Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hopeasormuksen kestävyys? (kihloja mietitään)

Vierailija
17.10.2012 |

Eli siinä se kysymys tulikin. Kihloihin mentiin ja sormus pitäisi ostaa. Haluaisin ehdottomasti hopeisen sormuksen, mutta mietityttää kuinka se kestää vuosien jatkuvassa käytössä? Ja tähän turha ehdottaa valkokultaa jne. kun haluan nimenomaan hopeaa. Entäs nuo zirkonit ym. feikkikivet? Kestääkö ne? Timantteja ei kuulemma kannata hopeaan laittaa, mutta joku kimallus olis kiva. Ja mulle siis ei oo merkitystä maksaako sotmus 30 vai 3000. Ihan käytännön asioita mietin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se on, että näillä jätteillä on pakottava tarve ivata toisten mieltymyksiä? Jos pitää hopeasta enemmän, niin sitten pitää. Ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään naureskella jollekin sen takia, että hän pitää eri asioista kuin minä.

Ja joo, minunkin mielestäni hopea on nätimpi materiaali kuin kulta. Ja toisekseen, olen niitä ihmisiä, joilta menee sormus todella helposti hukkaan, joten en mitään järkkykalliita rinkuloita ikinä uskaltaisi käyttää.

Itselläni oli neljä vuotta hopeinen kihlasormus ja hyvin se kesti käytössä. Toki naarmuuntui jonkun verran, mutta muuten ihan ok.

Vierailija
22/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se rodinointi kuluu parissa kuukaudessa pois. Ihan älytöntä, en todellakaan uusisi pinnoitetta joka pysyy vain hetken!

sinunkin sormus on ostettu jostain jousesta, eiks jeh? Asioikaa ihmiset kunnon kultasepillä ja ostakaa laatua. Mitä muuten maksat rodinoinnista per kerta?

Ihan Tillanderilta kihlat ja vihkisormus ostettiin. Sieltä löytyi sellainen sormus joka kolahti, pienillä timanteilla ja safiireilla, alle tonnin maksoi. En ole mikään asiantuntija korujen suhteen, joten olin järkyttynyt kun se rodinointi kului niin äkkiä pois. En edes tiennyt että valkokullassa on jokin päällyste, siitä ei puhuttu ostaessa. Olisi kivempi jos pinta olisi jo liikkeessä sellainen kuin se tulee olemaan jatkossakin, eli ilman rodinointia. Kävin reklamoimassa ja ne uusivat sen rodinoinnin, mutta eihän se kestänyt taaskaan kuin pari kuukautta. En kyllä muutenkaan tykännyt Tillanderin palvelusta, ainakin se meitä "palvellut" täti oli sen verran tyly, etten siellä toiste asioi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Oz-designin sormuksia myös silloin aikoinaan katselimme kihloiksi, mulla on heiltä yksi hopeasormus, laadukasta kotimaista designia! Varmaan tekevät tilaustöitäkin, eli kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
24/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettisivujen tarjonta. Etsy, folksy, love.li, mitä näitä nyt on. Löytyy persoonallisempaa valikoimaa ja kiviksikin on tarjolla muutakin kuin vain timantit tai zirkonit, ja jos ei ihan löydy mitä haluaa, niin hopeasepät kyllä piirtävät ja tekevät toiveiden mukaankin. Ja noissa sivustoissa on vastaava palautesysteemi kuin ebayssa jne, joten on helppo tarkistaa, että löytyy kokenut ja luotettava myyjäkin.

Vierailija
25/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko ajatella siihen laitettavan vaikka granaattia kiveksi?

Kyllä hopea kestää, sitä ei kannata pelätä :) Paremman näköistä hopea nykyään on kuin kulta, mutta se johtuu ns hitaasta muodista.

Vierailija
26/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän todella paljon hopeakoruista ja olen vähän wt:kin, mutta en ikinä menisi 90€ sormuksella kihloihin. Ihan naurettavaa, kas kun ei purkka-automaatista.

Mielestäni, jos ei ole varaa kunnon sormukseen, niin ei kannata kihlautua ollenkaan.

Vierailija
27/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän todella paljon hopeakoruista ja olen vähän wt:kin, mutta en ikinä menisi 90€ sormuksella kihloihin. Ihan naurettavaa, kas kun ei purkka-automaatista.

Mielestäni, jos ei ole varaa kunnon sormukseen, niin ei kannata kihlautua ollenkaan.

Joo, omaa makua ja silmää miellyttävästä korusta viis, kunhan vain on maksanut tarpeeksi.

No eihän siinä, tapa se tuokin on ajatella...

Vierailija
29/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, omaa makua ja silmää miellyttävästä korusta viis, kunhan vain on maksanut tarpeeksi.

27:han myönsi olevansa wt. :D

Vierailija
30/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyy omaa silmää miellyttävä koru. Usein menee vielä niin, että jos (ns. köyhä ihminen) panostaa koruun enemmän mitä tavallisesti, se ei välttämättä olekaan "omannäköinen".

Samaan tapaan mitä teineillä, tarjoat heille ajatonta ja kallista helmikorusettiä, niin ei kelpaa. Mutta sitten joku "kaikki tietää tän olleen kallis" (mutta kuitenkin edullinen em. verrattuna)kelpaa. Erona on se onko esim. 200€ kaulakoru minkä kaikki tunnistaa, muka on parempi vert. 2000€ koru mitä kukaan ei tunnista =tiedä arvoa.

No sama pätee laukkuihin ja muihin: merkkilaukku mitä MUUT eivät tunnista kelpaa harvoille, helposti tunnistettava merkkilaukku kelpaa sitten taas melkein kaikille (puhun nyt niistä joille tuo merkkaa ylipäätään jotain).

En ymmärrä miksei joku voisi ostaa hopeakorua Kultajousesta, jos se koru on omaa tyyliä. Turhanpäiväistä spennailua mennä "kalliiseen kauppaan" ostamaan korua vain siksi... Niin miksi? Ehkä siksi että kiva spennailla tutuille tän korun olleen sika kallis ja ostettiin tää siitä tosi fiinistä liikkeestä. No kukin tyylillään :)

Vierailija
31/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

27:han myönsi olevansa wt. :D

ja kyllä ihan varmasti löytyy se omaa silmää miellyttävä sormus muualtakin kuin sepon kullan alelaarista. Meillä on perinne, että sormus on ikuinen, emme me vaihtele sormuksia viiden vuoden välein. Sitten kun joskus menen naimisiin, on sormuksen oltava laadukas ja niitä saa kunnon koruseppäliikkeistä, ei halppisketjuista.

-27

Vierailija
32/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että sormuksesi saatetaan varastaa. Jos joku uhkaa sinua aseella ja vaatii laukkua ja koruja, sinne menee se ikuinen vihkisormus muiden rojujen mukana.

Sormus voi myös kadota, usein ihmisten sormet elämän mittaan paisuvat/ohentuvat, sormus saattaa luiskahtaa kädestä ja kadota ties minne.

En ymmärrä tuotakaan että sormuksia koko ajan uusitaan, mutta ei tuollainen ylikiintymys yhteen sormukseen tervettä ole. Jos ikuisen muiston haluaa vihkipäivästä, niin tatuointi lienee ainoa mikä ei hukkaan pääse ja mitä ei voi toinen varastaa.

Kannattaa myös muistaa, että kalliissa liikkeissäkin voi tulla huijatuksi. Moni ostaa p*skaa kauniissa paketissa kalliiseen hintaan. Korujen hinnoista en tiedä, mutta eräässä toisessa tuotetteessa myydään TISMALLEEN samaa tuotetta eri hintaan kahdessa alan liikkeessä. Ja hinaero on paljon, toisessa paikassa maksetaan siitä brandista, niin veikkaan. Ja onhan muutenkin samoja tuotteija eri hinnalla, vaikka joku Rexonan deodorantti maksaa Stockmannilla, Prismassa ja halpahallissa eri verran, vaikka sama tuote.

Vierailija
33/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi titaani? Kestävämpää kuin hopea ja kulta yhteensä, melkein saman väristä ja ainakin yhtä halpaa. Siinä kestää myös timantit.

Mitä tulee valkokullan rodinointiin, niin hyvälaatuista valkokultaa ei ole mikään pakko rodinoida. Jos kyseessä on nikkelivalkokulta, on väri toki kellertävä ilman rodinointia, mutta palladium valkokulta ei rodinointia kaipaa. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin tekee ostopäätöksiä, netti on kuitenkin tietoa pullollaan sitä etsivälle.

Vierailija
34/34 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kihla ja vihki. Ovat kestäneet yli 10 vuotta.