Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v9kk kuumetta ja huomenna mummolaan lähtö!

Vierailija
17.10.2012 |

Meidän pienellä on nyt kahtena iltana noussut kuume 38,5 tienoille. Muita oireita ei ole, paitsi että hankaa tulossa olevia kulmahampaitaan kun vaan saa tilaisuuden.

Mummolaan on ostettu junaliput huomiselle iltapäivälle, 5 tunnin matka. Mitähän tässä tekisi? Mitä ihmettä tuo voi olla kun ei ole oireita.

Lapsi on ihan virkeä ja "terveen oloinen" päivisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sieläki pääse tarpeentullen lääkäriin!??

Vierailija
2/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka itse lähtis reissuun kuumeessa? En mä ainakaan.

Mikäli tuo lämpö on ihan oikein mitattu (eli siis ei millään korvamittarilla tai takapuolesta), niin veisin kyllä lapsen lääkäriinkin, koska olisi varmaan hyvä selvittää, että mistä tuo kuume johtuu. Ettei vaan ole VTI tai jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuo lämpö on ihan oikein mitattu (eli siis ei millään korvamittarilla tai takapuolesta), niin veisin kyllä lapsen lääkäriinkin, koska olisi varmaan hyvä selvittää, että mistä tuo kuume johtuu. Ettei vaan ole VTI tai jotain?

Vierailija
4/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa sitä päästäkin, jos ei tiedetä kuumeen syytä. Eri asia on, jos on on vaikka räkis + pieni kuume, niin ei silloin olekaan mitään syytä mennä lääkäriin, mutta itse kyllä veisin kuumeisen lapsen lääkäriin, jonka kuumeen syytä en ymmärrä. Yksityisellekin pääsee, jos kunnalliselle ei pääse.

Tossa se alhaalla sanotaankin:

http://www.lastenlaakari.com/u4.htm

Vierailija
5/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siellä lääkäriin pääsee jos on tarve.

Ja täälläkin saattaisi päästä jos heti aamusta soittaa, niin ennen junalle lähtöä.

Lähinnä arveluttaa että onko matka liian raskas pienelle kun on kipeä, jos vaikka hidastaa toipumista, ja että eihän sitten tartuta muita junassa. Kun en edes tiedä mikä vaivaa.

Kuume on mitattu ihan digitaalimittarilla kainalosta pari kertaa, sama tulos.

Vierailija
6/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolaan vaan!

Vierailija
7/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mitataan luotettavin lämpö jos kerta peppukaan ei ole oikein?

Vierailija
8/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita ekoina parina-kolmena päivänä. Sitten tuli rakot suuhun, käsiin ja jalkoihin. Sitä on kuulemma taas liikkeellä vähän siellä ja täällä.

Vierailija
9/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuon ikäisellä oli 6 päivän ajan 40-41 kuumetta ja silloinkin lastenlääkäri oli ihan rauhallinen. Toki verikokeita otettiin jne, mutta mitään vakavampaa ei lopulta taustalla ollut. Ja lapselle vain särkylääke ennen junaan menemistä ja äidin syli ja peitto mukaan, niin ei se lapsi kärsi matkasta.

Vierailija
10/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toki pepusta mitaten on ihan luotettava, mutta kuumehan on sieltä korkeampi, joten ei tuo 38,5 olisi korkeakaan pepusta mitaten toisin kuin kainalosta se mielestäni on jo ihan kunnon kuumetta.

Vierailija
11/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeritulehdus niinkuin virtsatieinfwktio vaikuttaa lapsen yleistilaankin, jos lapsi on ihan virkku ja normaali ni en huolehtis vaan lähtisin, junan leikkipaikalle en ehkä menis tartuttamaan.

Vierailija
12/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaisin minäkin.

Jos mummolassa on muuten rauhallista olla kipeänkin lapsen kanssa, ja lääkäriin tarvittaessa pääsee, niin uskaltaisin kyllä lähteä. Parasetamolia vain ennen matkaa.

Jos odotettavissa on, ettei mummolan väki tajua antaa sairaan lapsen levätä, tai häiriinty yöitkuista tms., niin sitten jäisin kotiin.

Jos teillä on matkavakuutus voimassa, niin saatte lippurahat takaisin sieltä (tosin se lääkärintodistus tarvitaan). VR:n taitaa palauttaa osan, jos matkan peruu ennen junan lähtöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi