko ihmeellistä, jos maalaislapsi tuntee nimeltä kaikki kotitallin hevoset tai navetan lehmät?

Ja osaa vielä viedä oikean ruoka-astian oikealle eläimelle, kun on juuri kävelemään oppinut?

En kuvitellutkaan, että olisi osannut lukea, mutta tunnisti kuitenkin, minkä näköinen nimi oli kunkin elukan asitassa.

Vierailija
8/11 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin osaa myös hokea "Lilleri Lalleri muurille kipusi..."

Tuskin on ihmelapsi :)

Vierailija
9/11 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun en heti antanut huusi mulle

Banaania HALOO

kohta alkanee pahviksi kutsumaan

Vierailija
10/11 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri 2-v täyttänyt on osannut jo n. 1v 8 kk iästä lähtien ihan kaikki Muumien hahmot hattivatteja ja Mymmeliä myöten. Katsoo 1 jakson päivässä, lisäksi on Muumikirjoja.

Osaa laskea 10 ja laulaa uslomuistista aa aa allinlasta kakki säkeistöt kuten myös sen piupali paupali -laulun :). Puhuu paljon ja taukoamatta, käyttää sivulauseita ja sijamuotoja, adjektiiveja ym. Tuskin on silti ihmelapsi. Tunnistaa myös nimensä, jos se lukee jossain tai kirjoitan sen paperille. Kysyttäessä kertoo koko nimensä ja osaa kertoa kuinka vanha on. Osaa pukea sisävaatteet itse päälle, paidan laittaminen on vielä hieman hakusessa.

Emme ole vanhempina pakottaneet tai systemaattisesti kouluttaneet lastamme eteväksi. Ihan itse on vaan niin kiinostunut ympäristöstään ja haluaa kokeilla ihan kaikkea itse.

Jotenkin hupaisaa, että 2-vuotias tulee taputtamaan olalla, jos olen mietteliään näköinen. Sanoo, "äiti, ootko kunnossa? Kuule, ei oo mitään hätää". :D

Vierailija
11/11 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luetaan barbapapaa usein 1,5v tyttöni kanssa. Ja olen 32v. Tosi hyvin 2 -vuotiaalta! Taitava!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi